بریتانیا شاخه سیاسی حزب‌الله لبنان را به فهرست 'گروه‌های تروریستی' اضافه می‌کند


بریتانیا شاخه سیاسی حزب‌الله لبنان را به فهرست 'گروه‌های تروریستی' اضافه می‌کند    6اشفند-97
 مانور تبلیغاتی ضد آمریکایی -  اسراییلی سپاه قدس از طریق حزب الشیطان لبنان نمی تواند بدون هزینه برای حزب الشیطان باشد.
حزب‌الله
  بریتانیا شاخه نظامی حزب‌الله را قبلا تحریم کرده بود
دولت بریتانیا اعلام کرده است که شاخه سیاسی جنبش حزب‌الله لبنان را هم مانند شاخه نظامی این گروه به فهرست "سازمان‌های تروریستی" خود اضافه می‌کند.
با اجرا شدن این طرح دولت و تصویب آن در پارلمان بریتانیا، حزب‌الله لبنان به طور کامل به عنوان یک "گروه تروریستی" از سوی بریتانیا تحریم خواهد شد.
حزب‌الله "جنبش مقاومت" شیعی در لبنان است که از حمایت همه‌جانبه ایران برخوردار است.
ساجد جاوید، وزیر کشور بریتانیا، گفته است: "حزب‌الله همچنان به اقدامات خود برای بی‌ثبات کردن وضعیت شکننده خاور میانه ادامه می‌دهد و ما بیش از این نمی‌توانیم تفکیکی بین شاخه نظامی تحریم‌شده این گروه و حزب سیاسی آن قائل شویم."
آقای جاوید گفته به همین دلیل تصمیم گرفته است که فعالیت این گروه را غیرقانونی اعلام کند.
به گزارش خبرگزاری فرانسه این طرح دولت بریتانیا در پی واکنش‌ها به نمایش پرچم حزب‌الله لبنان در تجمع هوادران فلسطینی‌ها در لندن در اواخر بهار گذشته مطرح شد.
بیشتر بخوانید:
جرمی هانت، وزیر امور خارجه بریتانیا هم روز دوشنبه ۲۵ فوریه (۶ اسفند) در بیانیه‌ای اعلام کرده است که کشورش از لبنانی باثبات و موفق حمایت می‌کند اما نمی‌تواند زمانی که مسئله تروریسم مطرح است، از خود نرمش نشان دهد.
آقای هانت گفته است: "آشکار است که تمایزی بین شاخه نظامی و سیاسی حزب‌الله وجود ندارد و با تحریم کردن حزب‌الله به هر شکل ممکن، دولت پیامی آشکار می‌دهد که فعالیت‌های بی‌ثبات‌کننده این گروه در منطقه کاملا غیر قابل قبول و زیان‌بار برای امنیت ملی بریتانیا است."
آقای هانت در عین حال اطمینان داده که این تصمیم تغییری در تعهدهای جاری بریتانیا نسبت به لبنان ایجاد نخواهد کرد.
جنبش حزب‌الله لبنان که در جریان جنگ داخلی این کشور در سال ۱۹۸۲ و به عنوان جنبش مقاومت در برابر اسرائیل تشکیل شد، اکنون گروهی بسیار بانفوذ محسوب می‌شود که در صحنه سیاسی لبنان هم حضور جدی دارد.
سه عضو کابینه لبنان عضو حزب‌الله هستند.