زلزله ایتالیا را لرزاند

 زلزله ایتالیا را لرزاند 12دی-97
رم - ایرنا - زلزله ای با قدرت 4.2 در مقیاس ریشتر سه شنبه شب مرکز ایتالیا را به شدت لرزاند.
به گزارش بامداد چهارشنبه ایرنا، موسسه ملی ژئوفیزیک و آتشفشان شناسی ایتالیا اعلام کرد که مرکز این زمین لرزه در منطقه 'کوله لونگو' و در عمق 17 کیلومتری زمین بوده است.
این زمین لرزه شدید حتی در شهر رم و شهرهای اطراف آن نیز احساس شد و برخی از مناطق پایتخت را لرزاند و در پی آن مردم با وحشت از منازل خود خارج شده و به خیابان ها آمدند. تا این لحظه مورد خاصی از خسارات جانی و یا مالی گزارش نشده است.
شهرداری شهر کوله لونگو محل وقوع زمین لرزه، مدارس و باشگاه های ورزشی را به روی مردم باز کرد تا بتوانند شب را در آنجا در امنیت سپری کنند.
در پی این زلزله تردد قطار ها نیز در مناطق مرکزی ایتالیا برای کنترل و بررسی خسارات احتمالی متوقف شده است.
بر اساس داده های موسسه ملی ژئوفیزیک و آتشفشان شناسی ایتالیا ، از روز 24 اگوست 2016 ( 2شهریور 1395)، زمانی که زمین لرزه 6 ریشتری چند شهر و روستا از جمله 'اماتریچه ' و 'نورچا ' را ویران کرد، تاکنون بیش از 93 هزار مورد زمین لرزه در ایتالیای مرکزی بوقوع پیوسته است.
به عقیده این موسسه، هر زمین لرزه یک تجربه برای دانشمندان در مطالعه زمین و فعل و انفعالات آن محسوب می شود. در مجموع فضایی بالغ بر بیش از یک هزار کیلومتر مربع لرزید. دو سال پس از وقوع زمین لرزه شدید در اماتریچه که منجر به ویرانی برخی شهرها و روستاها و 11 هزار آواره شد و 303 قربانی و 388 مجروح گرفت، سطح هشدار و توجه همچنان بالا است. دولت 250 میلیون یورو برای بازسازی مناطق زلزله زده اختصاص داده است، اما عملیات بازسازی هنوز در مرحله اول قرار دارد.
ایتالیا کشوری زلزله خیز است و در گذشته نیز زمین لرزه های شدید باعث ایجاد فاجعه در این کشور شد. با اینکه زمین لرزه های اخیر اغلب در مرکز ایتالیا بوقوع پیوسته است