معامله قرن به مقاومت قرن تبديل شد

اوین نامه کیهان 11 حرداد -98
معامله قرن به مقاومت قرن تبديل شد
با راهپيمايي گسترده در ايران و 120 كشور جهان

گردآوری اتوبوسی نان و ساندیس خوران و آتش به اختیاران و بسیجیان که محال است 1% جمعیت کشور شوند در نمایش روزجهانی قدس با شعار مرگ براسراییل و آتش زدن پرچم آمریکا پیروزی مقاومت قرن  مقابل معامله قرن جازده شده است.
مراسم روز جهاني قدس روز گذشته و در آخرين جمعه ماه مبارك رمضان باشكوه و عظمت هر چه تمام تر در سراسر ايران و بطور همزمان در 120 كشور جهان برگزار شد. محور شعارهاي مردم جهان در راهپيمايي امسال نه به معامله قرن و پيام روشن ملت هاي آزاده ايستادگي در برابر اين طرح ننگين آمريكايي- صهيونيستي- سعودي بود و بطور قطع اين حضور گسترده و اين حمايت كم نظير از آرمان فلسطين در شرايط حساس كنوني، «معامله قرن» را به «مقاومت قرن» تبديل كرد. قريب به هزار شهر در جمهوري اسلامي ايران يك صدا نداي آزادي فلسطين سر دادند و كشورمان به مانند هر سال نگين انگشتري روز جهاني قدس بود.
سرويس سياسي: اگر چه هر سال روز قدس با اهميت و باشكوه برگزار مي شد اما بي ترديد امسال با توجه به تراكم توطئه هاي منطقه اي، عربي و آمريكا به ويژه توطئه آمريكايي - صهيونيستي معامله قرن اهميت آن بيش از هرسال ديگري بود. درك درست و فهم مناسب مردم ايران و همچنين امت اسلامي نسبت به توطئه هاي پشت پرده و به ويژه فرايند آشكارسازي عادي سازي روابط برخي اعراب با رژيم صهيونيستي سبب شد تا حضوري آگاه و مقتدر و باشكوه در اين روز آفريده شود.
حتي انبوه دروغ هاي رسانه اي براي اعتبار زدايي و از بين بردن انگيزه حضور در اين راهپيمايي بزرگ هم كارگر واقع نشد. فشارهاي اقتصادي و تحريم ها در كنار تهديد آمريكا نيز نتوانست اين حضور گسترده را در سايه بي اهميتي قرار دهد.
در هر برهه اي كه مثلث شوم غربي-عربي-عبري (غرب به سردمداري آمريكا، كشورهاي مستبد و مرتجع عربي منطقه و رژيم صهيونيستي) احساس كردند كه مي توانند آرمان قدس شريف را از اولويت جهان اسلام خارج كرده و پرونده بزرگ ترين اشغالگري تاريخ را به نفع غاصبان خونريز اين سرزمين مقدس مختومه كنند، اين روز بزرگ همچون روزنه اي اميد در برابر ملت هاي اسلامي و مردم فلسطين قرار گرفته است. به واقع روز جهاني قدس به عنوان ابتكار تاريخي امام خميني(ره) در مبارزه با ظلم، توانسته است در طول 40 سال گذشته مستمرا اين اولويت را براي جهان اسلام حفظ كند و از آن به عنوان يك ظرفيت جهاني براي همگرايي امت اسلامي و مقابله با توطئه ها بهره بگيرد.
اين مثلث شوم بر اين باور بودند كه فشارهاي اقتصادي از داخل و فشارهاي سياسي مانند نشست مكه و تلاش هاي سعودي عربي عليه تهران بتواند امسال اين مانع بزرگ را از سر راه بردارد و موضوع معامله قرن بخوبي عملي شود، اما حضور گسترده و باشكوه امت اسلامي در روز جهاني قدس در ايران و 120 كشور جهان بار ديگر خنثي كننده توطئه خناثان، خبيثان و خائنان به آرمان مقدس فلسطين شد و از سوي ديگر نشست مكه نيز براي تحت تاثير قرار دادن اين مناسبت بزرگ اسلامي و جايگزيني دشمني ايران بجاي اسرائيل طراحي شده بود در طرح و نتيجه با شكست مواجه شد.
توطئه استكبار عليه قدس شريف به نتيجه نخواهد رسيد
حجت الاسلام روحاني رئيس جمهور كه همراه با مردم روزه دار تهراني در راهپيمايي باشكوه روز جهاني قدس حضور يافته بود در جمع خبرنگاران با اشاره به اينكه روز قدس در تاريخ انقلاب اسلامي ايران از اهميت زيادي برخوردار است، گفت: روز قدس روز تقابل همه مسلمانان در برابر متجاوزين عالم است و پيام قدس اين است كه فلسطين براي هميشه زنده بوده و قدس از آن مسلمانان است.
رئيس جمهور با بيان اينكه دشمنان اسلام در دو سال گذشته توطئه هاي جديدي عليه قدس طراحي كرده اند كه البته به نتيجه نرسيده است، خاطرنشان كرد: دشمنان قدس را پايتخت رژيم صهيونيستي اعلام كردند كه جز يكي دو كشور كوچك هيچ كشوري در جهان از آن حمايت نكرد. آنان همچنين جولان را از آن رژيم صهيونيستي معرفي كردند كه هيچ كشور و نهاد بين المللي از آن حمايت نكرد.
روحاني تاكيد كرد: بي ترديد موضوع معامله قرن نيز به ورشكستگي قرن تبديل خواهد شد و قطعا به نتيجه نخواهد رسيد.
معامله قرن تبديل به مقاومت قرن مي شود
حجت الاسلام سيدابراهيم رئيسي رئيس قوه قضائيه نيز در حاشيه راهپيمايي روز قدس در جمع خبرنگاران در بيرجند اظهار داشت: حضور باشكوه مردم در اين راهپيمايي اين اجتماع پيام حتميت آزادي قدس براي دوستداران انقلاب و جبهه انقلاب دارد. اراده پولادين ملت با پشتوانه مردمي نابودي حتمي ظلم را به دنبال دارد.
رئيس قوه قضائيه گفت: استكبار و دشمن از بين رفتني اند حتما و حاكميت اراده الهي حتمي بوده و تحقق آن امري قطعي است.
رئيسي افزود: اراده پولادين مردم با حضور گسترده مردم و جوانان پيام هاي زيادي دارد و اين حضور براي دشمن و استكبار پيام هاي زيادي دارد.
وي بيان داشت: معامله قرن تبديل به مقاومت قرن مي شود و شما اين امر را حتمي بدانيد زيرا با توجه به اين اجتماع باشكوه و با بصيرت كه امت اسلامي دارد. معامله قرن تبديل به مقاومت قرن مي شود.
پيام حضور پرشور مردم ايستادگي و مقاومت است
آيت الله احمد جنتي دبير شوراي نگهبان در حاشيه برگزاري راهپيمايي روز قدس، طي سخناني در جمع خبرنگاران گفت: روز قدس يك روز جهاني و مربوط به حمايت از مستضعفين عالم است و تنها به ايران، عراق، سوريه و ساير مسلمانان اختصاص ندارد، بلكه مربوط به تمام مظلومين جهان است.
وي با بيان اينكه روز قدس روز مبارزه با ظلم است، افزود: تا مادامي كه مظلوم و ظالم در اين دنيا باشد، روز قدس وجود دارد تا ان شاءالله ريشه ظلم را براندازد و هر قدم اين حركت لگدي بر سر ترامپ و آمريكايي ها و چوبي است كه بر سر آنها مي زنيم.
دبير شوراي نگهبان با تاكيد بر اينكه حضور پرشور مردم در راهپيمايي روز جهاني قدس پيام روشني براي دشمنان دارد، تصريح كرد: پيام مردم به آمريكا اين است كه ما ايستاده ايم و اگر صدبرابر ما را تحريم كنيد، قدرت و مقاومت ما زيادتر مي شود و از پاي نمي نشينيم و عقب نمي رويم.
قابل فراموش نبودن مسئله فلسطين پيام راهپيمايي روز قدس
آيت الله صادق آملي لاريجاني رئيس مجمع تشخيص مصلحت نظام نيز در مسير راهپيمايي قدس حركت ملت ايران و ملت هاي منطقه را كار عظيمي دانست و تاكيد كرد: مسئله فلسطين با هويت اسلامي ملت هاي مسلمان گره خورده است و امت اسلام هيچ گاه اجازه جدايي سرزمين اسلامي فلسطين را نخواهد داد.
رئيس مجمع تشخيص مصلحت نظام همچنين با رد طرح معروف به «معامله قرن»، آن را ناشي از تخيلات شيطاني دانست كه ممكن نيست هيچگاه محقق شود.
آيت الله آملي لاريجاني ابراز اطمينان كرد: رژيم اشغالگر صهيونيستي هيچ گاه در اهدافش پيروز نخواهد شد.
وي در پايان، حل مسئله فلسطين را فقط مشروط به بازگشت مردم اين كشور به سرزمين شان دانست و تصريح كرد: رژيم صهيونيستي، رژيمي جعلي و غاصب است و هيچ حقي در آن سرزمين ندارد.
تنها راه حل مسئله فلسطين تداوم انتفاضه و مقاومت است
شركت كنندگان در راهپيمايي روز جهاني قدس سال 1398، همچنين با قرائت قطعنامه اي مواضع خود را در 5 بند اعلام كردند. در بخشي از اين قطعنامه تاكيد شد: با گذشت چهل سال از ابتكار معجزه گونه امام راحل عظيم الشان، همچنان آزادي قدس شريف با رهايي ملت مظلوم و بي دفاع فلسطين از چنگال اشغالگران صهيونيست و تلاش براي محو غده سرطاني اسرائيل را آرمان بلند جهان اسلام دانسته، حمايت همه جانبه خود از جبهه مقاومت و مقابله جدي با نقشه هاي شوم رئيس جمهور احمق و هيئت حاكمه آمريكا عليه كشور هاي اسلامي را اعلام و توطئه رذيلانه موسوم به «معامله قرن»، سرسپردگي سران مرتجع برخي از كشور هاي عربي در تلاش براي عادي سازي روابط با رژيم جعلي و غاصب قبله اول مسلمين و نشست به ظاهر اقتصادي صهيونيستي - آمريكايي در منامه بحرين را شديدا محكوم مي نماييم.
در اين قطعنامه همچنين آمده است: با اعلام حمايت و پشتيباني از راهپيمايي هاي جمعه هاي بازگشت فلسطينيان، مراتب نفرت و انزجار قلبي خود از سكوت خفت بار مجامع جهاني مدعي دروغين حقوق بشر در برابر نسل كشي و جنايات ضد بشري رژيم جعلي صهيونيستي در غزه و كرانه باختري و اقدام مذبوحانه آنان براي نابودي هويت و تاريخ فلسطين با يهودي سازي سرزمين هاي اشغالي را ابراز مي نماييم.
 در قطعنامه پاياني شركت كنندگان در راهپيمايي روز جهاني قدس همچنين تصريح شد: تنها راه حل مسئله فلسطين را تداوم انتفاضه و مقاومت در برابر جبهه كفر جهاني به سركردگي شيطان بزرگ آمريكا، نفي مطلق هر نوع سازش و تسليم تا محو غده سرطاني اسرائيل، بازگشت آوارگان فلسطيني از اقصي نقاط دنيا و برگزاري همه پرسي فراگير و آزاد براي تضمين آينده اين كشور با تحقق راهبرد «همه فلسطين براي همه مردم فلسطين» و «فلسطين از بحر تا نهر» اعلام و بر آن تاكيد مي نماييم.
 اين قطعنامه در ادامه، آمريكاي جنايت پيشه را «طاغوت اعظم» و نظام فرعوني حاكم بر اين كشور را «دشمن شماره يك بشريت» دانسته و تاكيد كرد: عهدشكني و اقدامات سخيف كاخ سفيد در خروج از برجام، تشديد تحريم هاي ظالمانه و قرار دادن نهاد انقلابي و مايه مباهات سپاه پاسداران انقلاب اسلامي در فهرست سازمان هاي تروريستي را شديدا محكوم، دل نبستن به وعده هاي دروغين كشور هاي اروپايي، تسليم نشدن در برابر سياست هاي خصمانه بيگانگان، تقويت توانمندي هاي نيرو هاي سلحشور نظامي و انتظامي، خاصه پيشرفت هاي عزت آفرين حوزه دفاعي غيرقابل مذاكره موشكي و ارتقاي فعاليت هاي هسته اي را به عنوان مطالبه جدي خود از قواي سه گانه به خصوص دولت محترم اعلام مي نماييم.

 در بند پاياني اين قطعنامه همچنين با تاكيد بر ضرورت غيرقابل انكار ملاحظه حساسيت خاص و استثنايي مقطع كنوني از تاريخ انقلاب اسلامي تصريح شد: حفظ «وحدت و وفاق ملي» حول محور «ولايت مطلقه فقيه» اتخاذ تدابير واقع بينانه و اقدامات عملي به دور از اظهارات احساسي و شعارگونه تمامي دست اندركاران در تحقق «رونق توليد» به عنوان شعار محوري سال، جامه عمل پوشاندن به اقتصاد مقاومتي درون زا و تلاش مجدانه براي حل مشكلات اقتصادي و معيشت مردم صبور هميشه حاضر در صحنه از طريق مبارزه قاطع با فساد و پديده شوم گراني و تورم بي سابقه سال هاي اخير با نصب العين قرار دادن رهنمود هاي گهربار مقتداي عظيم الشان امت اسلامي و پيگيري تحقق نقشه راه ترسيم شده در بيانيه حكيمانه «گام دوم انقلاب» را خواهانيم.