جليلي: عمل به خواسته هاي دشمن «بهانه زايي» است نه «بهانه زدايي


جليلي: عمل به خواسته هاي دشمن «بهانه زايي» است نه «بهانه زدايي» 5 اسفند  97
پاسدار جلیلی که سیاست گفت گوی هسته ای در دوران احمدی نژاد وی موجب تحریم ها وبحران اقتصادی شد که به دولت روحانی به ارث رسید تاتبدیل بالاق برای وی و دولت تدبیر وامید و اعتدالش شود . البته چون پاسدارجلیلی خودی بود نه بازداشت ومحاکمه نشد که نامزد ریاست جمهوری شد ال سپس وموی د ماغ مذاکره برجام دولت روحانی شود. بنابراین هرموقع دراین مورد دشمن شناسی رهبرش نظر می دهد بیشتر عرض خودمی برد وموجب زحمت ودرد سرجدی می شود .چون اهداف وپیام پاسداران راد نبال می کند.
عضو مجمع تشخيص مصلحت نظام گفت:يكي از موضوعاتي كه درباره پيوستن به لوايح مربوط به FATF مطرح مي كردند، آن بود كه ما بايد اين لوايح را بپذيريم تا بهانه هاي آمريكا را نه آنكه از بين ببريم بلكه نگذاريم بيشتر شود! و در عوض، آن نهاد هيچ تضميني نسبت به اقدامات بعدي خود نمي دهد.
عيد جليلي نماينده رهبرانقلاب در شورايعالي امنيت ملي در جمع دانشجويان دانشگاه هاي كرمانشاه ويژگي انقلاب اسلامي را نگاه به قله دانست و تصريح كرد: خواندن تاريخ انقلاب براي آنست كه اگر اشتباهي رخ داده و هزينه اي داده شده، ديگر آن مسير غلط طي نشود و آن تجربه تكرار نشود.
نماينده رهبرانقلاب در شورايعالي امنيت ملي با اشاره به درخواست قبلي خود مبني بر «برجام خواني»، گفت: براي مثال برجام سندي است كه مطالعه آن مي تواند به حركت در آينده كمك كند. ضرورت اين مطالعه آنجاست كه مدلي از رفتار دشمنان در مواجه با ملت را به خوبي نشان مي دهد.
عضو شوراي راهبردي سياست خارجي كشور در ادامه سخنان خود، تصريح كرد: وظيفه مجمع تشخيص مصلحت نظام همانگونه كه از اسم آن پيداست، تشخيص مصلحت نظام است. مصلحت يعني در تصميم گيري ها يا يك منفعت جذب شود و يا يك ضرري دفع شود؛ يكي از موضوعاتي كه درباره پيوستن به لوايح مربوط به FATF مطرح مي كردند، آن بود كه ما بايد اين لوايح را بپذيريم تا بهانه هاي آمريكا را نه آنكه از بين ببريم بلكه نگذاريم بيشتر شود! و در عوض، آن نهاد هيچ تضميني نسبت به اقدامات بعدي خود نمي دهد.
جليلي با اشاره به سند برجام افزود: طبق بند 26 و 36 برجام، ايران اين حق را دارد كه در صورتي كه طرف مقابل از تعهدات خود سرباز زند، او نيز تعهداتش را متوقف كند؛ 9 ماه است كه آمريكايي ها از برجام خارج شده اند و ما نيز محدوديت ها را ادامه داده و از حق خود استفاده نكرديم. اين حسن نيتي بوده كه از اين سو نشان داده شده است اما سوال آنجاست كه چرا بهانه ها از آنها گرفته نشد؟ آنها در مقابل در بيانيه هاي خود چه گفتند؟!
وي ادامه داد: اگر كسي با يك بهانه چيزي از شما خواست و شما به او داديد، اسم اين كار ديگر بهانه زدايي نيست، بلكه بهانه زايي است. او تشويق مي شود و پس از برجام حرف از موشكي مي زند.
جليلي با اشاره به تجربه موفق راهبرد تهديد زدايي به جاي بهانه زدايي تصريح كرد: در سال 82 وقتي مي گفتند حتي حق داشتن يك سانتريفيوژ هم نداريد، چه شد كه مجددا به ميز مذاكره برگشتند؟ آنهايي كه حق غني سازي ما را محدود به چند درصد ناچيز مي دانستند، چه شد كه پيشنهاد مذاكرات مجدد را مطرح كردند؟ وقتي دانشجويان و دانشمندان انقلابي اين كشور در مرحله اول 3500 سانتريفيوژ را توليد كرده و به سوخت 20 درصد دست يافتند.
جليلي با ادامه توضيحاتش ضمن ابراز خرسندي از افتتاح آخرين فاز ستاره خليج فارس، عنوان كرد: متوسط سن مهندسان اين پالايشگاه حدود 30 سال است. جوانان خلاق و متعهد ايراني توانستند بزرگترين پالايشگاه ميعانات گازي جهان را در حالي افتتاح كنند كه مديريت ساخت آن توسط جوان متخصصي به نام مهندس دوستي با 37 سال سن بود.
عضو مجمع تشخيص مصلحت نظام با توصيه جوانان و نخبگان به معطل نماندن براي مدير شدن جهت حل مشكلات گفت: هنگامي كه سخن از نخبه گزيني مي شود اولين پاسخي كه به اذهان خطور مي كند آن است كه دولت بايد براي اين مهم كاري بكند؛ اما نكته جالب توجه آنجاست كه وقتي طهراني مقدم ها، شهرياري ها و حسن باقري ها احساس مسئوليت كردند و وارد ميدان شدند، كسي براي آنها فرش قرمز پهن نكرد.