تصاویرانباشت چند روزه زباله در خیابان‌های ایذه

انباشت چند روزه زباله در خیابان‌های ایذه 11 یر-98
آخوندها و پاسداران و شرکای شان ایران را زباله دانی کرده اند ایذه که جای خوددارد.
با توجه به عدم ساماندهی وضعیت سایت زباله شهرداری ایذه و سرایت آلودگی‌های این سایت به روستاهای مجاور آن، این روستائیان اقدام به بستن جاده کرده که در پی آن عدم حمل زباله در شهر ایذه باعث انباشت زباله و مخدوش شدن چهره شهر شده است.
انباشت چند روزه زباله در خیابان‌های ایذه
به گزارش خبرگزاری فارس از ایذه، سال‌هاست که مساله معضل انباشت زباله در کوه گچی بین روستاهای نوترگی و راسفند در شهرستان ایذه باعث گلایه اهالی این مناطق و پیگیری های مداوم آنها شده است.
با توجه به ادامه یافتن انباشت این زباله‌ها و وعده‌های مسؤولان شهرستان در طول چند سال اخیر برای حل این مساله، هیچ یک از آنها حاصل نشد تا اینکه اهالی این روستاها از 4 روز گذشته اقدام به بستن جاده محل تردد کامیون های حمل زباله شهرداری ایذه که از میان این روستاها می‌گذرد، کردند.
در پی این راه‌بندان، دسترسی شهرداری برای انتقال زباله‌های شهری ایذه به محل سایت بسته شد و از این‌رو  در طول این مدت کار حمل زباله در شهر انجام نشده است و هر روز بر میزان زباله‌های انباشته شده در کوچه‌ها  و خیابان‌های شهر ایذه در حال افزوده شدن است که صدای اعتراض شهروندان ایذه‌ای را در آورده است.
این قبیل موارد در حالی در این شهر در حال رقم خوردن است که طبق آخرین اخبار واصله، با دستور استاندار خوزستان حکم غلامحسین اسدی‌زاده شهردار ایذه پس از 3 ماه تعلیق، امروز اعلام شد و با توجه به فرا رسیدن موعد مقرر، فعالیت سرپرست شهرداری نیز به پایان رسیده است و در این سردرگمی شهروندان و اهالی روستاهای ذکر شده در بحران زباله، خود شهرداری و شورای شهر نیز با سردرگمی مواجه شده است که نشان از عدم برنامه‌ریزی و یکدلی آنها برای حل بحران‌های خود و شهر است.
خیابان‌های شهر بوی تعفن گرفته است
یکی از شهروندان ایذه‌ای در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در ایذه اظهار کرد: متاسفانه همزمان با تعلیق شهردار این شهر به وسیله استاندار و دخالت‌های نماینده، بحران‌های مدیریت شهری در ایذه هر روز رنگ بیشتری به خود گرفت و امروز در روز پایانی سرپرست شهرداری شاهد انباشت زباله‌ها در خیابان‌های شهر هستیم.
وی افزود: با توجه به جمعیت بالای شهر، گرمای شدید و پخش شدن زباله‌ها در شهر، هر لحظه امکان سرایت یک میکروب از این زباله‌ها به شهر و بیماری همه‌گیر در تمام شهر وجود دارد و ادامه این روند در شهر جای تاسف دارد.
این شهروند با بیان اینکه ما برای حل مشکلاتمان پای صندوق انتخاب اعضای شورای شهر رفته‌ایم ولی متاسفانه آنها قدر این جایگاه اعطا شده از سوی مردم را نمی دانند، بیان کرد: متاسفانه نه تنها اعضای این نهاد پس از انتخاب شدن وعده‌های خود را فراموش کردند بلکه از اولیه‌ترین نیازهای شهری نیز غافل شده‌اند و شهروندان باید چوب این غفلت را بخورند.
وی تاکید کرد: علاوه بر زباله‌های شهری، متاسفانه تنها بیمارستان شهرستان نیز بدون توجه به محلی که کار انباشت در آن انجام می‌شود و مشکلاتی که اهالی ما در وجود آن دارند، بدون استفاده از کوره زباله سوز خود اقدام به دفع زباله‌های عفونی و بیمارستانی خود در این سایت می‌کند.

30 سال فرصت‌سوزی شد
دهیار روستای راسفند نیز در این رابطه در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس اظهار کرد: زندگی نزدیک به 6 هزار نفر از اهالی روستاهای راسفند و نوترگی به دلیل مشکلات ناشی از انباشت 30 ساله زباله‌ها در محل زندگی خود در خطر است.
پیمان نوروزی افزود: علاوه به سرایت بیماری و محل دفن زباله‌های شهرداری ایذه، با انتشار شیرابه و بوی تعفن آن کشاورزی و دامداری ما نیز تحت شعاع این مساله قرار گرفته است و هیچ نتیجه‌ای در پی پیگیری‌های مداوم اهالی این روستاها به جز وعده‌های پوچ و بی‌نتیجه حاصل نشده است.
وی اضافه کرد: مردم این روستاها پس از اینکه از وعده‌های چندین ساله مسؤولان شهرستان ناامید شدند خودشان وارد عمل شده و در روزهای اخیر اقدام به بستن جاده وسط روستا و محل گذر خودروهای حمل زباله شهرداری کردند.
نوروزی بیان کرد: چند بار مسؤولان شهرستان از جمله فرماندار و اعضای شورای شهر در محل حضور پیدا کردند و در آخرین جلسه نیز بیان شد تا اتخاذ تصمیمات جدی برای حل این مساله زباله‌ها به این محل منتقل شود که با مخالفت 100 درصدی اهالی مواجه شد و اهالی تاکید دارند که تا زمان اجرای طرح مکانیزاسیون زباله در این محل، زباله‌ها در محل دیگری دفن شود.

انباشت زباله در شهر یک معضل است
فرماندار ایذه نیز در این رابطه در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در ایذه اظهار کرد: با توجه به مشکل پیش آمده در دفع زباله‌های شهری، چند جلسه با حضور اعضای شورای شهر ایذه گرفته و موارد مختلف جهت حل این مشکل مورد بررسی قرار گرفت.
مصطفی سمالی با بیان اینکه در انتقال زباله به محل سایت چند نفر از اهالی مناطق اطراف آن ممانعت کردند، افزود: در صحبت‌های انجام شده با اهالی روستاهای راسفند و نوترگی از آنها خواسته شد تا زمان تصویب طرح مکانیزاسیون زباله در این منطقه، همکاری‌های لازم را داشته باشند.
وی با بیان اینکه شهرداری اقدامات اولیه برای انجام کر مکانیزاسیون را انجام داده است، گفت: مساله انباشت زباله در روزهای اخیر در سطح شهر وجود دارد و ما در دفع زباله‌های شهر با مشکل مواجه هستیم.