وجود ۳۰۰ دانش‌آموز بازمانده از تحصیل در همدان



مدیرکل آموزش و پرورش استان همدان خبر داد
وجود ۳۰۰ دانش‌آموز بازمانده از تحصیل در همدان 5ابان-98
مهم نیست چون اینان تبدیل به کودکان کارخیابانی خواهندشد.
کودکان بازمانده از تحصیل
مدیرکل آموزش و پرورش استان همدان گفت: کل دانش آموزان بازمانده از تحصیل استان همدان ۳۰۰ نفر بوده که اغلب مهاجر هستند و آموزش و پرورش آنها را پیدا نکرده است.
محمد پورداوود در گفت‌وگو با ایسنا، با بیان اینکه قبل از ورودم به عرصه مدیریت هفت هزار و ۵۰۰ دانش آموز بازمانده از تحصیل بودند که این تعداد به سه هزار و ۵۰۰ نفر کاهش یافته و امسال نیز این تعداد وجود ندارد، افزود: از طریق مرکز آموزش از راه دور، دانش آموزان بازمانده از تحصیل را تحت آموزش قرار داده ایم تا این افراد به حداقل ممکن برسند.
مدیرکل آموزش و پرورش استان همدان ادامه داد: یکی از رویکردهای آموزش و پرورش این است که دانش آموز بازمانده از تحصیلی در هیچ جای استان و کشور وجود نداشته باشد اما متأسفانه برخی از آنها گریزناپذیر است.
وی با بیان اینکه بازماندگان از تحصیل در مقاطع متوسطه اول و دوم وجود دارند، ادامه داد: دخترانی که ازدواج می کنند و یا کودکانی که مهاجرت کرده و یا به دنبال کار می روند و یا دانش آموزانی که فوت می کنند، در آمار بازماندگان از تحصیل قرار دارند.
پورداوود با بیان اینکه آموزش و پرورش ۸۰۰ نفر از کودکان عشایری را نیز تحت آموزش قرار داده است، تأکید کرد: همه کودکان کار در استان شناسایی شده و توسط آموزش و پرورش تحت تعلیم قرار گرفته اند.
مدیرکل آموزش و پرورش استان همدان خاطرنشان کرد: پس از ۱۰ سال آموزش و پرورش استان همدان موفق به معرفی رتبه چهارم کنکور از استان شد که این نشان از التزام و تأکید این مجموعه بر تعلیم و تربیت دانش آموزان است.
این مقام مسئول درباره بیماری شپش در مدارس استان نیز گفت: خوشبختانه امسال آماری از شیوع بیماری شپش در سطح استان نداشته ایم‌ همچنین معاونت تربیت بدنی و سلامت آموزش و پرورش اقدامات زیادی در حوزه سلامت و بهداشت دانش آموزان از جمله فلورایدتراپی، ساختار قدی دانش آموزان و تغذیه انجام داده اند.
پورداوود درباره طرح بوم نیز گفت: یکی از رویکردهایی که آموزش و پرورش آن را پیگیری می کند، طرح بوم است که در این طرح مقاطع ابتدایی، متوسطه اول و متوسطه دوم دو ساعت کلاس خالی دارند که استان های آذربایجان شرقی و غربی به آموزش زبان آذری اختصاص داده اند و در استان همدان این دو ساعت به آموزش حقوق شهروندی اختصاص یافته است به طوریکه با آموزش های حقوق شهروندی درصدد آگاه کردن دانش آموزان با حقوق شهروندی هستیم.