گزیده ها 9 مهر -98


گزیده ها 9 مهر -98
سازمان هواشناسی با صدور اخطاریه‌ای نسبت به برخورد صاعقه در مناطق مرتفع و آبگرفتگی معابر در برخی نقاط جنوب کشور هشدار داد.
سازمان هواشناسی با صدور اخطاریه‌ای اعلام کرد: امروز (9 مهرماه) برای نیمه جنوبی و شرق و مناطق مرکزی سیستان و بلوچستان و ارتفاعات و جنوب و جنوب شرق کرمان ابگرفتگی پیش‌بینی می‌شود و تا اواخرامروزهم ادامه دارد.
براثر این شرایط برخورد صاعقه در مناطق مرتفع، آبگرفتگی معابر و سیلاب ناگهانی در مسیل‌ها و رودخانه‌های فصلی قابل پیش‌بینی است بنابراین توصیه می‌شود از تردد و توقف در کنار مسیل‌ها و رودخانه‌های فصلی و صعود به ارتفاعات خودداری شود.
3
کشته و یک مصدوم بر اثر صاعقه در جنوب کرمان
صاعقه در جنوب کرمان -جان سه جوان را گرفت ویکنفر را مصدوم کرد.
مدیر مرکز هدایت عملیات بحران دانشگاه علوم پزشکی جیرفت گفت:بر اثر وزش تند باد و صاعقه یک جوان 28ساله هنگام کار در مزرعه در عنبر آباد و یک جوان 22ساله در روستای تکل حسن رودبار جنوب و یک جوان 18 ساله در روستای پنگ رودبار جنوب جان باختند.
رضاخوشاب افزود: همچنین یک فرد با هویت نامشخص در روستاهای رودبار جنوب دچار صاعقه ومصدوم شد و تا رسیدن گروه امدادی اورژانس به محل نمی‌توان اطلاعات درست درباره وضعیت وی را اعلام کرد.
از عنبر آباد ومنوجان هم خبر رسیده بارش نخستین باران پاییزی در این مناطق لطافت خاصی به این مناطق بخشیده است.
اداره کل هواشناسی استان کرمان اعلام کرد: تا پایان هفته جاری در ساعات بعداز ظهر رشد ابرهای همرفتی به همراه رگبار باران،گاهی رعد و برق و وزش باد در نیمه جنوبی استان، به ویژه ارتفاعات جنوب غرب، پیش‌بینی می‌شود.
براساس این اطلاعیه احتمال جاری شدن روان آب و طغیان برخی رودخانه‌های فصلی بعلت شدت رگبار باران در برخی مناطق جنوبی، طی 5 روز آینده دور از انتظار نیست.
رئیس کلانتری 110 شهدا از کشف 50 دستگاه تلویزیون قاچاق به ارزش 3 میلیارد و 500 میلیون ریال خبر داد.
به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان، سرهنگ رضا حیدری رئیس کلانتری 110 شهدا اظهار داشت: نیمه شب ماموران انتظامی کلانتری 110 شهدا، هنگام گشت زنی در محدوده کلانتری به یک کامیون پارک شده در خیابان گیلکی که 5 مرد درحال تخلیه بار از داخل کامیون بودند مشکوک شدند.
کلانتر محله شهدا عنوان کرد: ماموران پس از مشاهده کامیون برای بررسی موضوع به خودرو موصوف نزدیک و به تحقیقات اولیه پرداختند که هیچ یک از افرادی که درحال تخلیه بار بودند، پاسخ درستی به سوالات پلیس نمی‌دادند.
وی با بیان اینکه ماموران در بازرسی از این کامیون دریافتند که محموله شامل 50 دستگاه تلویزیون در مارک‌ها و اینچ‌های مختلف است تصریح کرد: در تحقیقات اولیه مشخص شد که این محموله فاقد فاکتور و مجوز‌های گمرکی است.
رئیس کلانتری 110 شهدا با اشاره به اینکه متهمان در بازجویی‌های انجام شده به قاچاق کالا و خرید آن‌ها بدون مجوز گمرکی از استان‌های جنوبی کشور اعتراف کردند گفت: کارشناسان ارزش ریالی کالا‌های کشف شده را 3 میلیارد و 500 میلیون ریال برآورد کرده‌اند.
به گفته سرهنگ حیدری در این خصوص 5 متهم دستگیر و به همراه اموال کشف شده برای سیر مراحل قانونی در اختیار پلیس آگاهی پایتخت قرار گرفتند.
سخنگوی سازمان آتش‌نشانی از مصدومیت 13 نفر بر اثر برخورد مینی‌بوس با یک درخت در تهران‌پارس خبر داد.
جلال ملکی در گفت‌وگو با ایلنا درباره جزییات این حادثه گفت: ساعت 19:45 یک‌مورد حادثه تصادف در تهران‌پارس، خیابان استخر نبش کوچه بوستان 12 به سامانه 125 سازمان آتش‌نشانی اطلاع داده شد.
وی با بیان اینکه بلافاصله ایستگاه شماره 57 به محل حادثه اعزام شد، ادامه داد: در محل حادثه مشاهده شد یک‌دستگاه مینی‌بوس با 13 سرنشین هنگام حرکت به‌دلیل نامشخصی بعد از برخورد با جدول‌های کنار خیابان با یک اصله درخت تنومند برخورد کرده و بخش راست مینی‌بوس(شاگرد) خسارت‌ زیادی دیده بود.
سخنگوی سازمان آتش‌نشانی خاطرنشان کرد: از 13 مسافر داخل مینی‌بوس 8 خانم و 2 نفر آقا دچار مصدومیت شده و سه نفر دیگر نیز که دارای مصدومیت جزیی بودند به‌صورت سرپایی درمان شدند.
ملکی تصریح کرد: محل برای تشخیص علت حادثه تحویل پلیس راهور شد.
فرمانده یگان انتظامی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی کشور از دستگیری سارقی خبر داد که در ساعت ملاقات با حضور در بیمارستان‌های شمال تهران از همراهان بیمار گوشی موبایل کش روی می‌کرد.
به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان، سرهنگ رضا جنتی فرمانده یگان انتظامی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی کشور بیان داشت: اخیرا تعدادی از همراهان بیمار با مراجعه به دفتر انتظامات بیمارستان‌های شمال تهران در خصوص سرقت گوشی شان در ساعت ملاقات در بیمارستان‌ها شکایت داشتند.
وی با بیان اینکه سرقت‌ها در ساعت ملاقات اتفاق می‌افتاد، ظن ماموران مبنی بر اینکه سارق یا سارقان به عنوان همراه در بخش‌های عمومی تردد دارند، قوت گرفت، ادامه داد: در تحقیقات پلیسی مشخص شد که سرقت‌ها توسط یک نفر انجام می‌شود و در تحقیقات بعدی چهره سارق شناسایی و تصویری از چهره این متهم در اختیار ماموران انتظامی بیمارستان‌ها قرار داده شد.
وی گفت: ماموران بیمارستان‌ها ضمن کنترل تردد افراد عبوری، سارق را در بیمارستان شناسایی و موفق شدند وی را که پس از سرقت موبایل یکی از همراهان بیمار، قصد خروج از بیمارستان را داشت دستگیر و به دفتر پلیس منتقل کنند.
این مقام انتظامی بیان داشت: سارق که در ابتدا منکر هرگونه جرم ارتکابی بود، با دیدن تصاویر ضبط شده لب به اعتراف گشود و اظهار داشت: از یکی از شهرستان‌ها به شهر تهران برای یافتن کار مراجعه کرده است و، چون شب‌ها محلی برای خوابیدن نداشت به بیمارستان‌های شمال تهران مراجعه و در قسمت استراحت همراهان بیمار می‌خوابیده که یک شب گوشی یکی از همراهان را سرقت و این اولین سرقت موجب شد که در طول یک ماه اخیر که به تهران حضور دارد مرتکب 20 فقره سرقت گوشی همراه بشود.