تحریم‌های جدید آمریکا علیه ایران امضا شد + جزئیات

رییس‌جمهور آمریکا تحریم‌های جدیدی علیه ایران وضع و ابلاغ کرد.
به گزارش ایلنا، دونالد ترامپ، رییس‌جمهور آمریکا تحریم‌های جدیدی علیه ایران را امضا کرد.
ظریف و ۸ فرمانده ارشد سپاه پاسداران تحریم خواهند شد
 «استیون منوچین»، وزیر خزانه‌داری آمریکا، امروز -دوشنبه- اعلام کرد که «محمد جواد ظریف»، وزیر خارجه ایران، نیز در روزهای آینده مورد تحریم قرار خواهد گرفت.
شبکه خبری الجزیره همچنین گزارش داد که هشت فرمانده سپاه نیز بناست در روزهای آینده تحریم شوند.   
سردار تنگسیری فرمانده نیروی دریایی سپاه پاسداران، سردار حاجی‌زاده فرمانده نیروی هوافضای سپاه پاسداران و سردار پاکپور فرمانده نیروی زمینی سپاه پاسداران و پنج نفر از فرماندهان نیروی دریایی سپاه در لیست تحریم‌ها هستند.
تحریم‌هایی را علیه رهبر ایران اعمال می‌کنیم
«دونالد ترامپ»، رئیس‌جمهوری آمریکا، در ادعایی بی‌اساس اعلام کرد که تحریم‌هایی را علیه رهبر جمهوری اسلامی ایران اعمال می‌کند.
وی امروز -دوشنبه- مدعی شد که این تحریم‌ها از دسترسی مقام‌های ارشد ایران به منابع مالی جلوگیری خواهد کرد.
رئیس‌جمهوری آمریکا همچنین مدعی شد: «ما به دنبال درگیری با ایران نیستیم. اما هرگز نمی‌گذاریم ایران به سلاح اتمی دست یابد.»
وی همچنین در اظهاراتی بی‌اساس گفت که تحریم‌ها می‌تواند فردا پایان یابد یا آن‌که «سال‌ها به درازا بکشد»، اما این بستگی به رفتار ایران دارد.
ترامپ در کاخ سفید و در جمع خبرنگاران این سخنان بی‌اساس را مطرح کرد. 
پیش از این ترامپ در یک پیام توییتری از وضع تحریم‌های جدید علیه ایران در روز دوشنبه خبر داده بود.
ترامپ در توییتر خود در این باره نوشته‌ بود: ایران نمی‌تواند تسلیحات اتمی در اختیار داشته باشد. تحت برنامه وحشتناک اوباما، آنها طی چند سال در مسیر دستیابی به سلاح هسته‌ای قرار می‌گرفتند و راستی‌آزمایی کنونی هم غیرقابل قبول است. روز دوشنبه تحریم‌های بیشتری را علیه ایران اعمال خواهیم کرد.  منتظر روزی هستم که تحریم‌های اعمال‌شده علیه ایران برداشته شود.

مایک پمپئو وزیر امور خارجه آمریکا هم پیش از این درباره تحریم‌های جدید آمریکا علیه ایران مدعی بود: فشار حداکثری بر ایران از زمان روی کار آمدن دونالد ترامپ آغاز شده است و روز دوشنبه، مجموعه‌ای از تحریم‌های جدید اعمال خواهد شد تا جهان اطمینان یابد که ما همچنان تلاش می‌کنیم تا جلوی منابعی که ایران برای تهدید آمریکایی‌ها و منافع آن در سراسر جهان نیاز دارد، گرفته شود.