«بسته خبری ۲۴» استان‌ها

امیدواری برای حضور زنان در ورزشگاه‌ و ساخت ۱۱۵۰۰ خانه برای سیل‌زدگان
استان‌ها - ایرنا - ابراز امیدواری معاون امور زنان و خانواده رئیس جمهوری برای رفع موانع ورود زنان به ورزشگاه‌ها، تحصیل ۵۰ هزار دانشجوی خارجی در کشور، بازسازی حدود شش هزار خانه سیل‌زده در گلستان، ساخت ۱۱ هزار و ۵۰۰ خانه برای سیل‌زدگان لرستانی و زنان می توانند در تغییر الگوی مصرف جامعه موثر باشند از جمله عنوان‌های مهم خبری سایت سراسری استان‌های ایرنا در ۲۴ ساعت گذشته است.
تحصیل ۵۰ هزار دانشجوی خارجی در ایران
منصور غلامی وزیر علوم، تحقیقات و فناوری که به تبریز سفر کرده است، اعلام کرد: ۵۰ هزار دانشجوی خارجی در دانشگاه های مختلف کشور مشغول به تحصیل هستند و این وزارتخانه در پی
توسعه تعاملات بین المللی اساتید و دانشجویان است.
وی در جریان این سفر ساختمان حفاظت فیزیکی دانشگاه تبریز و نخستین آشپزخانه تمام صنعتی دانشگاه‌های کشور که بر شیوه بخارپز طراحی شده است را افتتاح کرد
امروز دانشگاه های تبریز و المستقبل عراق نیز با هدف گسترش همکاری‌های بین‌المللی تفاهم‌نامه همکاری آموزشی و پژوهشی مشترک امضا کردند.

۱۱ هزار و ۵۰۰ واحد مسکونی در دست ساخت است
سردار غلامرضا سلیمانی ریس سازمان بسیج مستضعفین کشور که برای بازدید از روند بازسازی خانه های سیل‌زدگان لرستان به این استان سفر کرده است،  گفت: ۱۱ هزار و ۵۰۰ واحد مسکونی در استان لرستان توسط سپاه و بسیج در دست ساخت است که سهم استان لرستان از این تهداد ۲۳۰۰ واحد است.
وی افزود: تاکنون کار تعمیر اساسی ۳۱۲ واحد مسکونی در لرستان به پایان رسیده و ۶۰۰ واحد در حال احداث و تعمیر است.
خبر دیگر درباره بازسازی مناطق سیلزده اینکه رئیس ستادهماهنگی بازسازی استان لرستان گفته تاکنون ۳۲هزار واحد مسکونی سیل‌زده در این استان برای دریافت تسهیلات به بانک‌های عامل معرفی شده اند.

امیدواری ابتکار برای ورود زنان به ورزشگاه
معصومه ابتکار معاون امور زنان و خانواده ریاست جمهوری که به خراسان شمالی سفر کرده است، ابراز امیدواری کرد که بزودی موانع ورود زنان به ورزشگاهها برطرف شود.
وی همچنین با اشاره به اجرای طرح ملی گفت و گوی خانواده در ۳۱ استان کشور، افزود: نتایج این طرح نشان می دهد مهارت های ارتباطی و ضرورت آموزش این مهارت ها برای جوانان ایرانی بسیار اهمیت دارد.
 
اجرای ۱۶۰ هزار میلیارد ریال طرح گردشگری در مازندران
علی اصغر مونسان رئیس سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری امروز برای افتتاح چند طرح گردشگری عازم غرب مازندران شد؛ وی از اجرای ۱۶۰ هزار میلیارد ریال پروژه گردشگری در این استان خبر داد که با افتتاح آنها ضمن اشتغالزایی شاهد تحولی بزرگ در حوزه زیر ساخت های گردشگری، اقامتی و تفریحی و در استانی که قطب گردشگری کشور محسوب می شود، خواهیم بود.

آمادگی برای عرضه روزانه ۱۰۰ تن مرغ در میادین شهرداری
امروز شهرداری تهران از آمادگی عرضه روزانه ۱۰۰ تن گوشت مرغ در میادین میوه و تره بار پایتخت خبر داده است تا مشکل عرضه و قیمت این کالا برای شهروندان حل شود.
قیمت هر کیلوگرم گوشت مرغ گرم بر اساس مصوبه ستاد تنظیم بازار در زمان حاضر ۱۲۹ هزار ریال است اما در چند روز اخیر شاهد بالا رفتن قیمت آن تا ۱۵۰ هزار ریال در استان ها بودیم به طوریکه در برخی نقاط به ۱۷۰ هزار ریال نیز رسید.
کارشناسان دلایل متعددی را برای افزایش قیمت آن اعلام می کنند که گرمای هوا و شیوع بیماری نیوکسل در مرغداری ها از جمله آن است.

ارشاد خراسان رضوی پیگیر خبرنگار بازداشتی
دیروز خبری در رسانه منتشر شد که بر اساس آن خبرنگار روزنامه خراسان در شهر کلات با شکایت پزشکی قانونی این شهرو ناتوانی در تامین وثیقه بازداشت شده است.
امروز جعفر مروارید مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان رضوی به ایرنا گفت: پیگیر وضعیت و آزادی "زهره بهبودی" خبرنگار بازداشت شده روزنامه خراسان است و اقدامات لازم از طریق مراجع ذیصلاح برای آزادی این روزنامه نگار انجام می شود.
به گفته فرماندار کلات این خبرنگار پس از انتشار مطالبی در انتقاد از وضعیت پزشکی قانونی این شهرستان به خاطر شکایت نماینده پزشکی قانونی در کلات بازداشت و به زندان وکیل آباد مشهد منتقل شده است.
بازسازی  ۵۷۵۴ واحد مسکونی سیل زده گلستان
مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان گلستان با اشاره به این که بر اثر سیل ابتدای سال جاری در این استان ۱۳ هزار و ۸۰۳ واحد مسکونی نیازمند بازسازی شده اند، گفت: از این تعداد کار تعمیر ۸ هزار و ۴۹ واحد به اتمام رسیده و بازسازی پنج هزار و ۷۵۴ واحد دیگر تا نیمه مرداد امسال به پایان می‌رسد.
محمدتقی زمانی نژاد در این مورد اعلام کرده پس از اتمام بازسازی این تعداد واحد باقی مانده، جشن پایان کار بازسازی واحدهای مسکونی سیل زده گلستان با حضور مسئولان کشوری و استانی برگزار خواهد شد.
لاله های بی‌نشان این بار از سومار می‌آیند
پیکرهای مطهر ۲۶ شهید تازه تفحص شده هشت سال دفاع مقدس، این لاله های بی نشان این بار از مرز سومار در غرب ایران اسلامی و دروازه ورود به کربلا به آغوش میهنمان باز می گردند.
فرماندار گیلانغرب گفت: مرز سومار برای نخستین بار میزبان ورود پیکرهای شهدای تازه تفحص شده هشت سال دفاع مقدس می‌شود که پنجشنبه دهم مرداد جاری از عراق وارد کشور خواهند شد.
زنان می‌توانند الگوی مصرف جامعه را تغییر دهند
مشاور وزیر نیرو در امور زنان و خانواده در سفر به بجنورد با بیان اینکه اصلاح الگوی مصرف در جامعه به وسیله زنان و خانواده امکانپذیر است، گفت: برنامه کلان آب و غذا و انرژی نشان می‌دهد زنان تاثیرگذاری عمیقی در این حوزه دارند.
مولود شیوا روز دوشنبه در نشست فعالان حوزه زنان و خانواده و سازمان های مردم نهاد خراسان شمالی با بیان اینکه وظیفه وزارت نیرو تامین آب و برق پایدار برای همه مردم است، اظهار کرد: زنان در پایدارسازی مصرف بهینه بیشترین تاثیرگذاری را می توانند داشته باشند.
علاقه‌مندی اتریش در گسترش پیوندهای گردشگری با مازندران 
سفیر اتریش در جمهوری اسلامی ایران که به مازندران سفر کرده از علاقه‌مندی کشورش برای توسعه همکاری‌ها به ویژه گردشگری تاکید کرد و گفت: با توجه به علاقه‌مندی طرفین، اتریش به دنبال توسعه همکاری در حوزه گردشگری با مازندران است.  
اشتفان شولتز افزود: مقام های اتریش علاقه‌مند به گسترش همکاری در حوزه فرهنگی و اقتصادی با ایران هستند چرا که همکاری‌های فرهنگی مستقیمی در حوزه گردشگری بین دو کشور وجود دارد و در صورت علاقه مندی مازندران این همکاری گسترش پیدا خواهد کرد.
گزارش های مهم استانها
استان تهران در گزارشی با عنوان «فساد سیب در دماوند؛ چه کسی درست می‌گوید؟» به بررسی اخبار منتشر شده در خصوص فساد سیب های دپو شده با هدف تنظیم بازار شب عید پرداخته است.
«
قاتلی برای تمام فصول» عنوان گزارشی از مرکز اردبیل است که علت افزایش تلفات جاده ای این استان از ابتدای سال را مورد کنکاش قرار داده است.
دفتر گچساران نیز در گزارش «ساز کوک زندگی در مناطق عشایری کهگیلویه و بویراحمد» زندگی اقوام عشایری و تسهیلات دولت برای بهبود معیشت این قشر را بررسی می کند.
«
سرمایه‌گذاران، راه ناهموار و پیش رو» عنوان میزگرد مرکز قزوین است که مسایل و مشکلات سرمایه گذاران در این استان صنعتی را تحلیل کرده است.
مرکز اراک نیز در میزگردی با عنوان «عرصه دانش بنیان، خوانی برای کارآفرینی و تحول اقتصادی» موانع توسعه استارتاپ ها و اقتصاد دانش بنیان را مورد بررسی قرار داده است.