درگیری های مسلحانه در قفقاز روسیه همچنان ادامه دارد

 درگیری های مسلحانه در قفقاز روسیه همچنان ادامه دارد    8اسفىد-97
مسکو - ایرنا - کمیته ملی ضدتروریستی روسیه از کشتن سه فرد مسلح در تازه ترین درگیری مسلحانه در منطقه قفقاز شمالی خبر داد.
به گزارش ایرنا، کمیته ملی ضدتروریستی روسیه روز چهارشنبه در بیانیه ای اعلام کرد: در جریان اقدامات نظامی و جستجو در شهر نالچیک در جمهوری کاباردینو بالکاریا، ماموران سازمان امنیت فدرال و وزارت کشور اطلاعاتی، درباره پنهان شدن اعضای یک گروه مسلح تبهکار در خانه ای را بدست آوردند.
بر اساس این بیانیه، این افراد عضو یک گروه افراط گرای مذهبی در خانه ای در خیابان براتیف کاردانوفیخ پناه گرفته بودند.
سازمان امنیت فدرال برای جلوگیری از انجام اعمال تروریستی توسط این گروه، تصمیم به اجرای اقدامات نظامی گرفت و بخشی از شهر نالچیک از ساعت چهار بامداد امروز به روی تردد عمومی بسته شد.
افراد مسلح در پاسخ به درخواست ماموران امنیتی برای تسلیم، اقدام به تیراندازی کرده و بر روی ماموران آتش گشودند که در جریان تبادل آتش، تمامی آنها کشته شدند.
در خانه ای که این افراد پناه گرفته بودند چند اسلحه خودکار و مقداری مهمات به دست آمد.
کمیته ملی ضدتروریستی روسیه در ادامه بیانیه خود خاطرنشان کرده است که این افراد درصدد ارتکاب اعمال تروریستی در جمهوری کاباردینو بالکاریا بودند.
گفتنی است منطقه قفقاز شمالی روسیه که در جنوب این کشور واقع شده است پس از فروپاشی شوروی دستخوش ناآرامی بوده است.
در جمهوری چچن در این منطقه روسیه در دو دهه اخیر دو جنگ خونین در گرفته که بر اثر آن هزاران نفر کشته شده اند.
در جمهوری های دیگر منطقه قفقاز شمالی روسیه ازجمله داغستان و کاباردینو بالکاریا هر از چندگاهی درگیری هایی بین ماموران امنیتی و افراد مسلح رخ داده که بر اثر آن شمار زیادی از دو طرف کشته شده اند.
علاوه بر عواملی همچون جدایی طلبی و نفود برخی تروریست ها از خارج به منطقه قفقاز شمالی که به تبلیغ ایده های خود می پردازند، عوامل داخلی همچون مشکلات اجتماعی و بیکاری که در برخی مناطق تا 50 درصد جمعیت فعال این منطقه را دربرمی گیرد، بر بروز اعتراضات اجتماعی و اقدامات جنگی موثر بوده است.