تحریم های جدید آمریکا علیه پلیس و مقامات نظامی ونزوئلا

 تحریم های جدید آمریکا علیه پلیس و مقامات نظامی ونزوئلا 11 اسفند – 97
تهران- ایرنا- راشا تودی از تحریم های جدید آمریکا علیه پلیس و مقامات نظامی ونزوئلا به بهانه «جلوگیری از تحویل کمک های بشردوستانه» خبر داد.
به گزارش جمعه شب ایرنا به نقل از راشاتودی، وزارت خزانه داری آمریکا شش تن از مقامات امنیتی ونزوئلا را تحریم و آنها را متهم به «جلوگیری از تحویل کمک های بشردوستانه» به مردم ونزوئلا کرد. این تحریم های جدید تنها چند روز پس از جریمه شدن چهار متحد نیکلاس مادورو رئیس جمهور ونزوئلا صورت می گیرد.
در میان شش مقام ارشد ارتش و پلیس ونزوئلا، ریچارد لوپز وارگاس فرمانده گارد ملی این کشور نیز قرار دارد که آخر هفته گذشته در مرز کلمبیا در مقابله و مخالفت با معترضان ممنوعیت های برای آنان قائل شده بود.
در حالی که دولت ترامپ مادورو را متهم به جلوگیری از کمک های بشردوستانه به ونزوئلا کرده است که مادورو ایالات متحده را متهم کرده که این کمک ها نوعی زمینه چینی برای انجام حمله علیه این کشور است.
گوایدو رئیس جمهوری خودخوانده ونزوئلا در حالی احتمال درخواست از واشنگتن برای دخالت نظامی را رد نکرده که دونالد ترامپ رئیس جمهوری آمریکا دخالت نظامی را یکی از گزینه های مطرح دانسته است.
آمریکا بلافاصله پس از آنکه گوایدو رهبر مخالفان دولت ونزوئلا و رئیس مجلس ملی این کشور خود را به عنوان رئیس جمهوری ونزوئلا خواند، وی را به رسمیت شناخت.
مادورو رئیس جمهوری ونزوئلا آمریکا را عامل پشت پرده تشدید اعتراض‌ها علیه دولتش می‌داند و مخالفان را به طرح‌ریزی کودتا متهم می‌کند