دیلی میل: استرالیایی ها از هویت انگلیسی این کشور رنج می برند

 دیلی میل:
استرالیایی ها از هویت انگلیسی این کشور رنج می برند9بهمن-97
تهران- ایرنا-هزاران تن از شهروندان استرالیایی در حالی در روز ملی کشورشان به راهپیمایی پرداختند که همچنان هویت این کشور با انگلیس گره خورده و نامگذاری این روز برای مردم استرالیا با تنش همراه شده است.
به گزارش دوشنبه شب ایرنا به نقل از دیلی میل، چالش نامگذاری روز ملی در استرالیا حتی به محافل رسانه ای و اجتماعی کشیده شده است.
بر این اساس، در مراسم روز ملی عده ای از استرالیایی ها آن را روز اشغال نامیدند و خواستار تغییر تاریخ آن و یا حذف کامل این مناسبت شدند، چرا که روز ملی استرالیا، 26 ژانویه 1788(یکشنبه 7 بهمن 1166) مصادف است با ورود نخستین گروه از انگلیسی ها به خاک کنونی این کشور است. این روز در تقویم رسمی استرالیا، روز ملی نام گرفته است. مخالفان این نامگذاری با یادآوری سرکوب و قتل بومیان استرالیا افتخار به چنین روزی را شرم آور خواندند.
دیلی میل نوشت که تنش های روز یکشنبه، اختلاف میان اهالی رسانه و در قالب برنامه های تلویزیونی در حال افزایش است و برخی از آنان همدیگر را نژادپرست خوانده اند. ادامه این مسائل دولت کانبرا را نگران کرده که به اختلافی دامنه دار تبدیل شود و بر روابط میان این کشور و انگلستان تاثیر بگذارد.
استرالیا یکی از قلمروهای پهناور کشورهای همسود است و در سال 1901 استقلال خود را از انگلیس بدست آورد.