نامه‌هاوصدای شما


ایجاد ناامیدی در جامعه با سایه شوم قیمت‌های نجومی
رهبر معظم انقلاب اسلامی امسال را به نام «رونق تولید» نامگذاری کرده‌اند و حال که 5 ماه از سال جاری سپری شده باید پرسید آمار تولیدات داخلی، فروش و قیمت‌گذاری‌ها تاکنون تا چه حد به نفع مصرف‌کنندگان بوده است؟
امروزه قیمت لباسشویی تولید داخلی از 6 میلیون تومان به بالا و سایدبای‌ساید داخلی نیز از 21 میلیون تومان به بالاست. حال چگونه می‌توان انتظار داشت قشر ضعیف جامعه برای خرید کالاهای داخلی و رونق تولیدات داخلی بتواند با حقوق اندک و ناچیزش اقدام کند؟ به‌ویژه افرادی که برای تهیه جهیزیه دخترانشان می‌خواهند از تولیدات داخلی استفاده کنند.
چرا تولیدکنندگان داخلی با افزایش بی‌رویه و نجومی قیمت کالاهای اساسی بذر ناامیدی را در جامعه می‌پاشند؟
افزایش بی‌رویه قیمت‌ها همسان‌سازی با قیمت کالاهای وارداتی است یا عنادورزی در بخش تولید....
انتظار بر این است دولت تدبیر و امید با بسیج همگانی علاوه بر نظارت در بخش تولید و هزینه‌ها و موجودی انبارها چه قبل از تحریم‌ها و چه پساتحریم‌ها، نسبت به نرخ‌گذاری واقعی تولیدات داخلی اقدام کند!
مستمری‌بگیر بازنشسته – تهران
*یک شهروند تهرانی: در آئین‌نامه تاسیس شرکت‌های برق بر ضرورت صدور قبوض کاغذی مصرف آن تاکید شده است و از این رو جایگزینی پیامک‌های اینترنتی، خلاف آئین‌نامه مزبور است. با این حال لااقل قبوض برق عمومی مجتمع‌ها باید کماکان به صورت کاغذی صادر شود تا تقسیم هزینه آن در بین ساکنان مجتمع‌ها مشکل ایجاد نکند. همچنین شرکتهای برق می‌توانند هزینه کاغذ مصرفی و پُست را در کنار سایر ارقام قبوض مانند آبونمان بنویسند و آن را از مشترکین برق دریافت کنند.
*
یک خانم مستمری‌بگیر از تهران: مستمری‌بگیر سازمان تامین اجتماعی با یک میلیون و 800 هزار تومان حقوق در ماه هستم. پسرم یک دبّه ماست «سون» را 19 هزار و 800 تومان خرید که با احتساب خرید یک شانه تخم‌مرغ و یک شامپو نزدیک به 50 هزار تومان شد! آیا بازنشستگان با چنین هزینه‌هایی و با داشتن عروس، داماد و نوه می‌توانند با مستمری‌های دریافتی‌شان، امرار معاش کنند؟