حزب الله لبنان: رویکرد سران کشورهای عربی برخلاف تحولات منطقه است

 حزب الله لبنان: رویکرد سران کشورهای عربی برخلاف تحولات منطقه است 13 فروردین-98
چگونه است که کشورهای عربی عضو اتحادیه به اندازه حزب الشیطان لبنان آلت دست سپاه قدس شناخت پیرامون تحولات منطقه ندارند؟
بیروت - ایرنا - جنبش حزب الله لبنان در بیانیه ای تاکید کرد که رویکرد سران کشورهای عربی بر خلاف تحولاتی است که اکنون ملت های منطقه با آن روبه رو هستند.
به گزارش دوشنبه شب ایرنا، در این بیانیه که رونوشتی از آن به دفتر ایرنا ارائه شد، آمده است: تصمیم کشورهای عرب در این اجلاس قابل مقایسه با رویکرد آمریکا برای یهودی سازی قدس و جولان نیست.
حزب الله لبنان با یادآوری اینکه این موضع گیری ها تناقض های زیادی دارد، افزود که سران کشورهای عربی بر حق کشورهای عربی برای بازپسگیری قدس و جولان اشغالی تاکید می کنند در حالی که بیشتر آن ها برای عادی سازی روابط با اسرائیل گام های بلندی بر می دارند.
حزب الله تاکید کرد: بعضی از آنان اکنون خود را ملامت می کنند که چرا آغوش خود را زودتر برای رژیِم صهیونیستی باز نکردند.
در بخشی از این بیانیه آمده است:حزب الله لبنان از موضع گیری های وطن دوستانه و ملی میشل عون رئیس جمهوری لبنان در خصوص این کشور، فلسطین و جولان و تاکید وی بر بازگشت آوارگان سوری برای محافظت از منافع لبنان و سوریه تقدیر می کند و آن را باعث افتخار و سربلندی می داند.
حزب الله در ادامه این بیانیه با اشاره به این که این جنبش از جنبش وطن دوستانه و ملی گرایانه مردم در تونس که تعبیری از وجدان زنده امت عربی است، تقدیر می کند، یادآور می شود: اقدام و جنبش مردم تونس بر پشتیبانی از مقاومت در لبنان و فلسطین، ضرورت بازگشت سوریه به اتحادیه عرب، همبستگی با مردم مظلوم یمن و ضرورت متوقف کردن نسل کشی آنان تاکید دارد.
حزب الله در پایان از ملت مقاوم فلسطین برای حضور پررنگ در راهپیمایی روز زمین به رغم همه توطئه ها و جنگ ها و محاصره هایی که با آن روبرو هستند، تقدیر کرد و افزود: این حضور پررنگ را بهترین واکنش به تلاش برای از بین بردن آرمان های فلسطین با معامله قرن می داند و آن را امید حقیقی برای به پا خواستن این امت و آزادسازی همه خاک اشغالی می داند.
اجلاس سران اتحادیه عرب روز گذشته (یکشنبه) در تونس با صدور بیانیه ای به کار خود پایان داد.
در بیانیه پایانی این اجلاس بر لزوم اتخاذ اقدامات مشترک عربی برای مقابله با چالش ها و جلوگیری از دخالت خارجی در امور کشورهای عربی و نیز بر محوریت مساله فلسطین و رد اشغال جولان سوریه و حمایت از کشورهای لبنان، عراق، لیبی و حل سیاسی بحران سوریه تاکید شده است.