حضور آمریکا، افغانستان را به منبع عمده مخدرهای صنعتی تبدیل کرد

مگر دررژیم آخوندها وپاسداران و شرکای شان 40 سال نیست که شعارضدآمریکایی سرداده می شود؟ برای چه به وفور انواع واقسام مواد مخدر طنعتی وغیر صنعتی درهمه جا وجوددارد و آزادانه به درون زندان ها برده می شود؟ همچنین نه آمار اعتیاد رو به رشد است که سنین مصرف کنندگان مصرف کنندگان مواد مخدر به سن 11تا15 سال کاهش داده شده است . مهمتراینکه باندمافیایی موادمخدر پاسداران درراستای سیاست پول شویی ازراه زمینی- آبی- هوایی موادمخدر به خارج انتقال می دهند
حضور آمریکا، افغانستان را به منبع عمده مخدرهای صنعتی تبدیل کرد
سمنان- ایرنا- مدیرکل دفتر حقوقی و امور مجلس ستاد مبارزه با موادمخدر کشور گفت: حضور آمریکا در افغانستان، علاوه بر افزایش مزارع خشخاش، این کشور را از یک منبع مواد مخدر سنتی به یک تولیدکننده عمده مواد مخدر صنعتی تبدیل کرد.
محمد ترحمی روز پنجشنبه در نشست مشترک کمیته مقابله با عرضه مواد مخدر و روانگردان ها و شناسایی اموال قاچاقچیان استان سمنان همزمان با سالروز جهانی مبارزه با موادمخدر در سالن شورای هماهنگی مبارزه با موادمخدر استان سمنان، افزود: با حضور آمریکا در افغانستان تولید مواد مخدر در این کشور ۵۰ برابر شده است.
وی با بیان اینکه مزارع خشخاش در افغانستان به صورت برنامه ریزی شده همجوار با پایگاه نظامی آمریکا قرار دارد، تصریح کرد: خیلی از سربازان آمریکایی در افغانستان معتاد شده اند، اما آمریکا عزمی برای کاهش سطح کشت خشخاش در افغانستان ندارد.
ترحمی خاطرنشان کرد: به گفته نماینده دبیر کل سازمان ملل متحد در بیانیه روز جهانی مبارزه با مواد مخدر، ۶۰ درصد مزارع کشت خشخاش در افغانستان گسترش یافته است.

مصرف موادمخدر دوگانه شده است
ترحمی با بیان اینکه در قانون به صراحت بیان شده متادون جزء مواد مخدر محسوب می شود، تصریح کرد: نشر و توزیع این ماده خارج از شبکه درمان ممنوع و جرم محسوب می شود.
مدیرکل دفتر حقوقی و امور مجلس ستاد مبارزه با موادمخدر کشور ادامه داد: رد پای مافیا در توزیع متادون در مناطق کشور از جمله عطاری ها مشاهده شده، اما متاسفانه در استان ها توزیع خارج از شبکه دارویی در تعزیرات جریمه می شود، در صورتی که باید در دادگاه انقلاب بررسی شود.
وی با اشاره به اینکه این مساله سبب مصرف دوگانه مواد مخدر توسط معتادان شد، خاطرنشان کرد: اکنون، بسیاری از معتادان کشور به علت توزیع خارج شبکه دارو، متادون را در کنار یک ماده مخدر دیگر مصرف می کنند.
وی با اشاره به توهم زایی شدید مخدرهای گل، ناس و حشیش تصریح کرد: سوداگران مرگ با برنامه ریزی های دقیق ذائقه های مردم را تغییر داده و سپس با تبلیغ خطرناک و اعتیادآور نبودن این مواد، جوانان و دانشجویان کشور را به جمع مصرف کنندگان موادهای توهم اضافه می کنند.

ضعف قانون در شناسایی اموال سوداگران مرگ
ترحمی با اشاره به معضلات قانونی در مبارزه با مواد مخدر در کشور، یادآور شد: شناسایی اموال قاچاقچیان مواد مخدر با هدف ضربه زدن به بنیان های اقتصادی آنان ضروری است اما در این خصوص مشکل هایی وجود دارد.
مدیرکل دفتر حقوقی و امور مجلس ستاد مبارزه با موادمخدر کشور اظهارداشت: شبکه ثبت اسناد و املاک در کشور همچنان نوپا است و در پاسخگویی در استعلام ها مشکل دارند.
ترحمی تاکید کرد: بررسی جرائمی مانند رانندگی افراد با مصرف روانگردان ها و مواد مخدر باید توسط دادگاه انقلاب انجام شود.
وی با اشار به تهاجم فرهنگی دشمنان علیه کشور به ویژه نسل جوان، گفت: استکبار جهانی برنامه ریز اصلی توزیع مواد مخدری همچون ناس، گراس و گُل است که هوش جوانان ایرانی را تحت هدف قرار داده است.
نشست مشترک کمیته مقابله با عرضه مواد مخدر و روانگردان ها و شناسایی اموال قاچاقچیان همزمان با سالروز جهانی مبارزه با موادمخدر با حضور محمدحسین همتی دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان سمنان، رضا زمانی معاون اول دادستان مرکز استان، زین العابدین حسام سرپرست دادسرای انقلاب سمنان، سرهنگ سید علی اکبر میری رئیس پلیس مبارزه با مواد مخدر استان سمنان و دبیر کمیته های مرتبط در سالن شورای هماهنگی مبارزه با موادمخدر استان سمنان برگزار شد.
حاضران در این نشست در زمینه چگونگی شناسایی اموال سوداگران مرگ و موانع و مشکلات مرتبط با این مساله، موانع حقوقی و قضائی در مبارزه با مواد مخدر به ویژه روانگردان ها تبادل نظر کردند.
سال ۹۷ تعداد ۳۶ نفر در اثر سوء مصرف موادمخدر در استان سمنان جان خود را از دست دادند.