فرودگاه بین‌المللی ماکو با حضور رئیس‌جمهور یا معاون اول روحانی افتتاح می‌شود

نماینده مردم ماکو در مجلس:فرودگاه بین‌المللی ماکو با حضور رئیس‌جمهور یا معاون اول روحانی افتتاح می‌شود8 فروردین - 98
نماینده مردم ماکو، چالدران، شوط و پلدشت در مجلس شورای اسلامی گفت: پیش از نیمه نخست امسال، فرودگاه بین‌المللی ماکو با حضور رئیس‌جمهور یا معاون اول روحانی افتتاح می‌شود
فرودگاه بین‌المللی ماکو با حضور رئیس‌جمهور یا معاون اول روحانی افتتاح می‌شود
عین‌الله شریف‌پور امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در ارومیه، با اشاره به آخرین وضعیت مجتمع پتروشمی ماکو اظهار کرد: این مجتمع در تخصیص آب و گاز با مشکلاتی مواجه بود که خوشبختانه با پیگیری‌های مسوولان منطقه آزاد و استاندار آذربایجان‌غربی برطرف شد.
وی تصریح کرد: همچنین مشکل جذب سرمایه‌گذار خارجی نیز با توجه به شیطنت غرب و در راس آن آمریکا، انگلیس، فرانسه و حتی کشورهای عربی همچون عربستان و امارات رفع شد.
نماینده مردم ماکو، چالدران، شوط و پلدشت در مجلس شورای اسلامی در ادامه افزود: کلنگ‌زنی مجتمع پتروشیمی ماکو با وجود اینکه محوطه‌سازی، دیوارکشی و ایجاد زیرساخت‌های آن شامل گازرسانی، آب‌رسانی و برق‌رسانی آن، که از 6 ماه گذشته آغاز شده است در سفر رئیس‌جمهور و یا معاون اول وی، پیش از نیمه نخست امسال انجام می‌شود.
وی بیان کرد: در این رابطه نیز از نیروهای بومی در مرحله نخست، برای ایجاد زیرساخت‌های لازم برای مجتمع پتروشیمی ماکو استفاده می‌شود تا سبب اشتغال و رفع بیکاری شود.
شریف‌پور در ادامه از افتتاح فرودگاه بین‌المللی ماکو با حضور روحانی یا معاون اول وی خبر داد و افزود: برای این پروژه 130 میلیارد تومان هزینه شده و پروازهای خارجی با افتتاح آن عملیاتی می‌شود.

وی گفت: مکانیزه کردن زمین‌های زراعی در 30 هزار هکتار در پلدشت و شوط که هم‌اکنون بیش از 90 درصد پیشرفت فیزیکی دارد، آبگیری و آزمایش سد کرم‌آباد، کلنگ‌زنی و گازرسانی در 131 روستای منطقه آزاد ماکو و نیز کلنگ‌زنی قطعه سوم آزاد‌راه تبریز به بازرگان به طول 70 کیلومتر نیز در سفر روحانی یا جهانگیری به ماکو انجام می‌شود.