گزیده خبر های 11 شهریور - 98


گزیده خبر های 11 شهریور - 98

رئیس کلانتری تهرانسر از دستگیری سارقی خبر داد که پس از گذشت پنج روز از آزادی‌اش از زندان بار دیگر انجام سرقت‌های سریالی خود را آغاز کرده بود.سرهنگ محمود مالمیر در این باره اظهار کرد: جوانی که خود را صاحب یک صافکاری در محله تهرانسر معرفی کرد با سامانه 110 پلیسی تماس گرفت و اظهار کرد که فردی که مشکوک است، قطعات متعلق به یک دستگاه پراید را برای او آورده و فروخته است و قرار گذاشته تا قطعات دیگری را هم بیاورد.وی با بیان اینکه ماموران پلیس رسیدگی به موضوع را در دستور کار خود قرار دادند گفت: با توجه به حساسیت موضوع، تیمی از ماموران عملیات کلانتری تهرانسر وارد عمل شدند و با حضور در محل این صافکاری را تحت نظر گرفتند و پس از گذشت مدتی متهم در محل صافکاری حضور پیدا کرد.سرهنگ مالمیر ادامه داد: ماموران متهم را پس از خروج از صافکاری، به صورت نامحسوس تحت تعقیب قرار دادند و بعد از طی کردن مسافتی به خودرو پرایدی رسیدند که قطعه قطعه شده بود. در این زمان ماموران با بررسی‌های پلیسی متوجه شدند که یکی از شهروندان اعلام کرده این خودرو ساعتی پیش به سرقت رسیده است. با توجه به اطلاعات به دست آمده متهم دستگیر شد و از خودرو مسروقه نیز بازرسی‌هایی انجام شد.به گفته وی طی انجام این بازرسی‌ها از داخل پراید قطعه قطعه شده تعدادی تلفن همراه و لوازم مربوط به خودروهای دیگر نیز به دست آمد.رئیس کلانتری تهرانسر با اشاره به انتقال متهم به کلانتری و انجام بازجویی از وی گفت: متهم با توجه به شواهد به جرم خود اعتراف کرد و در اظهارات خود به ماموران گفت که پنج روز پیش پس از سه سال حبس از زندان آزاد شده و تصمیم گرفته که دوباره دست به انجام سرقت بزند. وی گفته است که این خودرو پراید را سرقت کرده و بعد از آن نیز لوازم چند خودرو دیگر را نیز مورد سرقت قرار داده است که لوازم کشف شده و چهار تلفن همراه از جمله اموال سرقت شده هستند.سرهنگ مالمیر، در پایان اظهار کرد: با دعوت از مالباخته‌ها به کلانتری، علیه متهم پرونده‌ای تشکیل و به مقام قضائی معرفی شد. اموال مکشوفه نیز به مالباختگانشان تحویل داده شد.
رئیس کلانتری نامجو از دستگیری دو سارق خودرو با هفت فقره سرقت خبر داد.سرهنگ مرتضی بیرانوند در این باره اظهار کرد: ساعت چهار روز سوم ماه جاری شهروندی از طریق تماس با سامانه 110 پلیسی اظهار کرد که کپسول آتش‌نشانی، آچار و زاپاس خودرواش به سرقت رفته است.وی با بیان اینکه ماموران رسیدگی به موضوع را در دستور کار خود قرار دادند گفت: در تحقیقات مشخص شد سارق پس از سرقت وسایلی از منزل شاکی به سراغ خودروی او رفته و وسایل و محتویات خودرو را نیز سرقت کرده است.
رئیس کلانتری بازار تهران از دستگیری سارقی خبر داد که با همراه خانمی اقدام به سرقت از مغازه‌ها می‌کرد.سرهنگ اسدعلی الماسی در این باره اظهار کرد: بامداد یکشنبه عوامل گشت ضربت سر کلانتری هفتم در خیابان پانزده خرداد درحال گشت زنی بودند که به دو نفر آقا و خانم مشکوک شدند. ماموران رسیدگی به موضوع را در دستور کار خود قرار داده و برای بررسی موضوع به طرف این دو نفر رفتند اما آن‌ها به محض مشاهده ماموران از محل متواری شدند.وی با بیان اینکه مامور پلیس دستور ایست به این افراد صادر کرد اما آن‌ها به فرار خود ادامه دادند گفت: پس از اینکه این تعقیب و گریز ادامه داشت مامور پلیس ضمن رعایت قانون به کارگیری از سلاح چند تیر هوایی شلیک کرد و همین موضوع موجب شد تا مرد را دستگیر کند. مامور پلیس با بازرسی از این فرد 13دست لباس بچه‌گانه، دو عدد شلوار به همراه یک دیلم مربوط به سرقت کشف کرد. همچنین در بازرسی بدنی از این فرد شش گرم شیشه روانگردان نیز کشف شد.رئیس کلانتری بازار از انتقال این فرد به کلانتری خبر داد و گفت: متهم در کلانتری به سرقت در پوشش زوج برای گمراه کردن ماموران اعتراف کرد و مدعی شد که به وسیله دیلم درها و کرکره‌ها را تخریب می‌کردند و لوازم و لباس‌هایی که نزدیک در بود را سرقت می‌کردند، وی به پنج فقره سرقت نیز اعتراف کرد و با تشکیل پرونده به مقام قضائی معرفی شد. دستگیری سارق دیگر این پرونده نیز در دستور کار قرار دارد.
  
 
   احتکار شکر 
یزد‌– خبرنگار کیهان: سرپرست پلیس اطلاعات و امنیت عمومی یزد از کشف شکر احتکار شده در این شهرستان خبر دادسرهنگ هادی رسایی‌، گفت: پس از تکمیل تحقیقات پلیسی و تایید صحت خبر، ماموران پلیس امنیت با همکاری ماموران انتظامی کلانتری 12 قائم یزد به همراه بازرسان اداره صنعت، معدن و تجارت به محل عزیمت و از انبار مورد نظر مقدار 11 تن و 350 کیلو‌گرم شکر احتکار شده به ارزش 567 میلیون و500 هزار ریال کشف کردند
دستگیری قاچاقچی عتیقه
ساری‌– خبرنگار کیهان: فرمانده انتظامی شهرستان نکا از دستگیری قاچاقچی ‌اشیای عتیقه در شهرستان نکا خبر داد.سرهنگ حسین زارع افزود: ماموران اداره مبارزه با جرایم اقتصادی پلیس آگاهی با انجام اقدامات اطلاعاتی و تحقیقات میدانی، متهم را دستگیر کردند.او ادامه داد: با هماهنگی مرجع قضائی در بازرسی از منزل متهم پنج قطعه شی عتیقه تاریخی مربوط به دوره ماقبل اسلام کشف شد.فرمانده انتظامی شهرستان نکا، گفت: با تحویل اقلام مکشوفه به اداره میراث فرهنگی و گردشگری شهرستان نکا، متهم نیز پس از تشکیل پرونده برای سیر مراحل قانونی به مقامات قضائی معرفی شد.
بازداشت حفاران غیرمجاز
گرگان‌– ایسنا: اعضای یک باند هفت نفره حرفه‌ای از حفاران غیرمجاز در جنگل‌های نرگسی نوکنده شهرستان بندر گز دستگیر شدند. بر اساس اعلام میراث فرهنگی گلستان، با اطلاع پایگاه عملیاتی یگان حفاظت غرب گلستان مبنی بر فعالیت یک گروه حفار غیرمجاز در اعماق جنگل‌های نرگسی نوکنده شهرستان بندرگز، اعضای این باند در یک عملیات تعقیب و‌ گریز شبانه توسط نیروهای یگان حفاظت میراث فرهنگی و نیروی انتظامی دستگیر شدند. ادوات غیرقانونی این باند نیز ضبط و تحویل مراجع قانونی شد.
واژگونی خودرو
اردبیل- مهر: معاون اجتماعی فرماندهی انتظامی استان اردبیل گفت: واژگونی خودروی سواری پژو ۴۰۵ در جاده سرچم منجر به کشته و مصدوم شدن چهار نفر شد. کریم نوری‌، در تشریح حادثه تلخ رانندگی که در بخش خورش رستم خلخال اتفاق افتاد، افزود: طی این حادثه پسربچه چهار ساله جان باخت و سه نفر دیگر مصدوم شدند. به گفته وی از سوی کارشناسان پلیس راه تخطی از سرعت مطمئنه، خستگی و خواب‌آلودگی راننده از جمله دلایل واژگونی خودروی سواری پژو ۴۰۵ و بروز حادثه اعلام شده است.
قاتل شرور به دام افتاد 
زاهدان‌– خبرنگار کیها‌ن: فرمانده انتظامی استان سیستان و بلوچستان از به دام انداختن قاتل شرور پس از دو سال فرار خبر دادسرتیپ محمد قنبری، افزود:  قتل در چهاردهم مردادماه سال ۱۳۹۶ در یکی از محور‌های منتهی به روستای «کلان ظهور» توسط سرنشینان یک دستگاه پژو ۴۰۵ با یک قبضه سلاح کلاش اتفاق افتاده بود.وی تصریح کرد: در این حادثه قاتل با شلیک چند گلوله راننده ۵۷ ساله خودرو وانت را به قتل رسانده و متواری شده بوداو  ادامه داد: با توجه به اینکه متهم دیگر پرونده دائم محل اختفایش را تغییر می‌داد روند رسیدگی به پرونده به کندی پیش می‌رفت تا اینکه کارآگاهان پلیس در تعاقب پایش‌های اطلاعاتی ردی از قاتل فراری را در یکی از مناطق حاشیه شهر ایرانشهر به‌دست آورده و با هماهنگی مقام قضائی او را در یک عملیات ضربتی و غافلگیرانه دستگیر کردند.
حبس برای آشپزخانه‌دار متخلف
مشهد – خبرگزاری صدا و سیما: رئیس شبکه دامپزشکی سبزوار گفت: رای ۱۰ ماه حبس برای آشپزخانه‌دار متخلف سبزواری در دادگاه تجدید نظر خراسان رضوی تایید شد.ولی‌الله جغتایی افزود: این پرونده که منجر به صدور رای قطعی برای آشپز خانه‌دار متخلف شد،در اردیبهشت سال جاری پس از بازدید کارشناسان نظارت بهداشتی از فرآورده‌های خام پروتئینی این واحد تشکیل و پرونده برای  رسیدگی به دادگستری شهرستان ارسال شد. وی گفت: در این بازدید و بازرسی، مقادیری گوشت و پوست مرغ و آلایش‌های تاریخ مصرف گذشته و فاسد به همراه گوشت جوجه خام آغشته به رنگ مصنوعی غیرمجاز کشف و معدوم و این آشپزخانه متخلف بلافاصله طبق دستور مقام قضایی پلمب شد.جغتایی افزود: پرونده تخلف به دادگستری شهرستان ارسال شد که پس از طی مراحل قانونی، رای 10ماه حبس برای متصدی این آشپزخانه متخلف صادر شد و وی به اتهام عرضه مواد پروتئینی غیرقابل مصرف، تاریخ مصرف گذشته و استفاده از رنگ‌های مصنوعی در تهیه جوجه خام زعفرانی به حبس محکوم شد.
سارق در دام قانون
ارومیه- ایرنا: فرماندهی ‌انتظامی نقده گفت: دو سارق حرفه‌ای و سابقه‌دار «زن» در این شهرستان دستگیر و پس از بازجویی‌ به چهار فقره سرقت منزل اعتراف کردند. رسول موذنی‌، افزود: در پی وقوع چند فقره سرقت منزل در نقده، موضوع دستگیری سارقان در دستور کار پلیس آگاهی‌ شهرستان قرار گرفت و ماموران با انجام فعالیت‌های اطلاعاتی موفق شدند سارقین را شناسایی کنند.وی اظهار داشت: یکی از متهمین دارای ۵۹ فقره سابقه کیفری به‌ویژه‌ سرقت از منازل است و علاوه ‌بر آن ۲۴ فقره جعل هویت را در سوابق کیفری خود دارد. وی اضافه کرد: متهم دیگر نیز با اعتراف به سه فقره سابقه کیفری سرقت از منازل روانه زندان شد.