حاجي دليگاني: رئيس جمهور پاسخگو باشد

حاجي دليگاني: مشكلات اقتصادي ربطي به تحريم ندارد/ رئيس جمهور پاسخگو باشد دروغ نامه  کیهان  8 اردیبهشت -98

پاسداری که  همچون رهبرش خمینی شیاد نمی داند علم اقتصاد چیست؟ زیرا فقط عنوان یدک کشی خر وجهاد وبسیجی ومقاومت از اقتصاد را می داند برای همین به دستور پاسداران شاخ و یال شکسته مدعی شده مشکلات اقتصادی ربطی به تحریم ها ندارد .چون تحریم ها موجب کاهش صدور نفت و درآمد ارز ورشد تورم و گرانی  کالاها و فقر وبیکاری و تعطیلی واحدهای  تولیدی و... شده ونه موجب مشکل اقتصادی شده است .پس روحانی باید پاسخگوی باشد.
عضو كميسيون برنامه و بودجه مجلس با انتقاد از عملكرد دولت در حل مشكلات اقتصادي كشور، تصريح كرد: رئيس جمهور اختيارات بسيار فراواني دارد و بايد به دليل شرايط موجود، پاسخگوي ملت باشد.
حسينعلي حاجي دليگاني در گفت وگو با خبرگزاري مهر، در واكنش به عدم تمديد معافيت خريداران نفتي ايران از سوي آمريكا، گفت: وزارت نفت در شرايط فعلي بايد به جاي فروش نفت خام در راستاي صادرات فرآورده هاي نفتي گام بردارد.
وي با تاكيد بر ضرورت صادرات فرآورده هاي نفتي چون بنزين و گازوئيل به كشورهاي همسايه، افزود: ايران، هم پيمانان بسيار زيادي دارد كه حتي در شرايط تحريم هم نفت ايران را به خوبي خريداري مي كنند و برخلاف تصور دولتمردان آمريكا، ايران مي تواند نفت را به هر ميزاني كه مي خواهد، به فروش رساند.
عضو كميسيون برنامه و بودجه مجلس با انتقاد از عملكرد دولت در حل مشكلات اقتصادي كشور، تصريح كرد: در ارديبهشت ماه سال گذشته مقام معظم رهبري، مسئوليت فرماندهي جنگ اقتصادي را به رئيس جمهور دادند و بر اين اساس رئيس جمهور اختيارات بسيار فراواني دارد و بايد به دليل شرايط موجود پاسخگوي ملت باشد.
حاجي دليگاني اضافه كرد: براي حل مشكلات فعلي كشور بايد از رئيس جمهور و دولتمردان بيشتر مطالبه شود چرا كه آنان اقدامات درخوري براي عبور از اين مشكلات انجام نمي دهند و صرفا مشكلات موجود را به تحريم ها وصل مي كنند.
وي با بيان اينكه بخش بسيار زيادي از مشكلات كشور به علت تصويب برجام است، تصريح كرد: مسئوليت فشارهاي موجود اقتصادي و معيشتي را بايد كساني بپذيرند كه زمينه ساز تصويب و پذيرش برجام بودند و تلاش كردند كه آن را به عنوان يك قرارداد خوب به مردم القا كنند.
عضو فراكسيون نمايندگان ولايي مجلس با اشاره به اينكه در شرايط فعلي بخش هاي مختلفي چون مركز پژوهش هاي مجلس در قالب گزارش هاي خود راهكارهايي را براي حل مشكلات اقتصادي و كمك به دولت ارائه مي دهند كه بايد مورد توجه دولتمردان قرار گيرد، گفت: اين پيشنهادات صرفا براي اصلاح امور كشور به ويژه در زمينه اقتصادي است و دولت نبايد از اين اقدامات به عنوان دولت در سايه تعبير كند و بايد همه ما براي عبور از مشكلات در كنار هم باشيم.