گزیده ها 7 شهریور -98

گزیده ها 7 شهریور -98
فرمانده نیروی انتظامی در دیدار با رئیس قوه قضائیه ضمن ارائه گزارشی از عملکرد نیروی انتظامی اظهار کرد: اقدامات خوبی که اخیرا در رسیدگی به پرونده‌های مفاسد اقتصادی صورت گرفته مایه امید و در جامعه موثر بوده است.
به گزارش ایسنا سردار حسین اشتری به اتفاق جمعی از معاونان نیروی انتظامی با سید ابراهیم رئیسی - رئیس قوه قضائیه - دیدار و گفت‌و‌گو کرد.
فرمانده نیروی انتظامی با بیان اینکه ناجا و قوه قضائیه بیشترین ارتباط را باهم دارند،گفت: هماهنگی این دو دستگاه در کاهش سرقت، قاچاق کالا و برخورد با مفسدان اقتصادی موثر خواهد بود و ناجا آمادگی هر گونه همکاری با قوه قضائیه را دارد.
در این دیدار رئیس قوه قضائیه - نیز اظهارکرد: اصلاح و بازنگری آیین دادرسی کیفری در دستور کار قوه قضائیه و کمیسیون قضائی مجلس است و ناجا در این باره نظرات خود را ارائه کند.
رئیس دستگاه قضا تصریح کرد: همکاری دستگاه قضائی و نیروی انتظامی در کاهش جرایم بسیار موثر است.
به گزارش پایگاه خبری پلیس، وی گفت: حمایت از ماموران ناجا در انجام ماموریت‌ها از وظایف قوه قضائیه است
رئیس کلانتری 156 افسریه از توقیف یک خودرو سواری در پارک فجر این محله خبر داد.
سرهنگ فرهاد واقعی رئیس کلانتری 156 افسریه در گفت‌وگو با باشگاه خبرنگاران جوان، گفت: در اجرای طرح پاکسازی پارک‌های حوزه استحفاظی افسریه، به یک خودرو پژوه 405 پارک شده در پارک فجر افسریه برخورد کردیم که راننده آن با اجرای موسیقی آن هم با صدای ناهنجار باعث آزار و اذیت شهروندان شده بود که پس از مشاهده صحنه این خودرو توقیف شد به کلانتری منتقل شد.
سرهنگ واقعی خطاب به جوانان اعلام کرد: برخی از جوانان جامعه که اقدام به این عمل‌می‌کنند در سطح جامعه آلودگی صوتی ایجاد نکنند چرا که این موضوع باعث آزار و اذیت دیگران می‌شود و نارضایتی‌های عمومی را در پی دارد.
وی افزود: در اجرای بیست و هشتمین مرحله از طرح رعد 30 نفر از سارقان دستگیر شدند و 27 فقره اموال سرقتی از متهمان در کلانتری 156 افسریه کشف و ضبط شد.
گفتنی است که مالک خودروتوقیف شده به میزان 220 میلیون ریال لوازم جانبی بر روی این خودرو نصب کرده بود.
سرکلانتر هفتم پلیس پایتخت گفت: 5 مالخر اموال مسروقه دستگیر شدند خبر داد و در بازرسی از مخفیگاه‌های متهمان 700 میلیون ریال اموال مسروقه کشف شد.
به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان، سرهنگ دوستعلی جلیلیان سرکلانتر هفتم پلیس پایتخت گفت: با دریافت چندین شکایت مردمی مبنی بر تردد مشکوک تعدادی افراد در 2 ساختمان قدیمی در محدوده کلانتری 130 نازی آباد، بررسی موضوع در دستور کار ماموران کلانتری نازی آباد قرار گرفت.
وی بیان کرد: محل‌های اعلامی به طور مستمر تحت مراقبت‌های ویژه قرار گرفت و مشخص شد که خبر صحت دارد.
این مقام انتظامی تصریح کرد: تحقیقات پلیسی حکایت از این داشت که تعدادی افراد مشکوک در این محل‌ها تردد دارد و تعدادی افراد نیز به عنون مالخر اموال مسروقه را خریداری و در همین محل نگهداری می‌کنند.
سرهنگ جلیلیان عنوان کرد: نتیجه تحقیقات انجام شده در اختیار مقام قضائی قرار گرفت و دستور دستگیری متهمان و بازرسی از این محل‌ها گرفته شد.
سرکلانتر هفتم عنوان کرد: در 2 عملیات مستقل و هماهنگ تعداد 5 مالخر اموال مسروقه دستگیر و در بررسی از این محل‌ها تعداد 25 قلم کالای مسروقه از قبیل: طلا و جواهر، تلویزیون، ضبط و باند، ابزار‌های صنعتی، دوچرخه، تلفن و... کشف شد.
وی گفت: ارزش ریالی کالای کشف شده توسط کارشناسان مبلغ 700 میلیون ریال برآورد شده است.
سرکلانتر یکم پلیس پیشگیری پایتخت از دستگیری فردی خبر داد که اقدام به آزار حیوانات می‌کرده است.
سرهنگ عباس مرادی سرکلانتر یکم پلیس پیشگیری تهران بزرگ در گفت‌وگو با باشگاه خبرنگاران جوان، گفت: فردی که در پارک‌ها، بوستان‌ها و تفرجگاه‌های شمیرانات تهران اقدام به حیوان آزاری ‌کرده است، دستگیر شد.
وی افزود: پس از دریافت گزارشات مردمی ماموران کلانتری 101 تجریش وارد عمل شدند و متهم را در عملیات ضربتی دستگیر کردند.
سرهنگ مرادی تصریح کرد: از متهم که سابقه حیوان آزاری داشته است، دو قبضه اسلحه صدا خفه کن به ارزش تقریبی هر کدام بیش از 200 میلیون ریال کشف شد که وی با استفاده از این سلاح‌ها در بحث تخریب محیط‌زیست اقدام به شکار خرگوش و حیوان آزاری می‌کرد.
وی با اعلام اینکه یک متهمه زن که در منازل در پوشش خدمه نظافتی کش زنی کرده است خبر داد و افزود: متهمه در یک فقره از کش زنی خود مبلغ 100 هزار دلار معادل 13 میلیارد ریال را از یک منزل در شمال تهران به سرقت برده که بلافاصله با شکایت مالباخته این متهم دستگیر شد.
سرکلانتر یکم پلیس پیشگیری پایتخت همچنین از شناسایی یک کارگاه پرورش گراس «ماری جوآنا» خبر داد و گفت: این گلخانه که در آن این گیاه مخدر تولید و کشت داده می‌شد توقیف شد و 20 اصله درختچه این گیاه مخدر در گلدان‌های مختلف و 16 کیلوگرم گراس از این کارگاه کشف شد.
سرهنگ مرادی خطاب به شهروندانی که به اشتباه این تصور را می‌کنند که این گیاه یک گیاه تزئینی است و اقدام به نگهداری و پرورش آن در منازل خود می‌کنند، تاکید کرد: والدین این موضوعات را در نظر داشته باشند که با بررسی کامل و اطلاع از گیاهان اقدام به خریداری آن کنند تا مشکلی برای خود فرزندانشان پیش نیاید.
رئیس کلانتری 209 ترمینال غرب گفت:250 کیلوگرم گوشت فاسد جاسازی شده در کیسه‌های سفید رنگ از صندلی عقب خودرویی کشف شد.
به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان، سرگرد مجید سلیمانی مقدم رئیس کلانتری 209 ترمینال غرب اظهار کرد: ساعت 9 صبح ماموران کلانتری 209 ترمینال غرب هنگام گشت زنی در خیابان دانش به یک دستگاه خودرو سواری پراید سفید رنگ که در کنار خیابان متوقف شده بود، مشکوک شدند که بوی بدی به بیرون از خودرو سواری منتشر می‌شد.
این مقام انتظامی بیان داشت: ماموران انتظامی برای بررسی موضوع به خودرو نزدیک و راننده خودرو که خودرو را ساکن یکی از محله‌های شرق تهران معرفی می‌کرد را تحت بازجوئی اولیه قرار دادند.
او عنوان کرد: راننده خودرو که به سوالات ماموران پاسخ درستی نمی‌داد، خودرو او مورد بازرسی قرار گرفت و مقداری گوشت در داخل کیسه‌های سفید رنگ در صندلی عقب خودرو کشف شد.
متهم گفت: گوشت‌های موجود در داخل خودرو را از یکی از شهرستان‌های شمال شرقی کشور تهیه کرده است و قصد داشته در مغازه کبابی‌اش در طبخ غذا مصرف کند.
این مقام انتظامی با بیان اینکه خودرو موصوف توقیف و متهم به همراه گوشت‌های فاسد به کلانتری منتقل شد، افزود: در بررسی بیشتر مشخص شد که مقدار گوشت‌های فاسد 250 کیلوگرم است.
سرگرد سلیمانی گفت: کارشناسان ارزشی ریال گوشت‌های فاسد را 22 میلیون و 500 هزار تومان برآورد کرده‌اند.
او در پایان خاطر نشان کرد: متهم برای سیر مراحل قانونی در اختیار دادسرای ویژه جرایم پزشکی و بهداشتی قرار گرفت.