گزیده ها 12 مرداد - 98


 گزیده ها 12 مرداد - 98
رئیس پلیس متروی تهران از دستگیری فردی خبر داد که موادمخدر از نوع تریاک را در دو پاکت آبمیوه جاسازی کرده بود.
به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان، سرهنگ علی راقی رئیس پلیس متروی تهران گفت: ساعت 10:10 صبح بود که ماموران انتظامی مستقر در ایستگاه صادقیه به فردی که حامل دو عدد پلاستیک حاوی موارد مشکوک و یک دستگاه دوچرخه بچه‌گانه بود، مشکوک شدند و با بازرسی این فرد متوجه شدند او مقدار سه گرم شیره تریاک به همراه خود دارد.
او ادامه داد: از این فرد بازجویی به عمل آمد که پذیرفت شیره تریاک برای خودش است و در ادامه وقتی از وسایل همراه‌اش سوال شد، گفت این وسایل چیز خاصی نیست و تنها دو پاکت آبمیوه یخ زده است.
رئیس پلیس متروی تهران گفت: با توجه به مشکوک بودن اوضاع این فرد، ماموران او را به دفتر پلیس مستقر در ایستگاه راهنمایی کردند که بعد از باز کردن دو پاکت آبمیوه مورد ادعای مظنون مشخص شد داخل آن‌ها مقادیری مواد مخدر از نوع تریاک جاساز شده است.
این مقام انتظامی توضیح داد: با بررسی‌های دقیق مشخص شد حدودا یک کیلوگرم تریاک داخل این پاکت‌های آبمیوه به صورت حرفه‌ای جاساز شده است و وقتی از این فرد بازجویی به عمل آمد، این بار او ادعا کرد در یکی از استان‌های جنوبی کار می‌کند و مواد کشف شده را نیز برای مصارف شخصی خود آورده است.
به دلیل اینکه به نظر می‌رسد این فرد فروشنده مواد مخدر است، تحقیقات تکمیلی در زمینه موادمخدر کشف شده و محل تهیه و توزیع این مواد در دستور کار پلیس قرار گرفته و همچنین پرونده‌ای در این زمینه تشکیل و به همراه متهم برای تعیین تکلیف به دادسرای مربوطه ارجاع شده است.
سخنگوی سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری تهران از کشته شدن یک نفر در حادثه آتش‌سوزی بالکن یک ساختمان مسکونی خبر داد.
سیدجلال ملکی در گفت‌وگو با ایسنا درباره جزئیات این حادثه اظهارکرد: حوالی ساعت 5 و 54 دقیقه جمعه حادثه آتش‌سوزی در یک ساختمان مسکونی توسط همسایگان روبه روی یک ساختمان به سامانه 125 آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری تهران اعلام شد که بلافاصله دو ایستگاه به همراه امکانات کامل به محل حادثه واقع در بلوار ابوذر، خیابان مسلم جنوبی اعزام شدند.
وی با بیان اینکه محل حادثه یک ساختمان 5 طبقه و 10 واحدی بود، گفت: حادثه آتش‌سوزی در بالکن دو متری یکی از واحدهای طبقه سوم اتفاق افتاده بود که ابتدا همسایه‌های ساختمان‌های رو به رو متوجه شعله‌های آتش شده بودند.
سخنگوی آتش‌نشانی ادامه داد: آتش‌نشانان با حضور در محل حادثه مشاهده کردند که دود زیادی از طریق بالکن به داخل این واحد نفوذ کرده و مواد قابل اشتعال و اجاق خوراک پزی موجود در این بالکن کاملاً شعله ور است. آتش‌نشانان پس از ورود به داخل بالکن با جسد کاملا سوخته مردی مواجه شدند که با توجه به مشاهدات مشخص بود پشت در تراس محبوس شده است. به گفته اعضای خانواده ساکن در واحد مسکونی این مرد، پدر خانواده و مردی حدودا 50 ساله بود.
ملکی در ادامه با بیان اینکه آتش تحت کنترل قرار گرفت و آتش‌نشانان حریق را خاموش کردند، گفت: با حضور عوامل اورژانس در محل حادثه مشخص شد که این مرد جان خود را از دست داده است البته علت دقیق کشته شدن وی بعد از بررسی‌های عوامل پزشکی قانونی اعلام خواهد شد.
به گفته وی پس از پایان عملیات، محل برای بررسی جزئیات حادثه به عوامل نیروی انتظامی و کارشناسان آتش‌نشانی تحویل داده شده است.
فرماندهی انتظامی خراسان جنوبی از کشف2 تن و 126 کیلوگرم انواع مواد مخدر در این استان خبر داد.
به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی شبکه خبر، فرمانده انتظامی خراسان جنوبی گفت: این میزان مواد در طی 25 عملیات جداگانه جلوگیری از ورود بیش از 2 تن انواع ماده مخدر به کشورپلیسی و در طول هفته گذشته در خراسان جنوبی کشف شد و در این خصوص 65 قاچاقچی دستگیر شدند و 23 دستگاه خودرو نیز توقیف شد.
سردار شجاع افزود: مهمترین محموله‌ای که هفته گذشته با همکاری فرماندهی انتظامی خراسان رضوی کشف شد، هزار و 375 کیلوگرم مرفین بود که داخل یک دستگاه خودروی سنگین جاسازی شده بود.
وی گفت: این محموله از استانهای جنوبی کشور بارگیری شده بود و قاچاقچیان درحال انتقال آن به استانهای شمال غربی کشور بودند که در محدوده شهرستان طبس مورد ضربه قرار گرفتند و محموله کشف و ضبط شد.
فرمانده انتظامی خراسان جنوبی همچنین افزود: در مهمترین عملیات پلیسی دیگر هم یک باند قاچاق مواد مخدر منهدم شد که 14 نفر از رابطان اشرار و 3 نفر از اشرار مسلح دستگیر شدند.
سردار شجاع افزود: از این باند قاچاق مواد مخدر 167 کیلوگرم شیشه در مرحله اول و 127 کیلوگرم شیشه در مرحله دوم در مسیر شهرستان طبس کشف شد.
وی گفت: این باند قاچاق طی سالیان گذشته در محدوده استانهای خراسان جنوبی، سیستان و بلوچستان، کرمان و یزد فعالیت می‌کردند که با همکاری مشترک پلیسی و اشراف خوب اطلاعاتی، در خراسان جنوبی و یزد مورد هدف قرار گرفت.
فرمانده انتظامی خراسان جنوبی افزود: از ابتدای امسال بیش از 15 تن انواع ماده مخدر در خراسان جنوبی کشف شده است که نسبت به مدت مشابه پارسال 20 درصد افزایش داشته است.
سردار شجاع افزود: در این مدت بیش از 30 باند مورد رهگیری، شناسایی و ضربه قرار گرفتند، 2 هزار قاچاقچی دستگیر شدند و 4 هزار و 882 خودرو نیز توقیف شد.
استاندار خراسان جنوبی نیز در بازدید از محموله مواد مخدر کشف شده گفت:خوشبختانه اشراف اطلاعاتی بسیار خوبی در استان است که با آمادگی و حضور مقتدرانه عزیزانمان در نیروی انتظامی، اقدامات خوبی در زمینه کشف و انهدام باندهای قاچاق صورت گرفته است.
معتمدیان افزود:باوجود مرز طولانی خراسان جنوبی با کشور افغانستان، اما کمترین ورود مواد مخدر از مرزهای استان است و عمده مواد کشف شده از سایر استانهای جنوب شرقی و کشور همسایه وارد کشور می‌شود.
معاون وزیر امور خارجه ژاپن با سید عباس عراقچی معاون سیاسی وزیر امور خارجه کشورمان دیدار کرد.
در این ملاقات معاون سیاسی وزیر امور خارجه ضمن مثبت ارزیابی کردن سفر اخیر شینزو آبه به ایران، از حسن نیت دولت ژاپن برای تقویت روابط دو کشور و کاهش تنش در منطقه خاورمیانه استقبال کرد.
عراقچی مواضع کشورمان را در قبال برجام تشریح کرد و خواستار برداشتن گام‌های عملی اعضای برجام برای حفظ این توافق شد.
معاون وزیر امور خارجه ژاپن نیز در این دیدار بر اهمیت روابط حسنه دو کشور تاکید و اظهار داشت: علی‌رغم محدودیت‌های موجود، توکیو به دنبال افزایش دامنه همکاری‌های خود با ایران در حوزه‌های مختلف از جمله در حوزه‌های سلامت، محیط‌زیست و مقابله با بلایای طبیعی است.