ریزش شاخص بورس ادامه دار شد


ریزش شاخص بورس ادامه دار شد
تهران- ایرنا- شاخص کل در بازار بورس امروز (دوشنبه) یک هزار و ۴۱۰ واحد افت داشت که در نهایت این شاخص به رقم ۲۴۷ هزار و ۱۲۲ واحد رسید.
براساس معاملات امروز ۲ میلیارد و ۸۷۵ میلیون سهم، حق تقدم و اوراق بهادار به ارزش ۹ هزار و ۷۹۶ میلیارد ریال در ۲۷۹ هزار نوبت داد و ستد شد.
همچنین شاخص کل (هم وزن) با ۹۷ واحد کاهش به ۵۸ هزار و ۴۹۳ واحد و شاخص قیمت (هم وزن) با ۶۶ واحد کاهش به ۳۹ هزار و ۹۲۷ واحد رسید.
شاخص آزاد شناور نیز با یک هزار و ۷۵۷ واحد کاهش به رقم ۲۷۸ هزار و ۳۳۵ واحد رسید، شاخص بازار اول یک هزار و ۳۹۰ واحد و شاخص بازار دوم یک هزار و ۲۰۷ واحد کاهش داشت.
علاوه بر این در بین تمامی نمادها، صنایع پتروشیمی خلیج فارس (فارس) با ۲۲۱ واحد، سرمایه گذاری غدیر (وغدیر) با ۷۰ واحد، سرمایه گذاری ملی ایران (ونیکی) با ۲۸ واحد، بانک صادرات ایران (وبصادر) با ۲۷ واحد و نفت بهران (شبهرن) با ۲۷ واحد بیشترین تأثیر مثبت را بر شاخص کل داشتند.
در مقابل فولاد مبارکه اصفهان (فولاد) با ۴۵۰ واحد، پالایش نفت تهران (شتران) با ۱۲۷ واحد، پالایش نفت بندرعباس (شبندر) با ۷۵ واحد، پالایش نفت تبریز (شبریز) با ۷۰ واحد و پتروشیمی پارس (پارس) با ۶۸ واحد از جمله گروه‌هایی بودند که افت شاخص بورس را رقم زدند.
برپایه این گزارش، در بین نمادهای امروز نماد بانک تجارت، سایپا، ایران خودرو، سیمان فارس و خوزستان، سرمایه گذاری صدر تأمین، فولاد مبارکه اصفهان و ملی صنایع مس ایران در گروه نمادهای پربیننده قرار داشتند.
گروه خودرو در معاملات امروز صدرنشین برترین گروه‌های صنعت شد و در این گروه ۶۱۰ میلیون و ۱۳۰ هزار برگه سهم به ارزش یک هزار و ۱۷۲ میلیارد ریال داد و ستد شد.
آخرین وضعیت شاخص فرابورس
شاخص فرابورس نیز امروز نزدیک به ۹ واحد افت داشت و بر روی کانال سه هزار و ۱۸۵ واحد ثابت ماند.
همچنین در این بازار یک میلیارد و ۸۸۷ میلیون برگه سهم به ارزش بیش از ۱۰ هزار و ۱۸۷ میلیارد ریال داد و ستد شد.
نماد سنگ آهن گهرزمین (کگهر)، فولاد هرمزگان جنوب (هرمز)، هلدینگ صنایع معدنی خاورمیانه (میدکو) و بانک دی (دی) بیشترین تأثیر مثبت را بر شاخص این بازار داشتند.
در مقابل تولید نیروی برق دماوند (دماوند)، پتروشیمی مارون (مارون) و سهامی ذوب آهن اصفهان (ذوب) مانع از رشد بیشتر این شاخص شدند.