جماعت اسلامی پاکستان بر ازسرگیری روابط تهران-ریاض تاکید کرد


 احتمالاً از کانال ظریف این پیام برای جماعت اسلامی پاکستان ارسال شده تا آن را  مطرح یا انتقال دهد.
جماعت اسلامی پاکستان بر ازسرگیری روابط تهران-ریاض تاکید کرد
اسلام آباد - ایرنا - نائب رئیس حزب جماعت اسلامی پاکستان روز چهارشنبه با انتقاد شدید از طرح های غربی از جمله اقدامات ضدایرانی آمریکا، گفت: ازسرگیری و بهبود روابط میان جمهوری اسلامی ایران و عربستان ضروری است.
«لیاقت بلوچ» در مقاله ای با عنوان ''تحولات منطقه ای و نقش پاکستان'' که امروز چهارشنبه در روزنامه پاکستانی «نوای وقت» منتشر شد، اظهار داشت: تنش ها در خاورمیانه و منطقه خلیج فارس نتیجه توطئه های آمریکا و رژیم صهیونیستی است که همانند توطئه شیطانی معامله قرن، با شکست مواجه خواهد شد.
وی افزود: تنش در روابط تهران و ریاض و سوء تفاهم ها میان دو کشور مایه خرسندی نیست، با این حال جمهوری اسلامی ایران از آمادگی برای گفت وگو درباره مسائل به ویژه با طرف سعودی خبر داده است، بنابراین سهم پاکستان نیز برقراری تماس های موثر برای طرفین جهت دفع توطئه های غربی است.
لیاقت بلوچ گفت: ایران یک کشور آزاد، مستقل و اسلامی است که با اقدامات غیرقانونی و نامشروع آمریکا روبرو شده و این در حالی است که اختلافات و درگیری های جاری در خاورمیانه صلح و امنیت جهانی را به طور جدی با خطر مواجه کرده است.
وی از کشورهای تاثیر گذار منطقه به ویژه جمهوری اسلامی ایران، چین، پاکستان، رویه و ترکیه خواست تا با اتخاذ نقشه راه مشترک و راهبرد موثر جلوگیری هجمه های آمریکا و توسعه طلبی این کشور را بگیرند.
نائب رئیس حزب جماعت اسلامی پاکستان معامله قرن را توطئه روشن ترامپ و صهیونیست ها برای مشروعیت دادن به اشغال ظالمانه رژیم صهیونیستی بر سرزمین های فلسطین دانست و گفت: مشارکت و همدستی برخی از کشورهای منطقه با طرح های صهیونیستی محکوم به شکست است.