ترقی: هرکسی در رأس قدرت بوده، حالا باید پاسخگوی ارزیابی مردم باشد

 ترقی: هرکسی در رأس قدرت بوده، حالا باید پاسخگوی ارزیابی مردم باشد12 فروردین-98
به شرطی که نقش کانون های قدرت و سهم شان از قدرت ووابستگی شان به جناح وباندهای غالب و مغلوب هم تفکیک و ترسیم و برجسته شود ونه اینکه فقط دولت مفلوک وورشکسته  زیر 30% قدرت پاسخگوی همه معضلات و مشکلات و بحران ونابسامانی های گوناگون باشد.
تهران- ایرناپلاس- یک فعال سیاسی اصولگرا می‌گوید: هرکسی در رأس قدرت بوده، حالا باید پاسخگوی ارزیابی مردم باشد. وقتی مردم ببینند فلان جریان نمیتواند مشکلاتشان را حل کند، فکر دیگری میکنند.
حمیدرضا ترقی، عضو شورای مرکزی حزب مؤتلفه اسلامی و فعال سیاسی اصولگرا به ایرناپلاس میگوید: فقط آقای خاتمی درباره نارضایتی مردم صحبت کردهاست؛ اما تحلیل ما از شرایط اجتماعی این نیست.

ترقی با اشاره به سخنان رهبری در دیدار با مجلس خبرگان رهبری میافزاید: همان‌طور که مردم در راهپیمایی 22 بهمن حضور پیدا کردند، در انتخابات آینده هم شرکت میکنند. مردم در مشارکت در انتخابات، کم نمیگذارند. تنها ممکن است انتخابشان تغییر کند.

این فعال سیاسی اصولگرا تصریح میکند: مردم متوجه شدند اگر در صحنه سیاسی حضور و مشارکت نداشته باشند، آن چیزی که دلشان میخواهد محقق نمیشود. بنابراین قطعاً مشارکت در انتخابات را به نفع خودشان میدانند، اما اینکه چه نوع حضوری داشته باشند مشخص نیست. ممکن است در گزینش‌شان تجدیدنظر کنند و کسانی را برگزینند که مسائل مردم را مدنظر داشته باشند.

او ادامه میدهد هر جریانی در فرصت چهارساله که مردم به آن دادند، مأمور فعالیت میشود و بنابراین در بازه انتخابات مورد ارزیابی قرار میگیرد. در انتخابات آینده هم، اصولگرایان در رأس حکومت نبودند و دولت را در دست نداشتند. هرکسی در رأس قدرت بوده، حالا باید پاسخگوی ارزیابی مردم باشد. وقتی مردم ببینند فلان جریان نمیتواند مشکلاتشان را حل کند، فکر دیگری میکند.

ترقی در پاسخ به این پرسش که آیا به نظر شما هرگونه بیاقبالی مردم به اصلاحطلبان ممکن است منجر به افزایش سبد رأی جناح اصولگرایی شود، تصریح میکند: من چنین چیزی نمیگویم. تصمیم مردم «نه» به جریانی است که نتوانسته مشکلات مردم را حل کند. حالا اینکه مردم به چه جریانی گرایش پیدا میکنند، به گفتمان و برنامههایی که رقبای اینها مطرح میکنند، بستگی دارد و مردم در آن شرایط تصمیم میگیرند چه کاری بکنند.

این عضو شورای مرکزی حزب مؤتلفه اسلامی در واکنش به شعارهای ضد اصلاحطلبی و ضد اصولگرایی در دیماه 96، بیان میکند: شعارهای ضد اصلاح‌طلبی و ضد اصولگرایی، شعار ضدانقلاب بود نه شعار مردم. ما نباید این موضوع را مبنای تحلیل قرار بدهیم. آقای روحانی هم مطرح کردند که دشمن، سوار موج نارضایتی طبیعی اقتصادی شده است و شعارهای ساختارشکنانه داده است.

او ادامه میدهد: خواست و نظر مردم اینها نبود و مردم در راهپیمایی 22 بهمن، همه نقطه نظرات ضدانقلاب را نقض کردند و گفتند رابطهشان با انتخابات خوب است و مشکلات را از انقلاب نمیدانند، بلکه مشکلات را ناشی از انتخابشان میدانند.

ترقی درباره برنامه احزاب و جریان اصولگرایی برای انتخابات آینده میگوید: طبق روال معمول، کارهای سازماندهی، وحدت و زمانبندی به‌صورت چراغ خاموش در حال انجام است.

**
اداره کل اخبار چندرسانه ای**ایرناپلاس**