نیویورک تایمز: امریکا در حال تدارک یک رشته عملیات محرمانه علیه ایران است

نیویورک تایمز: امریکا در حال تدارک یک رشته عملیات محرمانه علیه ایران است  4تیر-98
 nytimes_062419.jpgرادیو اسرائیل - روزنامه نیویورک تایمز نوشت: ارتش ایالات متحده به درخواست پرزیدنت ترامپ به تهیه یک برنامه جنگی بسیار محرمانه پرداخته که هدف از آن وارد آوردن یک ضربه کاری علیه نیروهای مسلح حکومت ایران، و به ویژه سپاه پاسداران می باشد تا رژیم ایران را از ادامه تعرض باز دارد. برخی کارشناسان امور نظامی آمریکا بر این باورند که ارتش آن کشور قادر است، کل نیروی دریایی سپاه پاسداران را در حوزۀ خلیج فارس در عرض یک روز نابود کند و قایق های تندرو سپاه پاسداران را که حامل موشک برای حمله به کشتی های هستند منهدم سازد.
نیویورک تایمز نوشت که دولت پرزیدنت ترامپ پیکار علیه رژیم اسلامی ایران را یک پله بالاتر می برد و اکنون برای برانداختن آن حکومت برنامه ریزی می کند و یک رشته عملیات محرمانه را در داخل ایران تدارک می بیند.

این روزنامه نوشت که کارشناسان ارتش آمریکا به تنظیم یک رشته برنامه هایی مشغول هستند که هدف آن ها متوقف ساختن عملیات تعرضی رژیم ایران به طور کامل است. آن ها تائید می کنند که روز پنجشنبه گذشته، پس از آن که پهپاد آمریکایی در اثر اصابت یک موشک سپاه پاسداران متلاشی شد، کارشناسان جنگ سایبری ایالات متحده توانستند با یک تلاش گسترده و همآهنگ، بسیاری از شبکه های هدایت موشک متعلق به سپاه پاسداران را از کار بیاندازند. دولت ایالات متحده هنوز به طور رسمی این گزارش را تائید نکرده ولی مقامات حکومت ایران گفته بودند که چنین تلاشی انجام گرفته، ولی به ادعای آنان، موفقیت آمیز نبوده است.
وزیر ارتباطات، حواد آذری جهرمی، ادعا کرد که این حمله سایبری موفقیت آمیز نبوده است. او در حساب توییتری خود نوشت که در یک سال گذشته ۳۳ میلیون حمله سایبری علیه ایران صورت گرفته که همگی خنثی شده است. آگاهان نسبت به درستی این ادعا ابراز تردید می کنند.
نیویورک تایمز در گزارش خود از قول منابع خبری در واشنگتن نوشت که به درخواست کاخ سفید، کارشناسان جنگی در وزارت دفاع آمریکا ماموریت یافته اند که به تدوین یک برنامه جنگی جامع بپردازند که بتواند به طور کامل جلوی عملیات تعرضی رژیم ایران در خلیج فارس را بگیرد - بی آن که این اقدامات موجب بروز یک جنگ تمام عیار گردد.
نیویورک تایمز نوشت که یکی از هدف های حمله سایبری از جانب ایالات متحده، مختل ساختن عملیات یک شاخه اطلاعاتی در سپاه پاسداران بوده که حمله به نفتکش ها در خلیج فارس را طراحی و اجرا کرده بود. هدف از این حمله سایبری، از کار انداختن کامپیوترهای شاخه اطلاعاتی و شلیک موشک های سپاه، دست کم برای یک مدت کوتاه بود.
به موجب این گزارش، مقامات نظامی ایالات متحده به کاخ سفید هشدار داده بودند که اگر به اقدامات جامع و پیشگیرانه به هدف مهار کردن گستاخی های سپاه پاسداران دست زده نشود، رژیم بر شدت تعرض و تجاوز به امیرنشین ها خواهد افزود و ثبات آن ها را به خطر خواهد انداخت. کاخ سفید از طراحان جنگی وزارت دفاع خواسته است برنامه هایی برای مقابله با این گونه تجاوزکاری های سپاه پاسداران تهیه کنند که محدود بوده و باعث بروز جنگ گسترده نشود.
هنوز از ماهیت عملیات محرمانه ای که در حال برنامه ریزی می باشد، خبر موثقی در دست نیست. ولی کارشناسان می گویند که ممکن است این اقدامات، از جمله شامل ادامه حملات سایبری علیه سامانه های اطلاعاتی و موشکی سپاه پاسداران، از کار انداختن قایق های تندرو حامل موشک هایی که می تواند به رزم ناوها آسیب برساند، یک رشته عملیات محرمانه در داخل ایران است.
به نوشته نیویورک تایمز، هدف عملیات در داخل ایران متزلزل ساختن رژیم است که موجب بروز اعتراض های گسترده مردمی شود. در گزارش های پیشین آمده بود که مردم ایران، در برابر خوی سرکوبگر رژیم، می گویند که بدون حمایت برون مرزی، قادر نیستند به پا خیزند و این حکومت را براندازند.
ایالات متحده تا کنون به چنین شیوه ای روی نیاورده بود، ولی ممکن است از این پس، آن را در دستور کار خود قرار دهد. طبق قوانین ایالات متحده، حکومت حق ندارد به طور رسمی، برای برانداختن رژیم در کشورهای دیگر به فعالیت علنی و یا محرمانه دست بزند.
به گفته آگاهان، هدف پرزیدنت ترامپ آن است که از بروز جنگ جلوگیری شود، ولی در عین حال، اقدامات قاطعانه ای برای مهار کردن عملیات تعرضی رژیم ایران در خلیج فارس و علیه همسایگان عرب جلوگیری شود.