از قربانی کردن برای اتصال جاده تا عدم حفاظت و تخریب راه ارتباطی «قاضی خان» + تصاویر

فارس گزارش می‌دهد
از قربانی کردن برای اتصال جاده تا عدم حفاظت و تخریب راه ارتباطی «قاضی خان» + تصاویر
کمبود منابع مالی و عدم تزریق به موقع اعتبار درحوزه ارتباطی سیروان-بدره کار تکمیل شدن پروژه آسفالت راه روستای قاضی خان را طولانی کرده است.
به گزارش خبرگزاری فارس از ایلام-سیروان، کمبود منابع مالی و عدم تزریق به موقع اعتبار درحوزه ارتباطی سیروان-بدره کار تکمیل شدن پروژه آسفالت راه روستای قاضی خان را طولانی کرده است.
مردم روستای قاضی خان می‌گویند این طرح در سال 84 شروع شده است. دیگری می‌گفت: آن وقت مردم از خوشحالی گوساله‌ای قربانی کردند و یکی دیگر نیز از به درازا کشیدن این طرح گله مند بود. یکی از اهالی گفت: 7 کیلومتر از آسفالت طرح حدفاصل ابتدای روستای قاضی خان به گردنه «مله روته» بر اثر رانش و بارندگی ها دچار خسارت شده و در حال انسداد است. با این فرد به محل مورد نظر رفتیم و از نزدیک در جریان موضوع قرار گرفتیم. قسمت‌های مختلف جاده یا بر اثر رانش جاده را مسدود کرده بود و یا در چندین نقطه گل و لای فراوان، تردد را دچار مشکل کرده بود.

اگر این روند ادامه داشته باشد قطعا آسیب‌های جدی به جاده و حتی مسافران عبوری وارد خواهد شد. راننده‌ای در مسیر و در حال تردد بود که با ابراز ناراحتی از متولیان و اینکه این همه برای مسیر هزینه شده به راحتی و بر اثر بی توجهی تخریب می‌شود از مسوولان خواست چاره ای اساسی بیاندیشند.

برای پیگیری موضوع با علی اصغر کاظمی مدیر کل راه و شهرسازی استان ایلام تماس گرفتیم که اظهار داشت: وظیفه نگهداری از 7 کیلومتر از جاده‌ای که کار عمرانی آن به اتمام رسیده است بر عهده راهداری است.

در ادامه موضوع را از طریق نورالله دلخواه مدیر حمل ونقل راهداری استان ایلام جویا شدیم، وی با بیان اینکه کار نگهداری از این طرح مستلزم تحویل قطعی از پیمانکار و راه و شهرسازی و نصب علائم هشدار دهنده است گفت: هم اکنون مسوولیتی در قبال نگهداری از آن ندارد.

برای تکمیل این طرح و آخرین وضعیت اعتباری آن به مدیریت برنامه ریزی استان رفتیم که رحمت الله قیصوری با بیان اینکه در سال جاری و 98 اعتباری معادل 19 میلیارد و 500 میلیون تومان در نظر گرفته شده تصریح کرد: امیدواریم که این طرح سال آینده به اتمام برسد.

اما نکته‌ی دیگر تعیین و تکلیف مسیر 21 کیلومتری لومار-آبزار است که ادامه راه ارتباطی قاضی خان به بدره است، علی اصغر کاظمی مدیرکل راه و شهرسازی با بیان اینکه کار مطالعاتی آن به پایان رسیده ابراز امیدواری کرد که با تامین به موقع و تخصیص اعتبار کافی کار عمرانی آن آغاز شود.
مطالبه اصلی مردم این است که اگر اعتبار کافی برای تکمیل این پروژه وجود ندارد تمهیداتی جدی و اساسی اندیشیده شود تا بیش از این شاهد تخریب و به درازا کشیدن طرح نباشیم.