گزیده ها قسمت سوم


از بعدازظهر پنجشنبه ‌در مسیرهای کوهستانی دامنه‌های زاگرس واقع در شمال غرب‌، غرب تا جنوب غرب کشور و از روز جمعه تا روز شنبه علاوه بر مناطق فوق در ارتفاعات و دامنه‌های شمالی و جنوبی رشته کوه البرز بارش برف و اختلال در ترافیک جاده‌ای به سبب لغزندگی و کاهش دید پیش بینی می‌شود.
روز پنج‌شنبه با ورود سامانه بارشی به کشور، بارش برف و باران در غرب و شمال غرب آغاز می‌شود، ‌روز جمعه این سامانه سواحل خزر، جنوب‌غرب، بخش‌هایی از مرکز و دامنه جنوبی البرز در استان‌های زنجان، قزوین، البرز و تهران را نیز دربرمی‌گیرد.
به گزارش خبرآنلاین، براساس تحلیل آخرین داده‌ها و نقشه‌های پیشیابی هواشناسی، امروز در برخی نقاط شمال شرق کشور در استان‌های خراسان شمالی و رضوی، برخی مناطق استان‌های گلستان و مازندران‌ بارش پراکنده باران ادامه دارد.
روز چهارشنبه در اغلب مناطق کشور آسمان صاف خواهد بود،‌ همچنین وزش باد جنوبی سبب افزایش نسبی دما در استان‌های واقع در سواحل خزر می‌شود.
روز پنج‌شنبه با ورود سامانه بارشی از غرب کشور، بارش برف و باران در غرب و شمال غرب کشور آغاز خواهد شد.
‌روز جمعه این سامانه تقویت شده و علاوه بر مناطق ذکر شده سواحل دریای خزر، دامنه‌های جنوبی البرز در استان‌های زنجان، قزوین، البرز، تهران، جنوب‌غرب و بخش‌هایی از مرکز کشور را نیز تحت تاثیر قرار می‌دهد.
بر این اساس‌ روز پنج شنبه 1397/10/06 ‌بارش باران و در ارتفاعات و مناطق سردسیر بارش برف در استان‌های آذربایجان شرقی، آذربایجان غربی، اردبیل، زنجان، کردستان، کرمانشاه، ایلام، غرب لرستان و غرب خوزستان پیش‌بینی می‌شود.
روز جمعه 1397/10/07 بارش باران و در ارتفاعات و مناطق سردسیر بارش برف در استان‌های آذربایجان شرقی، آذربایجان غربی، اردبیل، زنجان، کردستان‌، کرمانشاه، گیلان، مازندران،گلستان، ایلام، لرستان، کهگیلویه و بویراحمد، چهارمحال و بختیاری، خوزستان، شمال غرب بوشهر، جنوب غرب اصفهان، مرکزی، قزوین، تهران، البرز و همدان پیش‌بینی می‌شود.
‌روز جمعه در استان‌های‌ خوزستان، ایلام، چهارمحال و بختیاری، لرستان و کرمانشاه بارش باران همراه با رگبار و رعدوبرق پیش‌بینی می‌شود، همچنین از بعدازظهر پنجشنبه ‌در مسیرهای کوهستانی دامنه‌های زاگرس واقع در شمال غرب‌، غرب تا جنوب غرب کشور و از روز جمعه تا روز شنبه علاوه بر مناطق فوق در ارتفاعات و دامنه‌های شمالی و جنوبی رشته کوه البرز بارش برف و اختلال در ترافیک جاده‌ای به سبب لغزندگی و کاهش دید پیش بینی می‌شود.
توصیه می‌شود برای کاهش خسارات احتمالی، تمهیدات لازم از سوی هموطنان‌، مدیریت بحران و سازمان‌های امدادی در نظر گرفته شود .
از بعد ازظهر پنج‌شنبه و روز جمعه با جنوبی شدن جریان باد در سواحل خلیج فارس دریا در استان‌های بوشهر و خوزستان مواج است.
آسمان تهران فردا صاف و تدریج همراه با غبار محلی پیش‌بینی می‌شود، بیشینه و کمینه دما فردا در تهران ۱۲ و ۵ درجه خواهد بود.
فردا بندرعباس با بیشینه دمای ۲۶ درجه بالای صفر گرم‌ترین مرکز استان و کرمان با کمینه ۷ درجه زیر صفر سردترین مرکز استان خواهد بود.
میانگین بارندگی کل کشور از ابتدای سال زراعی (مهرماه ۹۷) تا روز یکم دی ماه سال جاری 91.4 میلیمتر ثبت شد، میزان بارش درسال گذشته در این بازه زمانی 28.4 میلیمتر بود. بنابراین بارش سال جاری 221.9 درصد بیشتر از سال گذشته است.
میانگین بلندمدت بارندگی کشور در بازه زمانی مذکور 61.1 میلیمتر بود، بارش سال جاری 49.6 درصد بیشتر از سال بلندمدت است.
بیشترین میزان بارش در هفته سیزدهم سال زراعی متعلق به منطقه جوانرود در استان کرمانشاه به میزان 83.1 میلیمتر بوده است.
میانگین گرم‌ترین منطقه میناب در استان هرمزگان به میزان 29.1 درجه سلسیوس و میانگین سردترین منطقه لاله‌زار در استان کرمان به میزان منفی 6.2 درجه سلسیوس بوده است.
کاربران همچنین می‌توانند خبرنامه هفتگی هواشناسی کشاورزی را از اینجا مشاهده کنند.
دادستان تهران خبرداد
با همکاری پلیس و سایر دستگاه های مرتبط کارهای خوبی شده است و کارشناسان مجربی هستند تا در اولین فرصت تشخیص دهند ایا علت حادثه راننده بوده یا نقص فنی اتوبوس بوده است البته باید زمان بدهیم تا در کوتاهترین زمان اقدامات انجام شود.
دادستان تهزان اعلام کرد: پیمانکار حمل و نقل و مسئول تاسیسات در حادثه علوم تحقیقات بازداشت شدند.
به گزارش ایسنا، عباس جعفری دولت ابادی در گفت گویی تلویزیونی ضمن اعلام این خبر گفت: حسب گزارشاتی که از معاونانمان گرفته ایم تعداد افرادی که فوت کردند ۸ نفر یعنی سه خانم و ۵ آقا هستند که راننده هم جزو این هشت نفر است.
وی افزود: در این راستا پرونده قضایی تشکیل شده و بازپرس پرونده دستور داده که هیات ۷ نفره نیز تشکیل شود.
جعفری ادامه داد: برای این موضوعات اعم از اینکه جاده ای که اتوبوس می رفته و اینکه راننده بیمه بوده یاخیر و... دستور بررسی داده شده است.
دادستان تهران با بیان اینکه وقتی که اتوبوس سقوط می کند حادثه شدیدتر می شود و سقوط در محل تاسیساتی بوده است، تاکید کرد: ۲ نفر از افراد اعم از پیمانکار حمل ونقل و مسول تاسیسات انجا بازداشت شدند و ۲ نفر از مسولان دانشگاه برای فردا به دادستانی احضار شدند.
وی افزود: با همکاری پلیس و سایر دستگاه های مرتبط کارهای خوبی شده است و کارشناسان مجربی هستند تا در اولین فرصت تشخیص دهند ایا علت حادثه راننده بوده یا نقص فنی اتوبوس بوده است البته باید زمان بدهیم تا در کوتاهترین زمان اقدامات انجام شود.
دادستان تهران گفت: هنوز اعلام شکایت نشده و اگر خانواده ها شکایتی دارند به دادسرای (۳۲ ) راهبر واقع در خیابان آزادی مراجعه کنند.
شما کتاب نمی‌خوانی چه کارت باید کرد؟ شما که کتاب نمی‌خوانی باید محکومت کنند به کتابخانه و ۲۳ تا کتاب بخوانی و نمره بالای ۱۵ بگیری؛ زیر ۱۵ قبول نیست تا دیگر درباره بختیار این طوری صحبت نکنی.
باشگاه خبرنگاران نوشت: عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی از دست دانشجویی که از بختیار دفاع می‌کرد، عصبانی شد.
حسن رحیم پور ازغدی عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی در مراسمی که در روز دانشجو در دانشگاه فرهنگی خوارزمی برگزار شد از دست یک دانشجو که از بختیار آخرین نخست وزیر پهلوی دوم دفاع می‌کرد، عصبانی شد.
رحیم پور ازغدی در بخشی از پاسخ‌هایش به این دانشجو گفت: شما کتاب نمی‌خوانی چه کارت باید کرد؟ شما که کتاب نمی‌خوانی باید محکومت کنند به کتابخانه و ۲۳ تا کتاب بخوانی و نمره بالای ۱۵ بگیری؛ زیر ۱۵ قبول نیست تا دیگر درباره بختیار این طوری صحبت نکنی.
تکمیل و نهایی کردن اجرای نظام جامع مالیاتی نکته مهمی است که دولت باید به آن توجه کند و ۲۰ درصدی که فرار مالیاتی انجام می‌دهند را به زیر چتر مالیات بیاورد و از این طریق منابع خود را تجهیز و فشار را از بخش خصوصی و تولید کمتر کند.
نایب رییس اول اتاق بازرگانی ایران با اشاره بودجه ۹۸، گفت: دولت و حاکمیت باید تعارفات مالیاتی را کنار بگذارند.
به گزارش ایسنا، پدرام سلطانی درباره بودجه ۹۸، اظهار کرد: ما سال بسیار سختی پیش رو داریم و باتوجه به کمبود منابع به ویژه برای دولتی که اصولا علی‌رغم کاهش نسبی، وابستگی بودجه به نفت دارد، کار را سخت‌تر می‌کند.
وی ادامه داد: هم‌چنین برای دولتی که اصولا چنین گستردگی در تخصیص بودجه دستگاه‌ها و سازمان‌های متعدد و به ویژه خارج از خودش به میزان قابل توجهی دارد و حتی درجه اولویت تخصیص بودجه به آن‌ها، بیش از خدمات و کالاهای عمومی مانند آموزش و بهداشت شده، بسیار کار سختی است.
نایب رییس اول اتاق ایران افزود: نکته‌ مهمی که باید از منظر بخش خصوصی مورد توجه قرار گیرد، این است که با توجه به کاهش درآمدهای نفتی، دولت باید از هر تصمیم‌گیری و هر سیاست‌گذاری که موجب محدودیت بیش‌تر بخش خصوصی و قرار گرفتن فضای کسب و کار در تنگنا می‌شود و در نتیجه آن، به صادرات نیز لطمه وارد می‌کند، به شدت پرهیز کند، زیرا درجه وابستگی بودجه به مالیات ناگزیر افزایش پیدا می‌کند و مالیات را نیز قشری می‌توانند پرداخت کند که کسب و کار سودآوری داشته باشند.
سلطانی با بیان این‌که دولت و حاکمیت باید تعارفات مالیاتی را کنار بگذارد، خاطرنشان کرد: هم‌چنین در این راستا باید معافیت‌های بی‌حد و اندازه مالیاتی به یکسری از دستگاه‌ها را حذف کند.
وی با بیان این‌که سال آینده سالی نیست که بار اداره کشور بر دوش بخش خصوصی و یا بخش محدودی از اقتصاد ما باشد، تصریح کرد: بر اساس اعلام مسئولان سازمان امور مالیاتی قریب به ۴۰ درصد اقتصاد ما، معاف از مالیات است و طبیعتاً در اداره کشور سهم خود را ایفا نمی‌کنند.
نایب رییس اول اتاق بازرگانی ایران خاطرنشان کرد: لذا ما خواستار آن هستیم که معافیت مالیاتی برخی دستگاه‌ها متوقف شود و آن‌ها نیز به جمع مالیات‌دهندگان اضافه شوند.
سلطانی خاطرنشان کرد: تکمیل و نهایی کردن اجرای نظام جامع مالیاتی نکته مهمی است که دولت باید به آن توجه کند و ۲۰ درصدی که فرار مالیاتی انجام می‌دهند را به زیر چتر مالیات بیاورد و از این طریق منابع خود را تجهیز و فشار را از بخش خصوصی و تولید کمتر کند.