هند نیروهایش را در مرزهای غربی به حالت آماده باش درآورد

 هند نیروهایش را در مرزهای غربی به حالت آماده باش درآورد 8اسفند-97
تهران - ایرنا - مقامات هندی اعلام کردند به دلیل احتمال اقدام تلافی جویانه پاکستان، نیروها را در مناطقی از مرزهای غربی و از جمله فرماندهی نیروی دریایی هند را در این بخش به منظور حفظ آمادگی برای مقابله با شرایط غیرعادی به حالت آماده باش درآورده اند.
به گزارش ایرنا، روزنامه «تایمز او ایندیا» روز چهارشنبه در گزارشی نوشت : یک مقام امنیتی هند از آماده باش 72 ساعته نیروها خبر داده و گفته است که امکان اقدام مستقیم ارتش پاکستان ضعیف است اما این کشور ممکن است گروه های تروریستی بیشتری را در هند فعال کند.
به نقل از ادامه داده که تاسیسات هسته ای، فرودگاه ها، پایگاه های هوایی، دریایی و زمینی در شمال غرب و غرب هند کاملا در آماده باش هستند.
«
راجنات سینگ» وزیر کشور هند امروز در یک جلسه امنیتی با مقامات اطلاعاتی و امنیتی این کشور، وضعیت آماده باش را در مناطق مختلف هند بررسی کرده است.
در ایالت پنجاب ، پنج منطقه از جمله «گورداسپور»، «تارن تاران»، « امریتسر»، «فیروزپور» و« فاضلکا» که در مجموع دارای 553 کیلومتر مرز مشترک با پاکستان هستند ، از مقامات پلیس و سازمان های امنیتی خواسته شده تا تمهیدات امنیتی را در مناطق مرزی خود افزایش دهند.
همچنین در ایالت «راجستان» که دارای یک هزار و 48 کیلومتر مرز مشترک با پاکستان است، مقامات حضور غیر نظامیان را در نزدیکی مرزهای بین المللی ممنوع کرده اند.
این در حالی است که هند تمام شبکه پدافند هوایی خود را برای جلوگیری از یک حمله احتمالی از سوی پاکستان فعال ساخته است.
امروز همچنین روزنامه «اکونومیک تایمز» هند به نقل از یک مقام هندی که از وی نام نبرده است ، نوشت که در پی حملات هوایی هند به پایگاه های تروریست ها در خاک پاکستان، فرماندهی نیروی دریایی غربی و پلیس گجرات ، هم مرز با پاکستان، برای مقابله با حمله احتمالی در آماده باش و آمادگی کامل قرار گرفته اند.
به گفته این مقام هندی پلیس در شهر بمبئی نیز در حالت آماده باش قرار دارد.
رسانه های هندی دیروز سه شنبه به نقل از مقامات این کشور نوشتند، در حمله جنگنده های نیروی هوایی این کشور به پایگاه شبه نظامیان در خاک پاکستان بین 200 تا 300 شبه نظامی کشته شدند.
سخنگوی ارتش پاکستان اعلام کرد، جنگنده های هندی در نیمه شب دوشنبه حریم هوایی پاکستان را در امتداد خط کنترل مرزی نقض کردند و با مشاهده واکنش سریع جنگنده های پاکستانی به سرعت مجبور به ترک منطقه شدند.
با تشدید تنش ها میان دو کشور همسایه هند و پاکستان ، کاردار هند در اسلام آباد از سوی وزارت امور خارجه پاکستان احضار شد و ارتش این کشور نیز هند را به پاسخ متقابل و غافلگیرانه تهدید کرد.
هند همچنین روز گذشته یک موشک کوتاه برد واکنش سریع را در ایالت اودیسا آزمایش کرد.
در ادامه تنش ها میان هند و پاکستان در منطقه کشمیر، نیروهای هندی و پاکستانی مواضع مرزی یکدیگر را هدف قرار داده اند.
یک مقام ارتش هند گفت که ارتش هند در پاسخ به نقض آتش بس از سوی پاکستان، پنج موضع مرزی پاکستان را در کشمیر نابود کرده است.
مقامات هندی روز سه شنبه در هفته جاری اعلام کردند که 12 جنگنده میراژ 2000 نیروی هوایی هند در ساعت 4 صبح به وقت محلی ، سه منطقه «بالاکوت»، «مظفرآباد» و «چاکوتی» را در خاک پاکستان بمباران کردند.
این نخستین بار از سال 1971 میلادی تاکنون است که جنگنده‌های نیروی هوایی هند از خط واقعی کنترل مرز کشمیر عبور کرده و وارد حریم هوایی پاکستان شده‌اند.
پس از این حمله سخنگوی وزارت امور خارجه هند در یک جلسه مطبوعاتی این حمله را تایید و اهداف را محل های تجمع تروریست های جیش محمد اعلام کرد.
مقامات هندی ادعا کردند که حدود 200 تا 300 شبه نظامی در حمله آنها در پایگاه های شبه نظامیان در خاک پاکستان کشته شده اند.
این درحالی است که پاکستان وقوع تلفات سنگین در بمباران جنگنده های هندی را رد و اعلام کرده است که جنگنده های نیروی هوایی هند پس از مواجه شدن با پدافند هوایی پاکستان، بمب های خود را در مناطق خالی از سکنه رها کردند که در این اقدام هیچ آسیبی به زیرساخت ها نرسیده است.
این حمله چند روز پس از وقوع حادثه تروریستی پلواما واقع در ایالت جامو و کشمیر هند اتفاق می افتد.
در حمله روز پنجشنبه 25 بهمن ماه گذشته برابر با 14 فوریه به نیروهای نظامی هند در منطقه پلواما در کشمیر تحت مدیریت هند ، یک عامل وابسته به گروه تروریستی جیش محمد خودرو خود را در کنار یک اتوبوس حامل نیروهای نظامی هند منفجر کرد و در این حمله بیش از 40 نیروی نظامی هند کشته شدند.
گروه تروریستی جیش محمد مسئولیت این حمله را پذیرفت و عامل این حمله انتحاری را «عادل احمد دار» معرفی کرد.
در سال 2016 میلادی ، حمله شبه نظامیان به پایگاه نیروی هوایی هند در شهر «اوری» به کشته شدن 19 سرباز هندی منجر شد و همین حمله دلیلی شد تا دولت نارندرا مودی نخست وزیر هند یک حمله محدود علیه پایگاه شبه نظامیان در خاک پاکستان را اجرایی کند.
به گفته مقامات دفاعی هند در آن حمله بیش از 35 شبه نظامی و 9 نیروی نظامی پاکستان کشته شده اند.