مدیران دوتابعیتی طبق قانون باید عزل شوند

مدیران دوتابعیتی طبق قانون باید عزل شوند/ دلیل انتشار فهرست دوتابعیتی‌ها 11 مرداد - 98
چراآن موقع که خمینی شیاد با بنی صدر و ابراهیم یزدی و صادق قطب زاده از پاریس وارد تهران شد تا قدرت را قبضه کند چنین فتوایی داده نشد؟ ازسوی دیگر چرا این دوتابعیتی شامل مهره های عراقی همچون برادران لاری جانی ها و  علاءالدین بروجردی و پاسدار محمدرضا نقدی و.... نمی شود؟
سخنگوی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس، پروژه نفوذ را تاثیرگذار در دستگاه محاسباتی تصمیم‌گیر دانست و گفت: طبق قانون، مدیران دوتابعیتی در کشور باید عزل شوند.
مدیران دوتابعیتی طبق قانون باید عزل شوند/ دلیل انتشار فهرست دوتابعیتی‌ها
سید حسین نقوی حسینی در گفت‌وگو با خبرنگار فارس تهران، درباره ماجرای مدیران دوتابعیتی‌ اظهار کرد: طبق قانون دوتابعیتی‌هایی که مدیران و روسای کشور هستند، باید از سمت خود عزل شوند.
وی پروژه نفوذ را نگران‌کننده دانست و بیان داشت: این موضوع یکی از پروژه‌های حساس دشمنان انقلاب اسلامی بوده که همه مسئولان کشور در این باره هشدار دادند.
نقوی درباره نحوه عملکرد نفوذ عنوان کرد: این پروژه دستگاه محاسباتی تصمیم‌گیر را تغییر داده که بهترین افراد برای اجرای این پروژه دوتابعیتی‌ها هستند، زیرا این افراد پایبند به کشور نبوده و در کوچکترین اتفاقی کشور را ترک می‌کنند.
هیئت تحقیق و تفحص طبق آیین‌نامه فعالیت کرد
سخنگوی کمیسیون امنیت ملی مجلس به هشدارهای مقام معظم رهبری و نگرانی‌های نمایندگان در این زمینه اشاره و مطرح کرد: به همین جهت یک هیئتی برای تحقیق و تفحص تشکیل شد و طبق آیین‌نامه ۶ ماه مهلت داده شد تا تحقیق و تفحص را انجام و نتیجه را به مجلس ارائه کند.
وی از تحقیق و تفحص در بایگانی وزارت امور خارجه خبر داد و گفت: از دستگاه‌ها و نهادهای مختلفی تحقیق و تفحص انجام شده و در نهایت یک گزارش ۵۰۰ صفحه‌ای تهیه و یک لیست با طبقه‌بندی دوتابعیتی‌ها، گرین کارتی‌ها، اقامت دائم و اقامت موقت ضمیمه آن شد.
نقوی حسینی درباره نحوه انتشار لیست خاطرنشان کرد: این گزارش به کمیسیون امنیت ملی ارائه و بخشی در صحن علنی مجلس قرائت شد و مقرر شد که این لیست منتشر نشود و تنها نمایندگان عضو کمیسیون امنیت ملی حق دسترسی داشته باشند و کسی هم دراین باره نباید مصاحبه‌ای انجام دهد.
سخنگوی کمیسیون امنیت ملی مجلس ادامه داد: این لیست برای وزارت اطلاعات، قوه قضاییه، سازمان بازرسی کشور ارسال شد که برخی نمایندگان طرفدار دولت در فراکسیون امید شروع به مصاحبه درباره افراد درون لیست کرده و از آن‌ها نام بردند که با واکنش آقای کریمی قدوسی رئیس کمیته تحقیق و تفحص در این باره مواجه شدند.
طبق قانون با دوتابعیتی‌ها باید برخورد شود
وی به بازتاب مصاحبه‌های طرفداران دولت اشاره و تصریح کرد: این قدر این مصاحبه‌ها و نام بردن‌ها ادامه پیدا کرد تا مردم و خبرنگاران از صحت این لیست جویا می‌شدند؛ در نتیجه تصمیم به انتشار لیست گرفته و منتشر شد.
نقوی حسینی درباره صحت لیست دوتابعیتی‌ها عنوان کرد: این لیست براساس اطلاعات موجود در پرونده‌ها و اسنادی که در اختیار است، تنظیم شده و اگر کسی سندی دارد که ما آن را ندیده‌ایم، به ما اعلام کند.
سخنگوی کمیسیون امنیت ملی مجلس به صحبت‌های وزیر اطلاعات دراین باره اشاره و خاطرنشان کرد: قانون، برخورد با دوتابعیتی‌ها تکلیف را کرده، مدیران و روسای دوتابعیتی در کشور از سمتی که دارند باید عزل شوند.