از پلمب تله کابین شمشک و آبعلی تا پیش بینی منابع کافی برای طرح‌های شهری

از پلمب تله کابین شمشک و آبعلی تا پیش بینی منابع کافی برای طرح‌های شهری-دی-98
از پلمب تله کابین شمشک و آبعلی تا پیش بینی منابع کافی برای طرح‌های شهری
استان‌ها -ایرنا- افتتاح بیش از ۲ هزار مسکن با حضور معاون رییس جمهوری در بردسکن، خانه سازی دولت برای افراد کم درآمد، تلاش برای جبران خسارات سیل در کشور، هدف ایران برای صادرات ۲ میلیارد دلاری به اوراسیا، مهار آتش سوزی در جنگل های گیلان و تشییع پیکر خلبان شهید رحمانی و پلمب تله کابین شمشک و آبعلی به دلیل نداشتن استاندارد، ازمهمترین اخبار ۲۴ ساعت گذشته در استانها بود.
سایت سراسری استان‌های ایرنا به عنوان ویترین ۳۱ سایت استانی خبرگزاری جمهوری اسلامی روزانه به طور میانگین محل انتشار حدود ۶۰۰ فرآورده خبری شامل خبر، گزارش، مصاحبه، میزگرد خبری، یادداشت، بسته تصویری و تحلیل است که عصر هر روز به منظور بهره‌برداری و آگاهی بیشتر مخاطبان در قالب «بسته خبری ۲۴» چکیده مهمترین رویدادهای استان‌ها منتشر می‌شود:
برخی سلبریتی‌ها ابزاری مناسب برای دشمن هستند
رئیس مجمع عالی بسیج خوزستان گفت: برخی شخصیت‌ها نظیر سلبریتی‌ها برای ساماندهی جنگ نرم ابزار مناسبی برای دشمن به شمار می‌روند چرا که دشمن می‌داند هیچ‌گاه با سلاح ، حریف جمهوری اسلامی ایران نمی‌شود.
به گزارش ایرنا حجت الاسلام میراحمدرضا حاجتی جمعه شب در آیین بزرگداشت حماسه هفتم دی ماه در مسجد غدیر اهواز اظهار داشت: این افتخار بزرگی برای استان است که مردم پیش از نهم دی ماه برای دفاع از ولایت فقیه و آرمان های نظام مردم به میدان آمدند
مشکلات را قبل از تبدیل شدن به بحران باید حل کرد
 نماینده ولی‌فقیه در لرستان و امام جمعه خرم‌آباد گفت: بیکاری یکی از مشکلات مهم مردم لرستان است که قبل از تبدیل شدن به بحران باید برای حل آن تلاش کرد.
حجت‌الاسلام والمسلمین سید احمدرضا شاهرخی روز شنبه در دیدار با مجمع نمایندگان مردم لرستان ، محرومیت زدایی را از اولویت های استان برشمرد و گفت: مردم این استان به نظام و انقلاب علاقمند هستند اما مشکلات عدیده ای که وجود دارد توان خانواده ها را به حداقل رسانده است.
هدف ایران صادرات ۲ میلیارد دلاری به اوراسیا است
 مدیرکل اروپا و آمریکای سازمان توسعه تجارت گفت: پیوستن ایران به اتحادیه اوراسیا و برخورداری از تعرفه ترجیحی می‌تواند صادرات ما را به کشورهای عضو این اتحادیه به ۲ میلیارد دلار و دو برابر وضعیت فعلی برساند.
سواحل مکران ظرفیت ایجاد منطقه آزاد گردشگری دارد
 وزیر میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری گفت: سواحل مکران ظرفیت ایجاد منطقه آزاد گردشگری با محوریت شهر گردشگر دارد که پیشنهاد آن به معاون اول رییس جمهوری داده شده است.
بیش از ۲ هزار مسکن با حضور معاون رییس جمهوری در بردسکن افتتاح شد
دو هزار و ۲۵۰ واحد مسکونی خسارت دیده از سیل بهار امسال در خراسان رضوی پس از بازسازی امروز هفتم دی ماه طی مراسمی با حضور معاون رییس جمهوری بطور همزمان در این استان مورد بهره‌برداری قرار گرفت.
مراسم تحویل همزمان دو هزار و ۲۵۰ واحد مسکونی خسارت دیده از سیل بهار امسال با حضور رئیس بنیاد مسکن انقلاب اسلامی کشور و استاندار خراسان رضوی بطور نمادین در روستای سیف‌آباد شهرستان بردسکن واقع در در جنوب غرب خراسان رضوی برگزار شد. دویست و بیست و سومین سند واحدهای مسکن روستایی خسارت دیده از سیل نیز در این چارچوب توسط محمدباقر نوبخت معاون رییس جمهوری به مالک آن اهدا شد

رییس بنیاد مسکن: کار دولت در جبران خسارات سیل فوق‌العاده است
رییس بنیاد مسکن انقلاب اسلامی گفت: دولت برای بازسازی و مقاوم‌سازی واحدهای مسکونی خسارت دیده از سیل بهار گذشته در کشور ۴۹ هزار میلیارد ریال اختصاص داد که در شرایط دشوار کنونی کار فوق‌العاده‌ای از سوی دولت است.
علیرضا تابش روز شنبه در مراسم بهره‌برداری از واحدهای مسکونی خسارت دیده از سیل در شهرستان بردسکن افزود: ۱۸ هزار میلیارد ریال از اعتبارات یاد شده به صورت بلاعوض است که ۱۰۰ درصد آن تخصیص یافته و هفت هزار و ۹۰۰ میلیارد ریال نیز برای دیواره‌سازی و ساخت ابنیه از خزانه پرداخت شده است.
۷ نفر دیگر از عوامل اغتشاشات در شرق استان تهران دستگیر شدند
فرمانده انتظامی شرق استان تهران از دستگیری ۷ نفر دیگر از عوامل دخیل در اغتشاشات ماه گذشته در شهرستان‌های تحت پوشش این فرماندهی خبر داد.
 نوبخت: دولت برای خانواده‌های کم‌درآمد خانه می‌سازد
معاون رییس جمهوری به همت دولت در ساخت خانه برای خانواده‌های کم‌درآمد اشاره و بیان کرد: دولت برای افراد کم‌درآمد در استان خراسان رضوی ۱۰ هزار واحد مسکونی می‌سازد.
محمدباقر نوبخت پیش از ظهر شنبه در مراسم بهره‌برداری از چند طرح عمرانی در شهرستان بردسکن واقع در جنوب غرب خراسان رضوی افزود: هشت هزار واحد این تعداد خانه در خراسان رضوی به روستاها و دو هزار واحد آن به حاشیه شهر مشهد اختصاص دارد.
 منابع کافی برای طرحهای بازآفرینی شهری پیش‌بینی شده‌است
رییس سازمان برنامه و بودجه کشور گفت: در تبصره ۱۸ بودجه سال آینده کشور منابع کافی برای نوسازی بافت فرسوده و طرحهای بازآفرینی شهری پیش‌بینی شده‌ است.
محمد باقر نوبخت  در حاشیه مراسم آغاز ساخت ۲ هزار واحد مسکونی ویژه ساکنان حاشیه شهر مشهد در جمع خبرنگاران افزود: در شورای عالی مسکن نیز رییس جمهوری پیگیر طرحهای بازآفرینی شهری است.
تند باد قریب ۶۷ میلیارد تومان خسارت در گیلان به بار آورد
مدیرکل مدیریت بحران استانداری گیلان از خسارت ۶۶ میلیارد و ۵۴۴ میلیون تومانی ناشی از وزش باد شدیدطی روزهای اخیر به بخش های مختلف دولتی و غیردولتی در استان خبر داد.
رضا اسلامی روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا با اشاره به اینکه وزش باد شدید در گیلان از دو روز گذشته آغاز شده و بر اساس پیش بینی هواشناسی تا امروز ادامه دارد ، افزود: خسارت ناشی از این وزش باد در استان در برآورد اولیه ۶۶ میلیارد و ۵۴۴ میلیون تومان است.
مناطق جنوبی پایتخت کمترین احساس تعلق را به منطقه خود دارند
 نتایج پیمایش رصد کیفیت زندگی شهری پایتخت نشان می‌دهد که ساکنان مناطق ۶، یک و پنج بیشترین و ساکنان مناطق ۱۵، ۱۰ و ۱۸ کمترین احساس تعلق را به منطقه خود دارند.

برف ۵ هزار گردشگر زمستانی را به کوهرنگ کشاند
فرماندار کوهرنگ گفت: با توجه به ارتفاع مناسب برف و فعال شدن پیست اسکی کوهرنگ، این شهرستان روز جمعه ۶ دی میزبان حدود ۵ هزار گردشگر بود.
تله‌کابین‌ و تله‌سی‌یژ شمشک و آبعلی مجوز استاندارد ندارند
مدیرکل استاندارد استان تهران با اعلام پلمب خطوط تله‌سی‌یژ پیست اسکی شمشک و تله‌کابین پیست آبعلی، گفت: این تجهیزات باید مجوز استاندارد داشته باشند.
به گزارش روز شنبه روابط عمومی اداره‌کل استاندارد استان تهران، محمودرضا طاهری در این خصوص اظهار داشت: بهره‌برداران این خطوط پلمب شده، اجازه بهره‌برداری از این تجهیزات را ندارند.
احیای بخشی از باغ تاریخی سیب کرج
رییس سازمان سیما، منظر و فضای سبز شهری شهرداری کرج اعلام کرد که امسال هفت هزار اصله نهال آلبالوی مجاری با هدف احیای باغ تاریخی سیب مهر شهر کرج در سطح ۱۰ هکتار از اراضی این باغ کاشته شده است.
این باغ یکی از مناظر تاریخی و فضای سبز استان البرز است که احیای آن از چهار سال گذشته با همکاری شهرداری کرج و دیگر و دستگاههای اجرایی آغاز و همچنان ادامه دارد.
آتش سوزی در جنگل های گیلان مهار شد
فرمانده یگان حفاظت منابع طبیعی و آبخیزداری گیلان اعلام کرد : آتش سوزی جنگل ها در این استان که از عصر سه شنبه گذشته آغاز شده بود، جمعه شب به طور کامل مهار شد.
سرهنگ محمد قربانی لرد روز شنبه در گفت و گوی اختصاصی با خبرنگار ایرنا افزود: این آتش سوزی با تلاش نیروهای حفاظتی منابع طبیعی و آبخیزداری استان گیلان، نیروهای مردمی، بسیج و همکاری فرمانداری ها مهار شده و هم اکنون مشکلی وجود ندارد.
۱۰ دستگاه شتاب‌نگار در تهران نصب شد
رئیس مرکز تحقیقات راه و شهرسازی گفت: ۱۰ دستگاه نسل جدید شتاب‌نگار برای تعیین حرکات شدید زمین در تهران نصب شده است که تا پایان سال این عدد به ۴۰ خواهد رسید.
به گزارش ایرنا، محمد شکرچی زاده روز شنبه در آیین افتتاح و بهره برداری از پروژه های مدیریت شهر تهران اظهار داشت: نصب این سیستم ها در ارائه وضعیت زلزله در این استان موثر است.
هجدهمین نمایشگاه بزرگ کتاب کرمان گشایش یافت
هجدهمین نمایشگاه بزرگ کتاب ناشران کتاب ایران در کرمان با حضور مدیرکل استانهای وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، جمعی از مسئولان‌ و ناشران کشوری امروز (شنبه ) در محل دائمی نمایشگاهی جنوب شرق کرمان افتتاح شد.
قبر "وحشی بافقی" به زادگاهش منتقل می‌شود
فرماندار بافق به تخصیص ۱۰ هکتار زمین از سوی منابع طبیعی برای مقبره وحشی بافقی خبر داد و گفت: انتقال قبر این شاعر شهیر کشورمان از یزد به زادگاهش قطعی شده است.
"محمد زاده رحمان" روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: این زمین، جنب دانشگاه پیام نور در اختیار شهرداری قرار گرفته و به محض اجرای عملیات تسطیح و زیرسازی، قبر وحشی بافقی از یزد به بافق انتقال می‌یابد.
کمال‌الدّین یا شمس‌الدّین محمّد وحشی بافقی، از شاعران نامدار قرن دهم ( ه - ق)  است که در سال ۹۳۹ هجری قمری در شهر بافق از توابع یزد چشم به جهان گشود و تحصیلات مقدماتی خود را در زادگاهش سپری کرد.
مدارس هیات امنایی رتبه‌بندی می‌شوند
 
رییس اداره توسعه و نظارت بر امور شوراهای وزارت آموزش و پرورش گفت: مدارس هیات امنایی رتبه‌بندی می‌شوند و آنهایی که حد نصاب لازم را کسب نکنند از جمع مدارس هیأت امنایی حذف شده و به حالت عادی باز می‌گردند.
امید روحی روز شنبه در گردهمایی مدیران مدارس هیات امنایی استان زنجان افزود:  شکل‌گیری مدارس هیأت امنایی مدارس در حقیقت برگرفته از اصلاح ماده ۱۱ قانون تشکیل شوراهای آموزش و پرورش مصوب سال ۸۳ بود که در شورای عالی آموزش و پرورش به تایید رسید.
رشد باسوادی کشور ۹۶ درصد است
معاون وزیر آموزش وپرورش با بیان اینکه رشد باسوادی در کشور به ۹۶ درصد رسیده است، گفت: در دوران قبل از انقلاب در رده سنی ۱۰ تا ۴۹ سال از هر صد ایرانی ۴۸ نفر باسواد و ۵۲ نفر بی‌سواد بودند.
شاپور محمدزاده روز شنبه در مراسم تجدید میثاق با آرمان های امام راحل به مناسبت هفته نهضت سوادآموزی در شهرری اظهار داشت: معمار کبیر انقلاب اسلامی با فرمان تاسیس نهضت سواد آموزی، دستاورد ارزشمندی را برای انقلاب و ملت ایران به ارمغان آوردند.
 
پیکر خلبان شهید رحمانی در تبریز تشییع شد
پیکر پاک شهید امیرسرتیپ دوم محمدرضا رحمانی، خلبان میگ ۲۹ حادثه دیده پایگاه هوایی شهید فکوری، روز شنبه با حضور مردم شهیدپرور و انقلابی تبریز در این شهر تشییع شد.
به گزارش ایرنا، امیر رحمانی از خلبانان تیزپرواز و مدرس دوره خلبانی میگ ۲۹ بود که چهارشنبه گذشته در ارتفاعات سبلان سقوط کرد و به شهادت رسید.
گزارش‌ها و میزگردها:
پوشاک دست دوم، وبال بازار، سوادآموزی گامی به سوی روشنایی، سرما و چالش تامین کپسول‌های گاز مایع در فارس،
گام‌های شیراز برای کسب عنوان شهر جهانی صنایع‌دستی، تجربه زمستان گردی در طبیعت بهاری گچساران، برداشت محصول توسعه با حضور چهار وزیر در مازندران، فراز و فرود گردشگری شب در شهرموزه اصفهان، سیاه چادر «سیدال» در بازارهای داخلی و خارجی و چراغ کم فروغ اشتغال در بخش خدمات زنجان از جمله گزارش های امروز استان ها است.
مهارت چاشنی دانش، کودکان کار بروجرد و آسیبهای اجتماعی جامعه امروز، لباس‌های محلی پوششی از جنس فرهنگ و هویت و نیز میل ناتمام مدیران همدان برای ریاست هیات‌های ورزشی هم عنوان گزارش هایی دیگر از همکاران دفاتر خبرگزاری جمهوری اسلامی در سراسر کشور است به شمار می آید.