گزیده خبر های 12 شهریور - 98


گزیده خبر های 12 شهریور - 98
    شکار شکارچی
ساری – خبرنگار کیهان: ماموران یگان حفاظت محیط زیست ساری و آمل در حین گشت و کنترل در حوزه استحفاظی یک شکارچی غیر مجاز را به همراه دو قبضه سلاح شکاری، لاشه قرقاول و یک راس کل و بز وحشی دستگیر کردند.ماموران یگان حفاظت محیط زیست آمل نیز با حکم قضایی و همکاری ماموران انتظامی منزل یک شکارچی غیر مجاز را بازدید و لاشه یک راس کل و بز وحشی را کشف و ضبط کردند.
واژگونی مرگبار خودرو
زاهدان – خبرنگار کیهان: رئیس ‌پلیس راه شمال استان سیستان و بلوچستان از واژگوني يك دستگاه وانت تویوتا در محور «خاش- زاهدان» خبر داد. این حادثه 2 کشته و یک مجروح برجای گذاشت. سرهنگ کشواد بهروزی‌زاده، افزود: در این حادثه متاسفانه راننده 22 ساله خودرو و یکی از سرنشینان که 17 سال سن داشت در دم فوت و سرنشین دیگر آن مجروح و با کمک نیروهای امدادی به مراکز درمانی منتقل شد.وی تصریح کرد: کارشناس تصادفات پلیس راه علت حادثه را ناتوانی راننده در کنترل وسیله نقلیه و تخطی از سرعت مطمئنه اعلام کرده است.
کشف مواد مخدر
یزد – خبرنگار کیهان: جانشین فرمانده انتظامی استان، گفت: ماموران ایستگاه بازرسی شهید مدنی یزد 114 کیلوگرم تریاک کشف کردند. سرهنگ «سیدرضا مکی» گفت: ماموران ایستگاه بازرسی شهید مدنی هنگام انجام وظایف ذاتی و کنترل خودروهای عبوری یک دستگاه تریلی «هوو» که از بندر عباس عازم تهران بود را متوقف که پس از بازرسی 114 کیلوگرم تریاک را کشف کردند.وی اضافه کرد: در این رابطه دو متهم را نیز دستگیر شدند
واژگونی بیل مکانیکی
همدان – خبرنگار کیهان: سرپرست سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی ملایر از واژگونی یک دستگاه بیل مکانیکی در حال خاکبرداری  در یکی از محله‌های این شهرستان خبر داد.حسین روستایی، گفت: در این حادثه به دلیل ریخته شدن خاک به روی راننده بیل مکانیکی وی فوت کرد. مأموران شخص فوتی را از زیر خاک بیرون آورده و به سرد خانه بهشت هاجر انتقال دادند.
تصادف مرگبار
اصفهان – خبرنگار کیهان : رئیس‌پلیس راه استان اصفهان از برخورد کشنده «هوو» با سواری پراید در آزاد راه «امیرکبیر» خبر داد. سرهنگ حسین پور قیصری، افزود: در این حادثه براثر برخورد شدید کشنده «هوو» با پراید متاسفانه راننده به همراه سه نفر از سرنشینان پراید در دم جان باخته و یک نفر از سرنشینان نیز به شدت مجروح که توسط نیروهای امدادی به بیمارستان منتقل شد.این مقام انتظامی، بیان داشت: کارشناسان تصادفات پلیس راه استان اصفهان، علت این حادثه را خستگی و خواب آلودگی راننده کشنده هوو اعلام کردند.
صید صیاد
تبریز- خبرنگار کیهان: شکارچی غیرمجازی که اقدام به شکار یک راس میش وحشی کرده بود، توسط یگان حفاظت این اداره دستگیر شد. این شکارچی غیرمجاز که در پناهگاه حیات وحش کیامکی اقدام به شکار غیرمجاز کرده بود، در پی رصد و بازرسی منطقه توسط یگان حفاظت محیط زیست دستگیر و از وی لاشه یک راس میش وحشی کشف و ضبط شد.از این شکارچی متخلف یک قبضه سلاح شکاری غیرمجاز و سایر ادوات شکار نیز کشف و پس از تشکیل پرونده تحویل مقامات قضائی شد
قاچاق شتر
زاهدان – باشگاه خبرنگاران جوان : مدیرکل تعزیرات حکومتی سیستان وبلوچستان گفت: مأمورین یگان ویژه نیروی انتظامی شهرستان زاهدان با بررسی اطلاعات دریافتی موفق شدند تعداد ۴۰ نفر شتر قاچاق را کشف کنند. حیدر میرزایی ، با اشاره به این که در این رابطه دو قاچاقچی دستگیر شدند، گفت: این تعداد دام در مکانی در کوه‌های اطراف یکی از روستا‌های نزدیک شهر زاهدان شناسایی شد که با بررسی به عمل آمده مشخص شد که قاچاقچیان با شگرد خاص و با پلاک‌های نامعتبر دام را از پاکستان وارد کشور کرده و سپس به عنوان دام بومی آنرا عرضه می‌کردند.