سردار باقری: 500 محصول دفاعی 100درصد ایرانی به نمایش درآمده است

 سردار باقری:
500 محصول دفاعی 100درصد ایرانی به نمایش درآمده است 10 بهمن-97
 مگر صنعت دفاعی رژیم ولایت فقیه کارخانه رنگرزی است  که قادر است 500 محصول رنگ آمیزی شده تولید داخلی داشته باشد؟ یااینکه شعبه خواربارفروشی است که 500 محصول رنگارنگ دارد.
تهران - ایرنا - رییس ستاد کل نیروهای مسلح گفت: 500 محصول 100 درصد ایرانی امروز درنمایشگاه اقتدار 40 به نمایش گذاشته شده است که تا پایان دهه فجر در معرض دید عموم ملت ایران قرار خواهد گرفت.
به گزارش خبرنگار دفاعی ایرنا، سردار سرلشکر «محمد باقری» روز چهارشنبه در حاشیه نمایشگاه دستاورد‌های دفاعی با عنوان اقتدار 40 اظهار داشت: خداوند را شاکریم که در آستانه چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی بخشی از دستاوردهای صنعت دفاعی و مجموعه های تحقیقاتی نیروهای مسلح امروز در مصلای بزرگ حضرت امام خمینی تهران رونمایی شد.
وی افزود: 500 محصول 100 درصد ایرانی امروز در این نمایشگاه به نمایش گذاشته شده است که تا پایان ایام الله دهه فجر در معرض دید عموم ملت ایران قرار خواهد گرفت.
رییس ستادکل نیروهای مسلح با بیان اینکه این محصولات در 11 مجموعه تقسیم بندی شده است، یادآور شد: مجموعه‌هایی از صنایع دفاعی سبک مانند انواع سلاح های انفرادی، خمپاره‌ اندازها، توپخانه ها، صنایع الکترونیکی و تحقیقاتی الکترونیک مانند سیستم های ارتباطی و مخابراتی، رادارها و مجموعه‌های دیگر مربوطه به الکترونیک تا ماهواره هایی که در بخش دفاعی ساخته شده و بعضاً به مدار رفته که در حال حاضر نمونه هایی از آن به نمایش گذاشته شده است.
سردار باقری افزود: همچنین انواع موشک‌های زمین به زمین، موشک های زمین به هوا، هوا به هوا، ساحل به دریا در بردهای مختلف و بخش های تجهیزات هوایی که بخش اندکی از آن در اینجا به نمایش گذاشته شده و بخش اعظم آن در فرودگاه مهرآباد از فردا به نمایش عموم گذاشته می شود.
وی با اشاره به نمایش ماکت های صنایع دریایی، ناوها و ناوشکن های دریایی ساخته شده ایران در این نمایشگاه اظهارداشت: انواع پهپادها که جمهوری اسلامی ایران جزو قدرت‌های برتر جهان به لحاظ ساخت آن است در این نمایشگاه به نمایش گذاشته شده است.
رییس ستاد کل نیروهای مسلح اضافه کرد: همچنین موشک‌های زمین به زمین نقطه زن از جمله سجیل به نمایش گذاشته شده است که تنها بخش‌هایی از دستاوردهای دفاعی جمهوری اسلامی در صنعت دفاعی و ساخته وزارت دفاع، تحقیقات ارتش جمهوری اسلامی، سپاه پاسداران، نیروی انتظامی و بسیج است. این موشک ها به تولید رسیده و علاوه بر اینکه در نیروهای مسلح استفاده شده، به صادرات نیز رسیده است.
سردار باقری با اشاره به مقایسه صنعت دفاعی حال حاضر با وضعیت قبل از انقلاب، گفت: پیش از انقلاب ما در صنعت دفاعی صرفا خط مونتاژ بخشی از سلاح های سبک مانند سلاح ژ3 انفرادی را که قطعات آن از خارج از کشور وارد می شد، داشتیم که قابل مقایسه با دستاوردهای امروز صنایع دفاعی نیست.
وی ادامه داد: این نشان دهنده لطف الهی، تلاش و ایثار همه دست اندرکاران دانشمندان کشورمان است و امروز اعلام می‌کنیم که آمادگی تولید انبوه تمام محصولات نمایشگاهی وجود دارد