مایک پومپئو: بیت رهبر ایران خود را غنی کرده است

مایک پومپئو: بیت رهبر ایران خود را غنی کرده است  4تیر-98
به گفته وزیر خارجه آمریکا، تنها راه پیش روی ایران مذاکره به منظور رسیدن به یک توافق جامع است.
مایک پومپئو، وزیر خارجه ایالات متحده، با انتشار بیانیه‌ای ضمن اشاره به فرمان اجرایی رئیس‌جمهوری آمریکا، گفته که بیت رهبر جمهوری اسلامی با تحمیل هزینه روی دوش مردم ایران خودش را غنی کرده است.
به گفته وی، «بیت رهبری روی شبکه وسیعی از سرکوب و فساد نشسته است که مردم ایران را از آزادی و دستیابی به فرصت که مستحق آن هستند محروم کرده است».
آقای پومپئو افزود که تصمیم امروز دونالد ترامپ، رهبری ایران را از دستیابی به منابع مالی برای گسترش ترور و سرکوب مردم ایران محروم می‌کند.
به گفته وزیر خارجه آمریکا، تنها راه پیش روی ایران مذاکره به منظور رسیدن به یک توافق جامع است که «طیف وسیعی از رفتارهای بی‌ثبات کننده» این کشور را در برگیرد.
«تا آن زمان ، کارزار ما برای انزوای دیپلماتیک و فشار حداکثری اقتصادی ادامه خواهد یافت. زمانی که رژیم ایران تصمیم گرفت تا خشونت را کنار گذاشته و دیپلماسی را با دیپلماسی پاسخ دهد، می‌داند که چطور ما را پیدا کند».
دونالد ترامپ، رئیس‌جمهوری آمریکا، روز دوشنبه با امضای یک فرمان اجرایی اعلام کرد که واشینگتن «تحریم‌های سختی» علیه آیت‌الله علی خامنه‌ای، رهبر جمهوری اسلامی، بیت رهبری و وابستگان آنها وضع می‌کند.