وزیر خارجه ژاپن از ظریف خواست که استعفا ندهد

وزیر خارجه ژاپن از ظریف خواست که استعفا ندهد

پکن- ایرنا- 'تارو کونو' وزیر امور خارجه ژاپن امروز (سه شنبه) از «محمد جواد ظریف» وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران خواست در سمتش بماند و استعفا ندهد.

به گزارش ایرنا از روزنامه ماینچی ژاپن، 'کونو' در پاسخ به پرسش خبرنگار این روزنامه در مورد واکنش ژاپن به خبر استعفای ظریف افزود: من تا کنون چند بار با وزیر خارجه ایران دیدار و گفت ‌و ‌گو کرده ام او فردی معتدل است و در توافق هسته ای ایران موسوم به «برجام» نیز نقش مهمی ایفا کرده است.
وزیر خارجه ژاپن با اشاره به اینکه از شنیدن خبر استعفای ظریف «متعجب» شده است گفت: با توجه به اینکه استعفای ظریف هنوز مورد موافقت رییس جمهوری ایران قرار نگرفته است از نظر من او هنوز وزیر خارجه ایران است و از او می خواهم همچنان وزیر خارجه ایران بماند.
محمد جواد ظریف دوشنبه شب در صفحه اینستاگرام، استعفای خود را از سمت وزارت امور خارجه اعلام کرد.
ظریف در صفحه اینستاگرام خود آورده است: با عرض تبریک به مناسبت میلاد خجسته حضرت فاطمه زهرا سلام الله علیها، روز مادر و روز زن، از بزرگواری مردم عزیز و دلاور ایران و مسئولین محترم در 67 ماه گذشته بسیار سپاسگزارم.
وی همچنین ادامه داد: از ناتوانی برای ادامه خدمت و تمام کاستی‌ها و کوتاهی‌ها در دوران خدمت صمیمانه پوزش می‌خواهم شاد و سربلند باشید.