ایران در دستورکار سفر سرپرست جدید پنتاگون به مقر ناتو

ایران در دستورکار سفر سرپرست جدید پنتاگون به مقر ناتو4 تیر-98
یک مقام ارشد پنتاگون با اعلام خبر سفر سرپرست جدید وزارت دفاع آمریکا به مقر ناتو در بروکسل گفت که تنش‌های اخیر با ایران موضوع اصلی این نشست خواهد بود.
ایران در دستورکار سفر سرپرست جدید پنتاگون به مقر ناتو
به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، «مارک اسپر» سرپرست وزارت دفاع آمریکا بعد از اینکه از سوی رئیس‌جمهور این کشور به‌عنوان گزینه اصلی ریاست بر این وزارتخانه معرفی شد، در اولین سفر خود به مقر سازمان پیمان آتلانتیک شمالی «ناتو» ایران را در دستورکار مذاکرات قرار داده است.
«کاترین ویلبارگر» معاون موقت وزارت دفاع آمریکا با اعلام خبر سفر اسپر به مقر ناتو در هفته جاری – که به‌نوعی سفر معرفی وی به این سازمان اروپایی نیز هست – گفت ایران در اولویت گفت‌وگوهای وی با سران ناتو طی جلسه‌ای در روز چهارشنبه یا پنجشنبه است.
به نوشته خبرگزاری «رویترز» ویلبارگر توضیح داد که از نظر پنتاگون و دولت آمریکا بسیار مهم است که متحدان این کشور شناخت درستی از ایران داشته و با واشنگتن هم‌نظر باشند.
اسپر که پیش از این، سمت دبیر ارتش (عالی‌ترین مقام غیرنظامی در ارتش ایالات متحده) را برعهده داشت، روز شنبه (یکم تیر) بعد از استعفای «پاتریک شاناهان» از سرپرستی پنتاگون، از سوی «دونالد ترامپ» رئیس‌جمهور آمریکا به عنوان سرپرست وزارت دفاع این کشور انتخاب شد. (جزئیات بیشتر)
دیپلمات‌های اروپایی روز گذشته خبر دادند که سران فرانسه، بریتانیا و آلمان طی نامه‌ای به‌صورت رسمی و دیپلماتیک به جمهوری اسلامی ایران هشدار داده‌اند که اگر از تعهدات برجامی خود تخطی کند، با عواقب جدی مواجه خواهد شد.
اولین روز کاری اسپر در پنتاگون