واعظی: گام چهارم را در زمان مقرر برمی‌داریم


 بدون در نظر گرفتن  هزینه عدم صدور یک سال نفت به خاطر اعمال سیاست مخالفت برجام ومذاکره که ازسوی خامنه ای رمال دنبال شده است .دستآورد 3 گام کاهش تعهدات برجام برای ملت وکشور چه بوده است وچه کمکی به کاهش بحران اقتصادی کرده است که مانور تبلیغاتی محور گام کاهش تعهدات برجام داده می شود؟
واعظی: گام چهارم را در زمان مقرر برمی‌داریم
تهران- ایرنا- رئیس دفتر رئیس‌جمهوری با بیان اینکه کمیته ای موضوع گام چهارم کاهش تعهدات هسته ای ایران را بررسی می کند، گفت:اگر در مذاکرات و رفت آمدهایی که جریان دارد اتفاقی نیفتد قطعا گام چهارم را در زمان مقرر برمی‌داریم
«محمود واعظی» روز چهارشنبه در حاشیه جلسه هیات دولت درباره گام چهارم کاهش تعهدات هسته ای ایران اظهار داشت: کمیته‌ای این موضوع را بررسی می‌کند و قرار است که اگر تا همان مدت ۲ ماه تعیین شده و در مذاکرات و رفت و آمدهایی که هست،  آنچه که ما به‌دنبال آن هستیم اتفاقی نیفتد، قطعا گام چهارم را در زمان خودش برمی‌داریم.
وی درخصوص علت مسدود شدن حساب‌های ایرانیان در مالزی بیان کرد: این اتفاق فقط مالزی نیست در برخی از کشورهای دیگر هم برای حساب‌های دانشجویان این اتفاق افتاده و به خاطر مشکلاتی است که در اثر تحریم به وجود می‌آید ولی خوشبختانه با رایزنی سفارتخانه و وزارت خارجه بسیاری از اینها باز شده است و انشاء الله رایزنی خواهیم کرد این مسئله هم حل شود.
رئیس دفتر رئیس‌جمهوری مواضع ایران درباره اتفاقات عراق و لبنان هم گفت: وضعیتی که الان به وجود آمده و اینکه هم آمریکا و هم عربستان و برخی کشورهای دیگر و رژیم صهیونیستی روی خواسته های ‌مردم سوار شده و هم فضای مجازی را کنترل می‌کنند، هم خط می دهند و هم از نظر مالی حمایت می کنند و به نظر می‌رسد در مجموع به ضرر مردم لبنان و عراق است.
موضع ایران توجه دولت‌ها به خواست مردم است
واعظی خاطرنشان کرد: موضع جمهوری اسلامی ایران همواره این بوده که هم دولت ها باید به خواست مردم توجه کنند و هم اینکه مطالبات به نحوی بیان شود که باعث هرج و مرج، به‌هم‌ریختگی اوضاع و تخریب و مجروح و کشته شدن افراد نشود.
وی عنوان کرد: توصیه ما همواره دعوت به آرامش و اجازه دخالت ندادن به نیروهای خارجی است که از این فضا، اهداف خودشان دنبال می‌کنند و هدفشان این است که دولت مستقر را تضعیف کنند و هدف دیگر آنها این است که مرجعیت و احزاب قانونی را نزد مردم فاسد جلوه دهند.
رئیس دفتر رئیس جمهوری تصریح کرد: از طرف دیگر تلاش زیادی انجام می‌دهند با شعارهایی که درست می‌کنند،  فاصله‌ای بین جمهوری اسلامی با عراق ایجاد کنند. باید هم‌آنها هم ما این‌آگاهی را داشته باشیم که خارجی‌ها به این اهدافشان نرسند.
ادامه دارد...