نامه‌هاوصدای شما


آلودگی هوای تهران با پاس‌کاری حل نمی‌شود؟!
قصه پرغصه آلودگی هوای تهران هر ساله در ایام پاییز از آبان‌ماه آغاز می‌شود و با برگزاری جلسات توجیهی، نمایشی و غیرکارشناسی و پاس‌کاری به یکدیگر بسته می‌شود!
مسبب آلودگی هوای تهران مختص یک نهاد یا مسئولی نیست، بلکه تمامی نهادهای ذی‌ربط موظفند در این زمینه با کارشناسی کامل پای کار باشند و در حد توان خودشان نسبت به کاهش آلودگی هوای تهران گام‌های موثرتری بردارند.
مدیریت شهری موظف است از فروش هوای تهران و تراکم‌سازی و مجتمع تجاری سر به فلک کشیده در تمامی مناطق تهران خودداری کند.
موضوع نمایشگاه بین‌المللی تهران از بزرگراه چمران هرچه سریعتر پیگیری و برای همیشه به شهر آفتاب انتقال یابد.
بافت قدیمی میادین، تقاطع‌ها و معابر در سطح شهر به ویژه مناطق محدوده شهری تغییر و با توجه به نیاز رفت و آمد وسایل نقلیه مهندسی و بازسازی شود. دولت و مجلس با مدیریت شهری در اجرا و توسعه شبکه و خطوط مترو (قطار زیرزمینی) و بازسازی ناوگان اتوبوسرانی درون‌شهری بدون بهانه‌جویی و بی‌درنگ در سطح شهر تهران بزرگ همکاری مستمر داشته باشد و در تامین منابع مالی با فروش اوراق مشارکت نیز با برنامه‌ریزی منسجم تلاش کنند.
دولت و سران 3 قوّه بجای پرداخت یارانه آن هم با افزایش قیمت بنزین و ایجاد تورم در آینده نزدیک، استفاده از مترو و اتوبوس را برای همگان رایگان کند و یارانه‌های سوخت را به توسعه مترو و هزینه‌های جاری اختصاص دهد.
برای پیشگیری از هرج و مرج و تخلفات موتورسواران بایستی علاوه بر عوامل پلیس راهور ناجا، دیگر نیروهای انتظامی از جمله سپاه پاسداران در سطح شهر تهران باید پای کار بیایند و طرح تشدید مبارزه با تخلفات موتورسواران مقطعی دنبال نشود!
زمانبندی چراغ‌های راهنمایی و رانندگی در سطح شهر تهران به ویژه مناطق پرجمعیت، تقاطع و گذرگاه‌های سراشیبی تند و کند به طور کارشناسی و با نظارت دقیق اجرا شود تا از ایجاد ترافیک تصنعی و بالا رفتن مصرف سوخت به کاهش آلودگی هوا نیز مفید واقع شود!
محمدرضا کاظمیان – تهران
 *اسماعیل حسینی از تهران: مسئولان دولتی اعلام می‌کنند برای جبران گران شدن بنزین و تبعات آن و کم کردن فشار مالی از روی دوش مردم، ماهانه مبلغ 55 هزار تومان به حساب بانکی هر فرد واجدشرایط و تمام افراد کم درآمد واریز می‌شود و بهمین منظور با انتشار جدولی متفاوت با گفته خودشان، بعداً معلوم شد این مبلغ کمتر از مبلغ 55 هزار تومان برای هر فرد است. ضمناً بسیاری از مردم کم‌درآمد از این جمعیت 60 میلیون نفری، پس از پایان 3 مرحله‌ای اعلام شده، این مبلغ را دریافت نکرده‌اند و هیچ پیامکی هم برای آنها ارسال نشده است! واقعاً مسئولان چه فکری می‌کنند که این چنین دو پهلو سخن می‌گویند و برخلاف وعده‌های خود عمل می‌کنند!؟