مسوولان باید در خدمت به مردم جهادی عمل کنند و بسیجی‌وار وارد میدان شوند

مسوولان باید در خدمت به مردم جهادی عمل کنند و بسیجی‌وار وارد میدان شوند    8آذر-98
امام جمعه ارومیه گفت: مسوولان باید در خدمت به مردم جهادی عمل کنند و بسیجی‌وار وارد میدان شوند.
مسوولان باید در خدمت به مردم جهادی عمل کنند و بسیجی‌وار وارد میدان شوند
به گزارش خبرگزاری فارس از ارومیه، حجت الاسلام و المسلمین سید مهدی قریشی امروز در خطبه‌های نماز جمعه ارومیه با بیان اینکه انسان در روز قیامت به تنهایی محشور می‌شود، اظهار داشت: در آیات قرآن خدای متعال این صحنه قیامت را به تصویر کشده و بیان می‌کند که انسان‌های مجرم در روز قیامت به دلیل تشنگی، فشار، گرسنگی و مشکلات با ابدان کبود به عرصه محشر خواهند آمد.
وی با تاکید بر اینکه خدای متعال به اعمال و گفتار انسان‌ها آگاه است، اضافه کرد: وقتی مجرمین به عرصات محشر می‌آیند دنیا در نظر آن‌ها چند روز بیشتر به نظر نمی‌آید و خدای متعال به همه اعمال آن‌ها آگاه است اما آن‌ها از علم خدا آگاهی ندارند و فرصت زندگی برای عمل صالح است تا انسان در قیامت سعادتمند باشد.
امام جمعه ارومیه در ادامه به مباحث خانواده اشاره کرد و افزود: زن و شوهر باید در کانون خانواده به دنبال جذب رضایت همدیگر باشند تا آرامش، امنیت و وحدت در خانواده حفظ شود و دوگانگی در خانواده برخلاف آن‌چیزی است که از سوی خدا نازل شده است.
وی ادامه داد: نباید مشکلات خارج از خانه را به درون منزل کشیده و اهل خانه را با آن درگیر کرد و عده‌ای هر آنچه که موجب اذیت آن‌ها در محل کار شده به منزل آورده و تقاص آن را از خانواده می‌گیرند و مدارا کردن با خانواده از مهم‌ترین سفارشات اهل (ع) است.
 قریشی در خطبه دوم نماز جمعه با قدردانی از مردم ایران خاصه مردم استان به دلیل نقش آفرینی در خاموش کردن فتنه اخیر گفت: مردم نشان دادند که آگاه و بصیر هستند و اجازه نخواهند داد دشمن با فتنه‌انگیزی در کشور ناامنی ایجاد کند و به همین دلیل است که امام خمینی (ره) مردم ایران در عصر حاضر را بالاتر از مردم زمان رسول‌خدا (ص) و امام علی (ع) می‌داند.
وی بیان داشت: در ماجراهای اخیر فتنه‌گران و آشوبگران اجازه ندادند تا مردم حرف خود را بزنند و امروز نمایندگان مجلس باید ضمن رساندن انتقادات مردم به گوش مسوولان، در اجرای طرح معیشت نظارت کرده و با کار کارشناسی این مسئله را پیش ببرند.
وی به بیانات رهبری در مباحث مختلف اشاره کرد و افزود: رهبری در همه مباحث راه‌ها را بیان می‌کنند و مسوولان متاسفانه با رهبری همراه نبوده و همگام با رهبری حرکت نمی‌کنند و مسوولان باید در خدمت به مردم جهادی عمل کنند و بسیجی‌وار وارد میدان شوند.
حجت الاسلام و المسلمین قریشی در ادامه به 10 آذر سالروز شهادت سید حسن مدرس اشاره کرد و گفت: شهید مدرس به قدری قدرتمند بود که در مجلس زمان شاه، رضا شاه را استیضاح کرد و امروز سید حسن مدرس بزرگترین الگوی نمایندگان مجلس است و مجلس باید مجلسی باشد در شأن مردم باشد.
وی ادامه داد: انتخاب یک فرد نشانه عقل انتخاب کنندگان است و باید شخصی را انتخاب کنیم که وقتی در مجلس صحبت می‌کند به انتخاب او افتخار کرد نه اینکه سخنرانی او در مجلس موجب شرمساری مردم شود.
امام جمعه ارومیه گفت: برگزار کنندگان انتخابات باید به گونه‌ای تدبیر کنند که شایسته‌گی معیار انتخاب باشد و به گونه‌ای نباشد که هر کس پول بیشتری داشته و شام و ناهار بیشتری خرج می‌کند رای بیاورد و باید با تصویب قانونی جلوی این کار گرفته شود که خلاف نظام جمهوری اسلامی است.
وی تصریح کرد: ائمه جمعه به دنبال حمایت و یا در انتخابات نیستند و هر کسی به نقل از قول ما به دنبال تایید یا رد شخصی باشد صحت ندارد و کسانی که توانایی و دین‌داری دارند وارد عرصه شوند.