ريزش مرگبار ساختمان در خيابان طالقاني تهران

ريزش مرگبار ساختمان در خيابان طالقاني تهران 4 تیر-98 
سخنگوي سازمان آتش نشاني و خدمات ايمني شهرداري تهران از ريزش مرگبار يك ساختمان در خيابان طالقاني تهران خبر داد.
سيد جلال ملكي درباره اين حادثه به ايسنا گفت: صبح ديروز يك مورد حادثه آوار ساختمان به سامانه 125 آتش نشاني تهران اعلام شد كه آتش نشانان سه ايستگاه بلافاصله و در مدت زمان چهار دقيقه به محل حادثه واقع در محله وردآور خيابان طالقاني اعزام شدند.
ملكي با بيان اينكه عوامل شهرداري منطقه نيز در محل حضور داشتند گفت: در اين حادثه يك بناي يك طبقه قديمي در مجاورت يك زمين گودبرداري شده به وسعت حدودا 400 متر تخريب شده بود كه البته مشاهدات نشان مي داد كه در زمين گودبرداري شده ايمن سازي هاي لازم انجام شده است.
وي افزود: اطلاعات اوليه حاكي از آن بود كه افرادي زير اين آوار محبوس و گرفتار هستند بنابراين آتش نشانان به سرعت عمليات ايمن سازي را انجام دادند و با احتياط لازم مشغول انجام عمليات آواربرداري و خاك برداري شدند كه در دقايق اوليه يك آقاي جوان حدودا 27 ساله با تابعيت افغانستاني را زنده اما آسيب ديده از زير آوار خارج كردند و در ادامه عمليات نيز يك خانم 30 ساله ايراني نيز از زير آوار بيرون آورده شد كه پس از تحويل به عوامل اورژانس مشخص شد كه جان خود را از دست داده است.
ملكي در ادامه نيز از تخريب بخشي از ديوار محل گودبرداري شده نيز خبر داد و اظهار داشت: يك دستگاه خودرو سواري جك نيز به همراه آوار به داخل محل گودبرداري سقوط كرده است.