خامنه ای در ديدار پرشور معلمان: سند 2030 يعني براي انگليس و آمريكا سرباز درست كنيم!

اوین نامه کیهان 12اردیبهشت-98
خامنه ای در ديدار پرشور معلمان: سند 2030 يعني براي انگليس و آمريكا سرباز درست كنيم!

خامنه ای درمخ زنی طولانی دیدار خود با معلمان بسیجی شعار دهنده مرگ برآمریکا واسراییل و انگلیس ومنافقین تاتوانست روضه متناقض خواند چون ضمن انتقاد به سیستم آموزشی زمان گذشته  که گفت وابسته بود و سیستم آموزشی غرب که کاباره و شراب تولید می کند .افتخار کرد که سیستم آموزشی رژیم ولایت فقیه  علم تولید کرده از جمله  سیست آموزشی انبوه کشته شدگان معلم ودانش آموزان درجبهه های جنگ تعلیم وآموزش داد و از طریق کاروان گور بسیج نیروی به میادین عملیات جنگ جنوب اعزام می کند تا درنهایت توانسته باشد نتیجه گیری  مخالفت شدید با طرح  2030  کند. 
حضرت آيت الله العظمي خامنه اي رهبر معظم انقلاب اسلامي در آستانه روز معلم در ديدار هزاران نفر از معلمان و فرهنگيان سراسر كشور با تجليل از معلمان، به بيان تذكرات و توصيه هاي مهمي درباره مسائل مختلف آموزش و پرورش از جمله تكريم و معيشت معلمان پرداختند و با تاكيد بر لزوم اجراي سند بسيار مهم تحول در آموزش و پرورش، گفتند: معلمان پرورش دهنده مهم ترين سرمايه يك ملت يعني سرمايه انساني، پايه ريزان تمدن نوين، جهادگران ميدان كارزار مبارزه با جهل و بي سوادي و سازندگان هويت و فرهنگ يك ملت هستند.
حضرت آيت الله العظمي خامنه اي در اين ديدار با تبريك روز معلم به همه معلمان كشور، ياد آيت الله شهيد مطهري را گرامي داشتند و گفتند: شهيد مطهري عزيز به معناي واقعي، يك معلم دلسوز بود كه با فكر و بيان قوي، رسوخ انديشه هاي عميق اسلامي را در ذهن جوانان دنبال مي كرد و شهادت او در اين راه، به منزله امضاي قطعي خداوند متعال بر كارنامه آن بزرگوار بود.
رهبر عظيم الشان انقلاب اسلامي، نقش معلم و آموزش وپرورش را يك نقش اساسي برشمردند و خاطرنشان كردند: مهم ترين سرمايه براي يك ملت، سرمايه انساني است، زيرا كشور بدون سرمايه انساني مانند برخي از كشورهاي پولداري است كه ثروت آنها به صورت سفاهت آميز در اختيار دستهاي خائن به بشريت قرار مي گيرد، همچنان كه در دوران طاغوت نيز ايران بر روي درياي نفت بود اما بيگانگان بر اين منابع مسلط شدند و با آن، تمدن و كارخانه هاي خود را ساختند و از نفت ما براي پيروزي در جنگ هاي خود استفاده كردند.
با سند 2030 به دنبال تربيت سرباز از دانش آموزان ما براي خودشان هستند
ايشان احساس احترام خود به قشر شريف و محترم معلم را يك باور حقيقي و برخاسته از نقش تمدن ساز معلمان خواندند و افزودند: معلمان، پايه ريزان تمدن نوين، و جهادگران در ميدان كارزار با جهل و بي سوادي هستند كه براي جامعه و نسل جوان آن، هويت سازي فرهنگي مي كنند.
حضرت آيت الله العظمي خامنه اي، هويت قوي، فرهنگ غني و فكر و انديشه صحيح را پايه هاي اصلي ساخت تمدن دانستند و از همين زاويه درخصوص سند 2030 و علت اصرارهاي آشكار و پنهان بيگانگان براي تحكيم آن بر مناسبات كشورها از جمله كشورهاي اسلامي و ايران، نكات مهمي خطاب به مسئولان گوشزد كردند.
رهبر عظيم الشان انقلاب اسلامي گفتند: جان كلام در سند 2030 كه فصل مهمي از آن به آموزش وپرورش اختصاص دارد، اين است كه نظام آموزشي بايد جوري تنظيم شود كه فلسفه، سبك زندگي و مفهوم حيات بر اساس مباني غربي به كودكان و نوجوانان آموزش داده شود.
ايشان در تبيين اين واقعيت افزودند: غربي ها انتظار دارند معلمان متدين ما كه علاقه مند به آينده كشور هستند، در كلاس درس خود براي آنها سرباز تربيت كنند، تا دانش آموز ما سرباز و رعيت همان وحشي هاي كراوات زده ظاهرسازي شود كه به راحتي آدم مي كشند و به آدمكش ها كمك مي كنند.
خدمات بزرگ و ثمربخش معلمان در طول سال هاي پس از انقلاب
حضرت آيت الله العظمي خامنه اي در ادامه، خدمات معلمان در طول سال هاي پس از انقلاب را خدماتي بزرگ و ثمربخش برشمردند و با انتقاد از كساني كه غيرمنصفانه و با اغراض سياسي، درصدد بي قدر و قيمت كردن آموزش وپرورش هستند، گفتند: البته آموزش وپرورش با نقطه مطلوب فاصله دارد كه بايد با كار و تلاش، نواقص و معايب را برطرف كرد اما وضعيت امروز آموزش وپرورش با وضع اسف بار آن در قبل از انقلاب قابل مقايسه نيست.
رهبر عظيم الشان انقلاب اسلامي با بيان نمونه هايي از كارهاي بزرگ آموزش وپرورش در سال هاي پس از انقلاب، خاطرنشان كردند: «دانشمنداني كه كشور را در شاخه هاي مختلف علمي همچون فناوري نانو جزو رتبه هاي برتر دنيا قرار داده اند»، «هزاران دانش آموز و معلم شهيد، و نسل سوم و چهارم انقلاب كه با وجود زمينه هاي گوناگون براي مفاسد اخلاقي در دنياي امروز، با انگيزه مجاهدت، محكم و استوار در مقابل دشمن مي ايستد و براي اعزام به دفاع از حرم اصرار مي كند»، «جوانان فعال در اردوهاي جهادي و دلدادگان به معنويات و اهل دعا، توسل و پياده روي اربعين» در همين آموزش وپرورش تربيت شده اند، بنابراين نبايد آموزش وپرورش دوره انقلاب را دست كم گرفت.
رهبر عظيم الشان انقلاب اسلامي در تبيين وضع مطلوب آموزش و پرورش تاكيد كردند: آموزش و پرورش بايد انسان هايي «دانا، توانا، خردمند، پرهيزكار، پاكدامن، كارآمد، شجاع، هوشيار و اهل اقدام» تربيت كند كه اگر چنين شود، همان آرزويي كه بارها بيان كرده ام محقق مي شود و ايران عزيز به جايگاهي مي رسد كه تا پنج دهه بعد، هر كسي در هر جاي جهان بخواهد از مرزهاي جديد علم آگاه شود بايد زبان فارسي ياد بگيرد.
ايشان رسيدن آموزش و پرورش به وضع مطلوب و تربيت جواناني با ويژگي هاي ياد شده را پايه اصلي «ايران سربلند فردا» و «اساس ايجاد تمدن نوين اسلامي» خواندند.
حضرت آيت الله العظمي خامنه اي در بيان چند تذكر، «سند تحول آموزش و پرورش» را سندي بسيار خوب برشمردند و گفتند: اين سند نوعي ريل گذاري است و مي تواند اين بخش مهم از كشور را به سرمنزل مقصود برساند.
رهبر عظيم الشان انقلاب اسلامي ابلاغ اين سند را لازم اما ناكافي دانستند و با اشاره به ضرورت آشنايي و آگاهي بدنه آموزش و پرورش با اين سند تاكيد كردند: بايد با جديت، تحقق سند تحول را پيگيري كرد كه اين امر، روحيه انقلابي مي خواهد.
خداوند از كساني كه با قلمشان روحيه انقلابي را تضعيف مي كنند، نمي گذرد
حضرت آيت الله العظمي خامنه اي با انتقاد شديد از كساني كه با قلم يا بيان يا اشكال ديگر درصدد تضعيف روحيه انقلابي در ميان مردم و جوانان هستند، افزودند: روحيه انقلابي به منزله جان و روح اين ملت است و خداوند از كساني كه در اين مسئله تشكيك و آن را تضعيف كنند، نخواهد گذشت.
ايشان با يادآوري نجات ايران از زيرپاي حكومت دست نشانده بيگانگان تاكيد كردند: موسس رژيم پهلوي را انگليسي ها آوردند و وقتي او را نخواستند، به او دستور ترك كشور را دادند و رضاخان هم در اوج بي غيرتي و ذلت و خفت، اين دستور را پذيرفت. آيا براي يك ملت، ننگ و سرافكندگي بيشتر از اين امكان پذير است كه رئيس كشورش را بيگانگان بياورند و هر وقت نخواستند با تحقير او را بردارند؟
ايشان افزودند: محمدرضا پهلوي را هم انگليسي ها و آمريكايي ها روي كار آوردند و او هم در مقابل، كشور را به خدمت آنها درآورد اما انقلاب، ايران عزيز را از زير پاي اين انسان هاي حقير و پست و ظالم بيرون كشيد. حالا اگر كسي اين روحيه انقلابي را تضعيف كند، آيا خدا او را مي بخشد؟
حضرت آيت الله العظمي خامنه اي تحول در آموزش و پرورش را در گرو روحيه انقلابي خواندند و افزودند: بايد بدون ترس و محافظه كاري، به تشخيص و تصميم رسيد و اقدام لازم را نه نمايشي و تشريفاتي، بلكه واقعي و حقيقي انجام داد.
ايشان در همين زمينه افزودند: البته تصميم و اقدام انقلابي به معناي بي توجهي به نقد عالمانه نيست چرا كه استقبال از نقد عالمانه، جزو روحيه انقلابي است.
رهبر عظيم الشان انقلاب اسلامي در ادامه تذكرات در زمينه آموزش وپرورش، سازمان پژوهش و برنامه ريزي آموزشي را بسيار مهم و قلب اين وزارتخانه دانستند و افزودند: متون آموزشي كه اين سازمان توليد مي كند، بايد منطبق با سند تحول باشد.
ايشان با انتقاد از در نظر گرفته شدن مهلتي 12 ساله براي تطبيق متون درسي با سند تحول گفتند: بايد با سرعت و جديت و در زماني كوتاه اين كار را انجام داد، چرا كه امروزه هر «ساعت» در پيشرفت جامعه مهم است.
ضرورت گنجانده شدن پيام ها و معارف انقلاب در همه متون آموزشي و پرورشي
حضرت آيت الله العظمي خامنه اي «گنجانده شدن مناسب و صحيح و ظريف پيام ها و معارف انقلاب در همه متون آموزشي و پرورشي» را ضروري خواندند و خاطرنشان كردند: سازمان پژوهشي و برنامه ريزي بايد از لحاظ انسان هاي دانا، آگاه، خوشفكر، متدين و انقلابي غني شود.
تذكر ديگر حضرت آيت الله العظمي خامنه اي به مسئولان آموزش و پرورش «افزايش بيشتر دانشجويان و ارتقاي كيفيت دانشگاه هاي فرهنگيان و شهيد رجايي» بود.
ايشان خاطرنشان كردند: در اين مراكز بايد معلماني تربيت شوند كه به معناي حقيقي كلمه، معلم و تعليم دهنده دين و تقوا و انقلاب باشند.
رهبر عظيم الشان انقلاب اسلامي، «مدارس استعدادهاي درخشان» و «نخبه پروري در كشور» را بسيار مهم برشمردند و با تاكيد بر تقويت هرچه بيشتر اين مدارس گفتند: جايگاه ايران در المپيادهاي جهاني بايد حفظ شود و تنزل رتبه هاي كشور در برخي المپيادها از جمله رياضي، فيزيك، شيمي و رايانه جبران شود و كشور و ملت به المپيادي هاي جواني كه رتبه هاي جهاني كسب مي كنند، افتخار كند.
حضرت آيت الله العظمي خامنه اي با اشاره به توصيه مكررشان درباره «نشاط و سرزندگي» در محيط هاي دانش آموزي گفتند: البته برخي از اين موضوع برداشت ناصحيح و سطحي مي كنند، نشاط و سرزندگي يعني برنامه هاي ورزشي يا فوق برنامه هاي جذاب به گونه اي باشد كه جوان، با انگيزه، پرانرژي و پراميد به درس و كار مشغول باشد.
ايشان با انتقاد از برخي برنامه ها در بعضي مدارس به بهانه نشاط و سرزندگي افزودند: گاهي اوقات فشارهاي درسي در مدارس و در آموزشگاه هايي كه به دنبال قبولي بيشتر در كنكور يا به دست آوردن رتبه هاي بالا هستند، جوان را پژمرده و افسرده مي كند كه بايد براي حل اين مسائل فكر و تدبير و اقدام كرد.
توصيه ديگر رهبر عظيم الشان انقلاب به مسئولان آموزش و پرورش، فكر و تصميم دقيق كارشناسي درباره كنكور بود.
ايشان گفتند: دانشگاه ها مي گويند در سال هاي اخير صندلي خالي هم داشته اند، لازم است كارشناسان با بررسي عميق درباره «بودن يا نبودن كنكور، ادامه آن به شكل فعلي يا تغيير آن»، تصميم گيري كنند و مسئولان مربوط اين تصميمات را اجرا كنند.
حضرت آيت الله العظمي خامنه اي «معاونت پرورشي» را از بخش هاي بسيار مهم آموزش و پرورش برشمردند و با ابراز خرسندي از اقداماتي كه در اين زمينه انجام شده است، افزودند: البته در ساختار، نيروي انساني پرانگيزه و منابع مالي نقص هايي وجود دارد كه وزير محترم بايد دنبال كند تا معاونت پرورشي به معناي حقيقي آن محقق شود.
http://www.magiran.com/ppic/2827/22175/fguAWxifhUaidBVvyR1mLQ-002.jpg
در قضيه معيشت بايد عزت نفس معلمان محفوظ بماند
حضرت آيت الله العظمي خامنه اي سپس به دو نكته مهم درباره معيشت معلمان و وضع دانش آموزان سيل زده پرداختند.
ايشان تاكيد كردند: معلمان محترم، شريف و آبرودار هستند و عزت نفس آنان در مسئله معيشت بايد محفوظ بماند.
رهبر عظيم الشان انقلاب اسلامي با اشاره به سوءاستفاده برخي عناصر سياسي يا بيگانگان از مسائل معيشتي معلمان گفتند: آنها مي خواهند از اين نقطه ضعف براي مقاصد خود بهره برداري كنند اما قطع نظر از اين سوءاستفاده، بايد درباره درآمد معلمان به گونه اي عمل كرد كه عزت نفس آنان حفظ شود.
ايشان درباره دانش آموزان مناطق سيل زده نيز گفتند: اين دانش آموزان حتي تا هنگامي كه مدارس آنها با همت دولت و مردم و كمك هاي قابل تقدير خيرين مدرسه ساز تعمير و ساخته شود نبايد از درس و تحصيل عقب بمانند.
حضرت آيت الله العظمي خامنه اي در ادامه سخنانشان، باطل كردن معارضه دروغين «علم و دين» را از افتخارات دستگاههاي علمي، آموزشي و پژوهشي كشور برشمردند و افزودند: قدرتمندان مادي دنيا چندين قرن براي القاي تعارض دين با علم تلاش كردند اما در جمهوري اسلامي پرچم دين از همه جاي دنيا برافراشته تر است و كشور از لحاظ علمي نيز جزو كشورهاي پيشرفته محسوب مي شود.
رهبر عظيم الشان انقلاب اسلامي فعاليت هزاران محقق، متفكر و دانشمند عمدتا جوان و غالبا متدين در كشور را يادآوري كردند و افزودند: اين نخبگان عزيز با هويت «ايراني سربلند» و هويت ديني و اسلامي مشغول تحقيق و نوآوري و ابتكار و پيشرفت علمي هستند كه اين حركت نشاط انگيز بايد همچنان با قدرت ادامه داشته باشد.
http://www.magiran.com/ppic/2827/22175/ApRZsd08ZEOSPdPWXRHB2g-002.jpg
كرد.