روحانی از همه کشورها خواست با «رویکرد» آمریکا مقابله کنند


روحانی از همه کشورها خواست با «رویکرد» آمریکا مقابله کنند 10مهر-98
روحانی زبون وتسلیم شده  به خاطر  حکم محکومیت اخوی اش حسین فریدون برای اینکه  افشاگری فساد مهره های رقیب کند .ولی بیشتر تسلیم شد و به موضع ضد آمریکایی خامنه ای رمال و پاسداران تروریست نزدیک شد تاخطری متوجت خودش نشود.
رئیس جمهور ایران روز سه‌شنبه، ۹ مهر، در اجلاس سران کشورهای عضو اتحادیه اقتصادی اوراسیا، رویکرد آمریکا را «خصمانه و یکجانبه‌گرایانه» نامید و خواستار مقابله همه کشورها با آن شد.
او در این باره گفت: «به اعتقاد ما، جامعه بین‌المللی باید با اتخاذ تصمیمی قاطع و اقداماتی مؤثر با رویکرد خصمانه و یکجانبه‌گرایانه آمریکا مقابله نماید. اقدامات قهری آمریکا و استفاده از دلار به عنوان یک سلاح، به تروریسم اقتصادی منجر خواهد شد و زندگی مردم عادی را هدف قرار خواهد داد
آمریکا اردیبهشت پارسال از برجام خارج شد و تحریم‌های سختی علیه ایران به اجرا گذاشت که هدف یکی از آنها به صفر رساندن صادرات نفت کشور است.
آقای روحانی در ادامه گفت که آمریکا در سال‌های اخیر «با اعمال رویکرد یکجانبه و بی‌توجهی به تعهدات، و توافقات بین‌المللی و زیر پا گذاشتن موافقت‌نامه‌های دوجانبه، بسیاری از کشورهای دیگر از جمله چین و روسیه، همچنین تعدادی از متحدین خود را هدف قرار داده است».
درخواست رئیس جمهور ایران برای «مقابله» همه کشورها، ازجمله اروپایی‌ها، با آمریکا در حالی بیان می‌شود که آیت‌الله خامنه‌ای، رهبر جمهوری اسلامی، پنج روز پیش گفته بود که «انگیزه‌های دشمنی اروپایی‌ها با جمهوری اسلامی تفاوت اصولی با دشمنی آمریکا ندارد» و افزوده بود که «همه حرف‌های آنها پوچ است
حسن روحانی روز سه‌شنبه در سخنرانی خود همچنین تاکید کرد که «در شرایط حساس کنونی علاوه بر نقش اعضای باقی‌مانده در برجام، حمایت سایر کشورها از این دستاورد چندجانبه جهت حفظ و ارتقای همکاری‌ها، امنیت و ثبات منطقه‌ای و بین‌المللی ضروری است».
این در حالی است که رهبر جمهوری اسلامی در سخنان پنج روز پیش خود از بی‌اعتمادی کامل به طرف‌های اروپایی برجام سخن گفته بود که «مطلقاً نباید به آنها امید داشت و اعتماد کرد