امام جمعه تهران: تحریم ظریف اقدامی کودکانه است

تحریم ظریف اقدامی کودکانه اساین طلبه نماینده خامنه ای رمال جلوی آینه ایستاده و فرافکنی کرده است.  11مرداد-98

تحریم ظریف اقدامی کودکانه است
تهران - ایرنا - امام جمعه موقت تهران، اقدام آمریکا در تحریم «محمدجواد ظریف» را رفتاری سبک، کودکانه و خنده‌آور دانست و تاکید کرد: برای وزیر امور خارجه و دستگاه دیپلماسی باعث افتخار است که تحریم شوند.
حجت‌الاسلام و المسلمین «محمدجواد حاج‌علی‌اکبری» در خطبه دوم نماز جمعه این هفته تهران، افزود: در هفته گذشته، شاهد رفتاری سبک، بچگانه و خنده‌آور از سوی دولت آمریکا در تحریم وزیر امور خارجه بودیم. البته این مسئله برای وی و وزارت امور خارجه باعث افتخار است که تحریم شوند.
وی ادامه داد: این روش دولت آمریکا نشانه سقوط و افول دستگاه دیپلماسی و هیات حاکمه این کشور است.
رئیس شورای سیاست گذاری ائمه جمعه سراسر کشور با بیان این که گفتمان مقاومت مبتنی بر نه جنگ و نه مداکره به نتیجه رسیده است، اظهار داشت: اقدام آمریکا نشان داد که دیپلماسی ملتمسانه به نتیجه نرسیده است و گویا با این کارها دلشان خوش می‌شود.
حاج علی اکبری تصریح کرد: اگر با این کارها دلتان خوش می‌شود، بسم‌الله... ه. اما این اقدام نشانه سرگردانی استراتژیک هیات حاکمه آمریکا است.
وی در بخش دیگری از سخنان خود مبارزه با فساد در کشور را ضروری دانست و تصریح کرد: اثرات فساد در همه موضوعات اقتصادی، فرهنگی، سیاسی و... منتشر شده است. یکی از دلایل انقلاب اسلامی مبارزه با فساد به ویژه فساد اقتصادی بود که در نظام شاهنشاهی نهادینه شده بود. در تمام سال‌های بعد از پیروزی انقلاب، مسئله تحقق عدالت اجتماعی و مبارزه با فساد اقتصادی در صدر مطالبات امام راحل و رهبری بوده است.
وی با بیان این که پرچمداری مبارزه با فساد در سال‌های گذشته در دست رهبر معطم انقلاب بوده است، خاطرنشان کرد: از نگاه ایشان تحقق عدالت در مبارزه با فساد به صورت مستمر امکان پذیر است. در مجموع سخنان و نوشته‌های رهبری در سه دهه گذشته این موضوع را به شکل برجسته و جدی می‌بینید که مورد مطالبه و تاکید ایشان بوده است. شاید بیش از چهار هزار بار مسئله با فساد در کلمات رهبری در سخنان و نوشته‌هایشان موجود است.
خطیب نماز جمعه این هفته تهران افزود: فرمان هشت ماده‌ای که در سال ۱۳۸۰ از سوی رهبر معظم انقلاب صادر شد، سند علوی جاودانه‌ای برای نظام اسلامی است که اگر آن را مطالعه کنید، گویی برای نیازهای امروز جامعه ما صادر شده است.
حاج‌علی‌اکبری با یادآوری اینکه در بیانیه گام دوم چهارمین ماموریت در نظر گرفته شده، تحقق عدالت و مبارزه با فساد است، تصریح کرد: تحقق عدالت و مبارزه با فساد اقتصادی مطالبه همواره امام مسلمین بوده است و ای کاش این مطالبه از سوی مسئولان جدی گرفته می‌شد. ای کاش آن فرمان هشت ماده‌ای جدی گرفته شود و مسئولان ما در تمام ادوار به سیره رهبری در زندگی شخصی و خانوادگی اقتدا می‌کردند تا زندگی ما بهتر می‌شد.
وی با بیان اینکه در ۴۰ سال گذشته اقدامات جدی توسط فرزندان انقلاب برای تحقق عدالت و مبارزه با فساد انجام شده که سرمایه‌ای برای ادامه راه است، عنوان کرد: مجموعه اقدامات انقلاب اسلامی موجب موهبات است اما علاوه بر این، امروز مبارزه با فساد به ویژه فساد اقتصادی یک مطالبه توسط مردم به ویژه مومنین، خانواده شهدا و جوانان است.
امام جمعه موقت تهران تصریح کرد: وقتی راه طی شده را نگاه می‌کنیم با ویژه‌خواری‌ها، دست‌اندازی‌ها، اشرافی‌گری‌ها و اختلاس‌ها و... روبه‌رو هستیم و مردم یک مطالبه عمومی و جدی در این مسئله را دارند و توقع دارند مبارزه با فساد دنبال شود.
رئیس شورای سیاستگذاری ائمه سراسر کشور با بیان اینکه در شرایط کنونی توجه به مسئله مبارزه با فساد اقتصادی اهمیت ویژه‌ای دارد، یادآور شد: گزینه اصلی دشمنان برای نبرد با انقلاب اسلامی، گزینه اقتصادی است که علاوه بر تحریم‌ها، آشفته‌سازی وضعیت اقتصادی، نفوذ و کمک به مفسدان و اتهام فساد سیستمی را در دستورکارشان قرار داده‌اند. راهبرد اقتصاد مقاومتی دستورکار مشترک فرزندان انقلاب در شرایط کنونی است و شعار «رونق تولید» الهام‌بخش این مسئله است.
حاج‌علی‌اکبری اضافه کرد: اگر بخواهیم گفتمان مقاومت در عرصه اقتصادی به شرایط مطلوبی برسد، راهی جز این نداریم که با فساد اقتصادی به صورت گسترده و روش مند مبارزه کنیم و در دستورکار جدی همه نهادها و مجموعه‌های کشور باشد.
ادامه دارد...