فلسطین انتقال سفارت برزیل به قدس اشغالی را محکوم کرد

 فلسطین انتقال سفارت برزیل به قدس اشغالی را محکوم کرد12 فروردین-98
تهران-ایرنا-وزارت خارجه فلسطین در بیانیه ای افتتاح سفارت برزیل در قدس اشغالی را محکوم و نیت خود برای فراخواندن سفیر خود از این کشور را اعلام کرد.
به گزارش روز دوشنبه ایرنا به نقل از شبکه خبری المیادین،وزارت خارجه برزیل همزمان با سفر رئیس جمهور این کشور به سرزمین های اشغالی افتتاح سفارت خود در قدس اشغالی را اعلام کرد.
وزارت خارجه تشکیلات خودگردان فلسطین این اقدام را محکوم کرد و قصد دارد تا سفیر خود در برزیل را برای مشورت در این زمینه فراخواند.
«
جایر بولسانارو» رئیس جمهور برزیل صبح یکشنبه برای سفری دو روزه که از منظر تقویت بنیامین نتانیاهو پیشاپیش انتخابات ۹ آوریل این رژیم است به سرزمین های اشغالی، وارد شد.
بولسانورا بارها قول انتقال سفارت این کشور را به قدس داده بود و علیرغم انتقادهای طولانی مدت بسیاری دولت ها بر این مبنا که چنین اقدامی تلاش به دستیابی صلح میان اسرائیل و فلسطینیان را دشوار خواهد کرد، مورد تحسین نتانیاهو و دونالد ترامپ رئیس جمهوری آمریکا قرار گرفته است.
به دنبال وعده انتخاباتی دونالد ترامپ رئیس جمهوری آمریکا درباره انتقال سفارت آمریکا به قدس هیات آمریکایی 14 می 2018 (24 اردیبهشت ۱۳۹۷) سفارت این کشور را به قدس منتقل و این شهر اشغالی را بعنوان پایتخت اسرائیل به رسمیت شناخت.