کیهان و خوانندگان


دروغ نامه  کیهان  7 مهر -98
* ضرب شست جبهه مقاومت در منطقه و جهان باعث عزت نمایندگان کشورمان در نیویورک شد. این را کاملاً از سخنان آقای روحانی در سازمان ملل می‌شد درک کرد.
9715----021
*
اروپا تهدید به خروج از برجام کرده است! باید از این کشورها پرسید مگر تا به حال به چه تعهداتی از برجام عمل کرده‌اید که تصمیم گرفته‌اید آن را متوقف و از برجام خارج شوید؟!
1700---0936
*
اگر 18 میلیارد دلار ارز ۴۲۰۰ تومانی را از مفسدین پس بگیرند دیگر نیازی به دست‌درازی جلوی اروپاییان نیست بلکه یک سیلی دیگر بر صورت نقض‌کنندگان رسمی و غیررسمی توافق هسته‌ای است.
2914---0912
*
ماه‌هاست که فرانسوی‌ها خواستار کناره‌گیری مکرون هستند و او را لایق نمی‌دانند. نخست‌وزیر انگلیس که گیج و منگ، سخنرانی سازمان ملل را تمام می‌کند و از انزوای انگلیس در برگزیت نگران است ترامپ هم احتمال استیضاحش بسیار جدی شده و دیوانگی‌های ساختگی و رفتار خارج از عرف سیاسی‌اش باعث شده هیبت پوشالی آمریکا نمایان‌تر از گذشته شود. به‌راستی مذاکره با چنین دون‌مایگانی چه ارزشی دارد که برخی در این چند روز این همه برای آن سر و دست می‌شکستند؟!
محمدتقی صفری
*
برجام تجربه 2 سال مذاکره با اروپا و آمریکاست و تکرار چنین تجربه‌ای یک حماقت محض است و تحمیل نتیجه چنین حماقتی به مردم، با شعار مقاومت و ایثار که به تازگی دولت مردم را به آن فرا می‌خواند مغایرت دارد.
0291---0918
*
تعهدات غربی‌ها در برجام فقط روی کاغذ آمده بود و در عمل هیچ تعهدی را انجام ندادند و آخرین تعهدی که در پسابرجام به ایران دادند کانال مالی توهین‌آمیز و منحصر به غذا و داروی اینستکس بود که حتی آن هم همانند برجام روی کاغذ ماند.
7472---021
*
کاش آقای روحانی از برنامه صلح‌آمیز هسته‌ای کشورمان بیشتر دفاع می‌کرد و این واقعیت را یادآور می‌شد که تأمین نیازهای آیندگان در ایران درگرو توسعه صنعت هسته‌ای است.
کاردان
*
کدام شرکت اروپایی، حتی شرکت‌هایی که در بحث دارویی و تجهیزات پزشکی فعالیت می‌کنند هنوز در ایران فعال‌اند؟ با کارنامه سیاه اروپایی‌ها، اعتماد به آنان بزرگ‌ترین اشتباه می‌تواند باشد که مسببان داخلی آن را نمی‌توان بخشید.
ابوالفضل خوبرو
*
چرا مجلس قانونی را تصویب نمی‌کند که از واردات کالاهایی که مشابه داخلی دارد جلوگیری شود؟ و حتی واردات کالاهایی که تولید آن در داخل کشور نیاز به فناوری پیچیده‌ای ندارد برای تولید آن در داخل مشوق‌هایی درنظر گرفته شود.
9891---0918
*
آیت‌الله رئیسی با اقدامات ضدفسادی که انجام داده‌اند امید را به جامعه بازگردانده‌اند، از ایشان خواهش می‌کنم امید را به ما مستأجران بازگردانند و دست دلالان را نیز از بازار مسکن کوتاه کنند.
4610---0902
*
شایسته‌تر است که در بازی‌های فوتبال لیگ برتر لباس بازیکنان تمام تیم‌ها از پوشاک ورزشی تولید داخلی باشد تا تبلیغاتی هم برای آن برند داخلی شود و انگیزه تولید‌کننده و سطح توقع جامعه نسبت به کیفیت تولیدات افزایش پیدا کند.
مهاجری- آلمان
*
دوخت لباس و مانتوهای بانوان به‌گونه‌ای شده که اگر کسی هم مقید به حجاب باشد به‌خاطر انحصار عرضه این لباس‌ها در بازار بدحجاب خواهد شد. چه افرادی نمی‌گذارند مدل‌هایی که با عفت و حجاب بانوان هماهنگ است رایج شود و از میدان‌داری مدل‌های مروج بی‌بندوباری جلوگیری شود؟
2703----021
*
چند سال قبل در مدیریت قبلی دانشگاه آزاد ساعت کاری کارمندان دانشگاه به ساعت چهار و 20 دقیقه بعد از ظهر افزایش یافت. برای ما کارمندان زن بسیار سخت است که ساعت 6 عصر خودمان را به منزل برسانیم و بتوانیم کارهای منزل را نیز انجام بدهیم. از مدیریت جدید این دانشگاه بویژه شخص دکتر ولایتی درخواست تجدیدنظر در این قانون را داریم. امیدواریم مورد توجه قرار بگیرد.
م-ف کارمند دانشگاه آزاد
*
امسال سازمان نظام وظیفه اعلام کرد که مشمولان هم می‌توانند در راهپیمایی اربعین شرکت کنند. ولی با توجه به اینکه موعد اعزام من سه روز بعد از اربعین است سایت نظام وظیفه عملاً از هر اقدامی مثل دریافت گذرنامه و... جلوگیری می‌کند و کسی هم پاسخگو نیست. به کجا باید مراجعه کنم؟
واعظ
*
دولت تدبیر دو سال است که یک ریال به مستمری مددجویان کمیته اضافه نکرده است. فقط صد هزار تومان سبد کالای ماه مبارک رمضان داده است و دیگر هیچ خبری نیست. بعضاً مستمری را تا پایان ماه هم پرداخت نمی‌کند مثل شهریور 98. آیا از تورم چند برابری کالاها و اجاره بهای کمرشکن مطلع نیستند؟ دو سال یارانه و مبلغ صد و شصت هزار تومان به ما کمک می‌شود. آیا با این مبلغ می‌شود یک زندگی را با بیشترین صرفه‌جویی اداره کرد؟
8943---0919
*
از بازنشستگان دانشگاه شهید بهشتی هستم، مدت 2 سال است که به ما قول داده‌اند همسان‌سازی حقوق‌ها اجرایی شود اما هیچ اتفاقی در این خصوص رخ نداده‌است، ما بازنشستگان از مسئولین انتظار داریم به وعده‌هایی که می‌دهند عمل کنند نه اینکه فراموش کنند.
1292---0919
*
در بعضی از ایستگاه‌های مترو برخی خانم‌های دستفروش با آرایش غلیظ و کشف حجاب اقدام به فروش لوازم آرایش زنانه می‌کنند و هیچ واهمه‌ای ندارند. بنویسید مسئولیت رسیدگی به این وضعیت آشفته داخل مترو با کیست؟
9765---0911
*
در این شرایط سخت اقتصادی و فشار زندگی به مردم چرا برخی از مدارس هرسال برای روپوش مدارس هزینه زیادی روی دست اولیاء دانش‌آموزان می‌گذارند؟
1183---0912
*
مشارکت معلولان در تولید کشور، پتانسیلی است که نادیده گرفته شده‌است. امیدوارم توجه ویژه‌ای به انگیزه بالای معلولان در جهت کمک به رشد و توسعه کشور بشود.
2703---021
*
در تاریخ 98/6/24 ساعت 23 شب وقتی از اردبیل قصد مسافرت به تهران را داشتم با جمعیت کثیری از مردم مواجه شدم که منتظر دریافت بلیط تهران بودند و تعاونی‌ها اظهار می‌داشتند که بلیط نیست. در همین حال به برخی افراد می‌گفتند اگر می‌خواهید بروید نیاز به بلیط نیست بیایید پشت اتوبوس‌های پارک‌شده! سوار شوید (بدون بلیط و با افزایش 20 هزار تومان از مبلغ قانونی) و پس از حرکت نیز اقدام به جمع‌آوری پول از افراد نمود! یعنی مردم را در مقابل عمل انجام‌شده قرار داد. لازم است مسئولان استان و دستگاه‌های نظارتی با ورود به حیطه مسئولیتی خویش مانع این اجحاف‌ها بشوند.
0763---0912