گزیده ها قسمت سوم

گزیده ها   قسمت   سوم 6 اسفند - 97
رئيس بسيج مهندسين عمران: مشكلات كشور به دليل دوري از ارزش هاست
رئيس سازمان بسيج مهندسين عمران و معماري اعلام كرد: مشكلات كشور به دليل دوري از آرمان ها و ارزش ها بوده است.
محمود ايلخان با بيان اينكه امروز انقلاب اسلامي 40 ساله شده است و يكي از ويژگي هاي انقلاب تكيه بر مباني ديني بوده است اظهار داشت: اگر روند فعاليت كشور را بعد از انقلاب مرور كنيم روند انقلاب اسلامي بر مدار پيشرفت و رشد بوده است
وي با بيان اينكه دليل اين اتفاقات پافشاري بر معيارهاي انقلاب است، افزود: مشكلات حاصله به دليل دوري از آرمان ها و ارزش ها بوده است، يكي از اين آرمان ها بسيج است چرا كه بسيج جناحي نيست و لشكر انقلاب است
رئيس سازمان بسيج مهندسين عمران و معماري با بيان اينكه اگر از ظرفيت بسيج خوب بهره ببريم مي توانيم به توسعه و پيشرفت بيشتر برسيم، گفت: در بخش ظرفيت كشورها دو وجه وجود دارد: سرمايه انساني و فرصت هاي مادي؛ كه در واقع نيروي انساني ركن اصلي تمدن سازي است.
ايلخان ادامه داد: ما در بسيج مهندسي فعاليت هاي زيادي انجام مي دهيم از جمله اجراي هفت محور تخصصي معماري و شهرسازي اسلامي، حمل و نقل، محيط زيست، مسكن، مديريت شهري، آب، نظام هاي صنفي و تخصصي است
وي اضافه كرد: كل اعضاي بسيج مهندسين در هفت قالب ذكر شده قرار دارند، به جز موارد ذكر شده ما در اين بخش، خيرين را هم داريم كه اين ظرفيت عظيم در كنار منابع ديگر مي تواند در بهبود وضعيت كشور موثر باشد
در ادامه اين برنامه، نعمان غلامي، معاون هماهنگ كننده سازمان بسيج با بيان اينكه انقلاب اسلامي براي فراهم كردن استفاده مستمر از ظرفيت مردم از بسيج بهره برده است، اظهار داشت: رويكرد سازمان بسيج تمركز بر ظرفيت بسيج در بخش هاي خدماتي است. لذا بسيج آمادگي دارد در حوزه هاي مختلف ورود پيدا كند
وي افزود: ما در بخش اقتصاد مقاومتي نقش تسهيل گري داشتيم و بيش از 300 هزار شغل را در كارگاه كوچك ايجاد كرديم
معاون هماهنگ كننده سازمان بسيج با اشاره به اينكه با وزارت راه و شهرسازي نيز اقداماتي انجام داده، بيان كرد: در 460 حاشيه شهر اقدامات خوبي براي ساماندهي و افزايش ظرفيت انجام گرفته است.
غلامي اضافه كرد: بسيج براي 40 سال دوم انقلاب به دنبال ساخت حدود 29 هزار مسكن براي محرومان است. براي 40 ساله دوم 40 هزار پروژه عمراني را تعريف كرده ايم. بسيج آماده است تا نيروي جهادي خود را وارد ميدان سازندگي كند
لوايح مرتبط با FATF تكميل كننده پازل تحريم است
نمايندگان مجلس و كارشناسان تاكيد كردند
نمايندگان مجلس و كارشناسان با تاكيد بر لزوم عدم تصويب لوايح CFT و پالرمو در مجمع تشخيص مصلحت نظام، تصريح كردند: لوايح مرتبط با FATF تكميل كننده پازل تحريم است.
طلاب حوزه علميه تهران طي نامه اي به رئيس و اعضاي مجمع تشخيص مصلحت نظام خواستار عدم تاييد لوايح مرتبط با گروه ويژه اقدام مالي (FATF) شدند.
در بخشي از اين نامه آمده است:«جاي تعجب است كه با وجود كوله باري از آينه هاي عبرت كه از اعتماد به غرب در دست است، بعضي از مسئولان، مصلحت نظام را در ايجاد گرهي جديد بر پيكره انقلاب ديده اند».
جريان ديكتاتورمآب!
حسينعلي حاجي دليگاني نماينده مردم شاهين شهر در مجلس با تاكيد بر لزوم عدم تصويب لوايح CFT و پالرمو در مجمع تشخيص مصلحت نظام گفت: با تصويب اين دو لايحه، حجم و دقت هوشمندانه براي فشار به ايران زيادتر خواهد شد و همه روزنه هايي كه براي تنفس اقتصاد ايران وجود دارد، مسدود خواهد شد و بار اقتصادي و رواني آن باز بر ملت ايران تحميل شود.
حاجي دليگاني افزود: يك جرياني در مجلس تلاش كرد تا عوارض پيوستن به اين دو كنوانسيون (CFT و پالرمو) را از ذهن و نگاه نمايندگان پنهان كند و اين جريان اجازه نداد تا اطلاعات صحيح به برخي نمايندگان برسد و با اين كار خود با روشنگري در اين خصوص مخالفت كردند.
به گزارش فارس، وي در ادامه گفت: اين جريان همان جرياني است كه اكثريت را در مجلس در اختيار دارد و به دنبال ديكتاتوري در مجلس است و اقليتي را كه در مجلس انقلابي هستند، روز به روز در تنگنا قرار دهند.
كاهش فروش نفت
حجت الاسلام محسن مجتهد شبستري عضو مجمع تشخيص مصلحت نظام با اشاره به تصميم گيري مجمع تشخيص مصلحت نظام درباره لايحه الحاق جمهوري اسلامي ايران به كنوانسيون مبارزه با جرائم سازمان يافته فراملي (پالرمو) گفت: با توجه به مطالعات فراواني كه بنده و ساير اعضاي مجمع درباره اين لايحه انجام داديم مصالح پيوستن به پالرمو را بسيار كم و مضر آن را زياد مي بينيم.
وي افزود: در نتيجه الحاق به كنوانسيون هاي مرتبط با FAFT ما همين ميزان نفتي را هم كه به صورت غيررسمي مي فروشيم نخواهيم توانست به فروش برسانيم و مرتكب خودتحريمي مي شويم.
عضو مجمع تشخيص مصلحت نظام با يادآوري اينكه اروپايي ها از 11 مورد تعهدات خود در برجام به هيچكدام عمل نكرده در حالي كه جمهوري اسلامي ايران از 27 مورد به همه آنها عمل كرده است، اظهار داشت: كانال مالي تعريف شده از سوي اروپا بسيار ضعيف و عوايد آن براي ايران ناچيز است چرا كه فقط غذا و دارو از طريق آن به ايران مي دهند، در حالي كه ما امروز در توليد گندم خودكفا هستيم و در حوزه دارو نيز نيازهاي جزيي داريم.
تكميل كننده پازل تحريم
اكبر رنجبرزاده، نماينده مردم اسدآباد و عضو هيئت رئيسه مجلس گفت: كنوانسيون هاي CFT و پالرمو تكميل كننده پازل تحريم دشمن هستند.
عباس گودرزي، نماينده مردم بروجرد در مجلس نيز با تاكيد بر لزوم عدم تصويب لوايح CFT  و پالرمو در مجمع تشخيص مصلحت نظام گفت: اروپايي ها و آمريكا از يك سو ما را تحريم كردند و از سوي ديگر راه هاي برون رفت از تحريم ها و گره گشايي از اقتصاد كشور را هم مي خواهند بر روي ما ببندند و مسدود كنند.
گدرزي افزود: بدون ترديد پيوستن به اين كنوانسيون ها يعني خود تحريمي و اين عضويت ها چيزي جز ندامت و پشيماني غيرقابل جبران براي ما در بر نخواهد داشت.
عضو هيئت رئيسه فراكسيون نمايندگان ولايي مجلس اظهار داشت: برخي ها از مشكلات اقتصادي مردم ما سوءاستفاده مي كنند تا زمينه خواست عمومي براي عضويت در كنوانسيون پالرمو و CFT بتراشند اما واقعيت مسئله اين است كه كماكان كه برجام مشكلي از ما حل نكرد، پالرمو و CFT هم مشكلي از ما حل نخواهد كرد.
اظهارات تهديدآميز ظريف!
محمدجواد ظريف وزير امور خارجه در حاشيه همايش چندجانبه گرايي در سياست خارجي ايران ظرفيت ها و راهبردها در پاسخ به سوالي درخصوص تمديد مهلت ايران از سوي FATF، در جمع خبرنگاران اظهار داشت: دوستان ما نگاه كنند و بر اساس واقعيات تصميم بگيرند، تاكنون مي گفتند كه اتفاقي نمي افتد حالا واقعيات را مي بينند.
ظريف افزود: هر تصميمي بگيرند ما تبعيت مي كنيم اما خوب است بدانند كه چه آثاري دارد.
وي خاطرنشان كرد: دو سال است فرصتي كه از اول با آنها توافق كرده بوديم تمام شده است. اينكه آنها چه چيزي گفتند ما خيلي به حرف آنها كاري نداريم ما به ارتباطات كشور خودمان كار داريم.
ظريف در اين اظهارنظر كنايه آميز و همچنين تهديدآميز به اعضاي مجمع تشخيص مصلحت تذكر داده كه براساس واقعيت تصميم گرفته و هشدار داده است كه اعضاي مجمع، توجه كنند كه تصميم آنها- در رد لوايح مرتبط با FATF- چه آثاري دارد!
آقاي ظريف به جاي هشدار و تهديد، بايد به اين سوال پاسخ دهند كه آن روزي كه با اطمينان مي گفتند كه تمامي تحريم ها در روز اجراي برجام-دي 94- لغو مي شود و يا آن روزي كه مقامات ارشد دولت مي گفتند كه امضاي وزير خارجه آمريكا تضمين است، آيا اين اظهارات براساس واقعيات بود؟!
ظريف به صورت تلويحي، وضعيت اقتصادي امروز را به نپيوستن به FATF ربط داده است، اين در حالي است كه وضع موجود درحقيقت همان ميوه برجام و نتيجه چيدن همه تخم مرغ هاي دولت در سبد برجام است.
ظريف-مهر 97- در صحن علني مجلس گفته بود كه «نه بنده و نه رئيس جمهور تضمين نمي دهيم كه با تصويب لوايح مرتبط با FATF مشكلات كشور حل شود». وي و ديگر دولتمردان، هم از پذيرش مسئوليت برجام شانه خالي كرده و هم درخصوص عواقب FATF، فرافكني مي كنند. با اين حال مدعي هستند كه مجمع تشخيص بايد مسئوليت عدم تصويب لوايح مرتبط با FATF را بپذيرد!
FATF و رفع تحريم ها!
مهرداد لاهوتي نماينده مردم لنگرود و سخنگوي فراكسيون مستلقين مجلس در حاشيه نشست علني روز يكشنبه مجلس در جمع خبرنگاران با اشاره به جلسه فراكسيون متبوعش با عباس عراقچي معاون سياسي وزير امور خارجه، اظهار داشت: تاكيد عراقچي اين بود كه براي عبور از تحريم ها و فشارهاي موجود FATF بايد تصويب شود.
مقامات ارشد دولت پيش از اين تاكيد داشتند كه تمامي تحريم هاي ضدايراني از جمله تحريم هاي بانكي و مالي با امضا و اجراي برجام، به يكباره لغو خواهد شد و نه تعليق. حالا دولتمردان مدعي هستند كه براي رفع تحريم ها بايد FATF تصويب شود! دولتمردان به اين سوال پاسخ نمي دهند كه چه تضميني است كه پس از تصويب لوايح مرتبط با FATF بهانه هاي آمريكا تمام شود؟! و چه تضميني هست كه لغو تحريم ها به موارد ديگري موكول نشود؟!
انتقاد 157 نماينده از دولت به دليل ضعف در كنترل قيمت ها
در نامه اي به رئيس جمهور مطرح شد
ديروز 157نماينده مجلس در نامه اي خطاب به روحاني ضمن انتقاد از ضعف مديريت دولت در كنترل قيمت كالاهاي اساسي خواستار پايان يافتن انفعال دولت در اين رابطه شدند، همچنين شاعري، نماينده بهشهر در تذكري گفت كه كمبود ساختگي گوشت نتيجه شكل گيري توطئه سازمان يافته در داخل كشور است.
در جلسه علني ديروز مجلس شوراي اسلامي احمد اميرآبادي فراهاني عضو هيئت رئيسه مجلس نامه 157 نماينده خطاب به رئيس جمهور براي حل مشكلات معيشتي را قرائت كرد.
در ابتداي اين نامه آمده است: «با توجه به ضعف مديريت دولت در كنترل قيمت كالاهاي اساسي از جمله قيمت سرسام آور گوشت قرمز، مرغ و لبنيات و برخي كالاها از جمله خودرو كه فشار فوق العاده اي به ملت عزيز و با استقامت ما مي آورد و از طرفي تبليغات سوء دشمنان در فضاي مجازي و سايت هاي بيگانه كه تشديد بحران ها را در ايران اسلامي مديريت مي كند، ضرورت دارد هر چه سريعتر تدبيري براي حل مشكلات مردم در زمينه كالاهاي اساسي و تامين حداقل رفاه مردم انديشه شود
اين نامه در پايان افزوده است: «ما نمايندگان مردم در مجلس شوراي اسلامي اكيدا خواستاريم با حل مشكلات اجازه ندهيم بازيگران و هنرمندان استكبار جهاني در ميدان معضلات اقتصادي مردم بازيگر شوند و اعتقادات و احساسات پاك مردم و فرهنگ انقلاب اسلامي را به بازي گيرند
نماينده بهشهر: توطئه اقتصادي مزيد بر سوءتدبيرها
در پايان جلسه علني نوبت صبح ديروز «علي محمد شاعري» نماينده مردم بهشهر و عضو كميسيون كشاورزي در تذكري گفت: متاسفانه شاهد كمبود ساختگي و مصنوعي گوشت سفيد و قرمز در كشور هستيم. كمبود گوشت قرمز در حالي است كه 800 هزار تن توليد داخل بوده و 900 هزار تن مصرف است بنابراين 100 هزار تن كمبود وجود دارد كه در 8 ماه اخير 130 هزار تن گوشت قرمز وارد كشور شده است.
شاعري افزود: قاچاق گوشت هاي وارداتي و دام زنده به دليل عدم نظارت وزارت جهاد كشاورزي، علت اصلي كمبود گوشت قرمز است.
عضو كميسيون كشاورزي مجلس شوراي اسلامي تاكيد كرد: توطئه سازمان يافته اقتصادي در داخل كشور شكل گرفته و مزيد بر سوءمديريت داخلي شده است.
وي از همه دستگاه هاي نظارتي خواست تا پاي كار بيايند و ستاد ويژه تنظيم بازار را شكل دهند. شاعري خاطرنشان كرد: نبايد در برابر تحريم هاي ساختگي آمريكا تسليم شد.
استقرار سپاه در مرزها براي مبارزه با قاچاق
كمال دهقاني فيروزآبادي در حاشيه جلسه ديروز در جمع خبرنگاران درباره جلسه كميسيون امنيت ملي و سياست خارجي مجلس، گفت: در اين جلسه ابعاد حادثه تروريستي زاهدان با حضور وزير كشور مورد بررسي قرار گرفت. قرار شد وزارت كشور گزارش كاملي را از چگونگي وقوع حادثه تروريستي به مجلس ارائه كند.
دهقاني فيروزآبادي اضافه كرد: در اين جلسه درباره وضعيت مرزها هم مباحثي صورت گرفت و بر ضرورت تسهيل تردد زائران اربعين و همكاري وزارت كشور با كشورهاي همسايه براي بازگشايي مناطق مرزي چون سلماس و قصرشيرين تاكيد شد.
وي با اشاره به اينكه در اين جلسه درباره ضرورت مبارزه با قاچاق كالا و ارز هم بحث شد، گفت: وزير كشور توضيح داد كه قاچاق دام در حد سازمان يافته نبوده و محدود و قابل كنترل است و دستگاه ها اقدامات خود را انجام مي دهند.
نايب رئيس كميسيون امنيت ملي مجلس تصريح كرد: قرار است از دو هفته آينده نيروهاي سپاه پاسداران انقلاب اسلامي به كمك نيروهاي مرزي براي مبارزه با قاچاق كالا و ارز در مرزهاي زميني و دريايي مستقر شوند كه قطعا شاهد مبارزه قاطع تر با قاچاق خواهيم بود.
ممنوعيت عضويت مسئولان در هيئت مديره شركت هاي دولتي
در جلسه علني نوبت صبح ديروز و در جريان بررسي بندهاي هزينه اي لايحه بودجه 98 با تصويب پيشنهاد محمدحسين فرهنگي نائب رئيس كميسيون تلفيق بودجه، عضويت كليه مقامات و مسئولان در هيئت مديره شركت هاي دولتي و نهادهاي عمومي غيردولتي ممنوع شد.
بر اساس اين بند الحاقي به تبصره 2، عضويت همزمان مقامات موضوع ماده (71) قانون مديريت خدمات كشوري و معاونان و مديران دستگاه هاي اجرايي موضوع ماده (5) قانون مديريت خدمات كشوري  مصوب 1386 و ماده (5) قانون محاسبات عمومي كشور و همچنين كاركنان شاغل در كليه پست هاي مديريتي و كارشناسي در مديريت عاملي و ساير مسئوليت هاي اجرايي و عضويت هيئت مديره شركت هاي دولتي و نهادهاي عمومي غيردولتي و سازمان ها، اعم از زير مجموعه خود و زيرمجموعه ساير دستگاه ها ممنوع است.
ديوان محاسبات و سازمان بازرسي كل كشور مسئوليت بررسي و نظارت بر اجراي اين حكم و پيگيري هاي قانوني مربوطه را دارند.
مقامات مندرج در ماده 71 قانون خدمات كشوري عبارتند از: روساي سه قوه، معاون اول رئيس جمهور، نواب رئيس مجلس، اعضاي شوراي نگهبان، وزرا، نمايندگان مجلس، معاون رئيس جمهور، استانداران و سفرا، معاونين وزرا.
همچنين معاونان و مديران دستگاه هاي اجرايي موضوع ماده 5 قانون خدمات كشوري كه شامل اين ماده هستند عبارتند از: «كليه وزارت خانه ها، موسسات دولتي، موسسات و نهادهاي عمومي غير دولتي، شركت هاي غير دولتي و كليه دستگاه هايي كه شمول قانون بر آنها مستلزم ذكر نام است از جمله سازمان گسترش صنايع ايران، بانك ها، بيمه هاي دولتي، بانك مركزي، شركت ملي نفت
توقف تحقيق و تفحص از ساختار مجلس
در جلسه علني نوبت عصر ديروز در جريان بررسي لايحه بودجه سال 98 «حسينعلي حاجي دليگاني» در تذكري خطاب به لاريجاني، گفت: بنده چندين ماه است كه تحقيق و تفحص از ديوان محاسبات را تقديم هيئت رئيسه مجلس كردم اما اين تحقيق و تفحص در هيئت رئيسه، گير كرده و علت آن مشخص نيست.
علي لاريجاني رئيس مجلس شوراي اسلامي در پاسخ به اين تذكر گفت: تحقيق و تفحص را پيگيري مي كنيم.
در ادامه حسينعلي حاجي دليگاني در تذكر ديگري، گفت: تحقيق و تفحص از ساختار مجلس نيز ارائه شد اما پس از مدتي متوقف شده است. قانون شفاف سازي حقوق مديران در خصوص نمايندگان اجرايي شده است اما هنوز درباره مديران مجلس اجرايي نشده است.رئيس مجلس در پاسخ به اين تذكر گفت: بنده در هيئت رئيسه مجلس اعلام كردم شفاف سازي حقوق درمورد نمايندگان و مديران مجلس اجرايي شود و براي هر دو اجرايي شده است و حقوق مديران مجلس و نمايندگان هم اكنون بر روي سايت است. دولت ادعاي بلاوجهي كرد كه حقوق مديران روي سامانه نيست، ما بررسي كرديم، الان حقوق مديران بر روي سامانه شفاف است.در اين باره لازم به ذكر است كه به جز حاجي دليگاني، حسن كامران دستجردي نماينده مردم اصفهان نيز پيش از اين به شدت خواستار تحقيق و تفحص از ساختار مجلس بود
دولت مكلف به اعلام حقوق مديران
نمايندگان در ادامه بررسي بخش هزينه اي لايحه بودجه 98، جزء 6 بند الحاقي 5 به تبصره 2 اين لايحه را تصويب كردند.مطابق با اين مصوبه وكلاي ملت، دولت مكلف است حداكثر ظرف مدت يك ماه از زمان ابلاغ اين قانون نسبت به تعيين، ابلاغ و اعلام حقوق و مزاياي مديران عامل و اعضاي هيئت مديره موظف و غيرموظف شركت هاي دولتي و وابسته به نهادهاي عمومي در سه سطح كوچك، متوسط و بزرگ اقدام كند و كليه شركت هاي مشمول موظفند حقوق و مزاياي مصوب را از ابتداي سال 1398 مطابق آن پرداخت نمايند.همچنين تخلف از اين بند در حكم تصرف در اموال عمومي است و آئين نامه اجرايي اين بند توسط وزارت امور اقتصادي و دارايي با همكاري وزارتخانه هاي نفت و نيرو و سازمان برنامه و بودجه كشور تهيه مي شود و به تصويب هيئت وزيران مي رسد.
جليلي در نشست با فعالان فرهنگي استان كرمانشاه: جوان انقلابي ارائه شايستگي مي كند نه ادعاي شايستگي
عضو مجمع تشخيص مصلحت نظام با بيان اينكه جوان انقلابي به جاي «ادعاي شايستگي»، «ارائه شايستگي» مي كند، گفت: آنجا مشكل پيدا مي شود كه «ضد حماسه» ها و «غير حماسه»ها جاي حماسه را بگيرند و چهره هاي بدلي خود را به اسم حماسه آفرين معرفي كنند.
سعيد جليلي، عضو مجمع تشخيص مصلحت نظام در نشست با فعالان فرهنگي استان كرمانشاه گفت: چهل سال پر حادثه و 
پر حماسه انقلاب اسلامي پشت سر گذاشته شده است و امروز وارد چهل سال دوم و گام دوم انقلاب اسلامي شده ايم. اولين اراده براي قدم گذاشتن در گام دوم اين است كه نيروهاي فرهنگي و انقلابي بايد نسبت خود را با آن مشخص نمايند. يك نسبتي دستگاه هاي مختلف دارند و يك مسئوليتي نيز  نيروهاي انقلابي دارند. تفاوت نيروي انقلابي با ديگران آنجا مشخص مي شود كه براي خود كار تعريف مي كند و نقش خود را براي اثرگذاري مشخص مي كند.
جليلي در ادامه سخنانش افزود: خاصيت فرهنگ آن است كه بر روي جنبه هاي ديگر نيز ميتواند اثرگذاري ملموس داشته باشد. مزيت نسبي ما در دفاع مقدس سخت افزار و جنگ افزار ما نبود بلكه فرهنگ و نرم افزاري بود كه از آن به بهترين نحو استفاده شد و موفقيت آفريد. با حضور آحاد جامعه، فرهنگي در دفاع مقدس شكل گرفت كه بعدها خود به مدلي تبديل شد كه ديگران نيز از آن استفاده كردند. اهميت فرهنگ آنجاست كه ميتواند به زمينه هاي ديگر نيز سرريز كند و نتايج موفقيت آميز مشابه بيافريند.
وي خاطرنشان كرد: در كنار نسخه هاي بدلي بايد مراقب تحليل هاي سراپا غلط بود كه انتخاب مردم را هدف قرار گرفته اند. نيروهاي انقلابي در قبال شكل گيري اين تحليل ها مسئول هستند و وظيفه اقناع به عهده آنهاست. مانند آنچه در چند سال گذشته درخصوص عدم اعتماد به  آمريكا در اذهان مردم شكل گرفت.
نماينده رهبرانقلاب در شورايعالي امنيت ملي تصريح كرد:  انتخاب مردم براساس باور عمومي جامعه شكل ميگيرد؛ بايد پرسيد ميزان تلاش ما با توجه به وسعمان درخصوص رشد صحيح باور عمومي جامعه چقدر بوده است؟
به گزارش فارس، جليلي در ادامه سخنانش افزود: يكي از نقاط قوت انقلاب اسلامي در چهل سال گذشته آن بوده كه توانسته است تهديد ها را تبديل به حماسه كند؛ دفاع مقدس، خودكفايي دفاعي، صنعت هسته اي و.. نمونه روشن آن است؛ اما آنجا مشكل پيدا مي شود كه «ضد حماسه» ها و «غير حماسه» ها جاي حماسه را بگيرند و چهره هاي بدلي خود را به اسم حماسه آفرين معرفي كنند. بايد حماسه آفرينان را از بدل ها تميز داد.
وي گفت: جوان انقلابي كسي نيست كه ادعاي شايستگي مي كند؛ كسي است كه ارائه شايستگي مي كند. اگر حسن باقري تبديل به الگو شد بخاطر آنست كه او نسبت خود را با جنگ تعريف كرد و به وظيفه اش عمل كرد. همت و باكري هيچوقت نيامدند بگويند ما را فرمانده كنيد تا كار كنيم؛ نه! آنها تمام وسعشان را به كار بستند، كارنامه موفق ارائه كردند و مسئوليت هاي مهم تري نيز كسب كردند.