گزیده ها 16 دی - 98


گزیده ها 16 دی - 98
رئیس کلانتری 164 قائم از دستگیری مردی خبر داد که همسرش را به طرز فجیعی به قتل رسانده بود.
به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان، سرهنگ حسین مافی رئیس کلانتری 164 قائم گفت: یازدهم دی‌ماه امسال پسر جوانی در تماس با مرکز فوریت‌های پلیسی 110 ادعا کرد که احتمال می‌دهم پدرم دست به قتل مادرم زده و به بهانه رفتن به بانک از خانه خارج شده است.
وی افزود: با اعلام این خبر تیمی از ماموران کلانتری 164 قائم به محل اعزام شده و با مراجعه به بانک مورد نظر پدر خانواده را پس از دعوت به آرامش به کلانتری منتقل کردند و با توجه به رفتار‌های مرموزی که این مرد 56 ساله داشت او را هدف تحقیق قرار دادند.
رئیس کلانتری 164 قائم ادامه داد: مرد 56 ساله در همان تحقیقات ابتدایی به جنایتی هولناک اعتراف کرد و گفت که مدتی در بیمارستان روحی و روانی بستری بودم تا اینکه روز گذشته با وساطت اهالی محل، خانواده‌ام مرا به خانه بازگرداندند و ظهر در خانه با همسرم تنها بودیم که از او درباره اینکه چرا مرا در بیمارستان روانی تنها گذاشته بودند بحث کردیم و در ادامه او را با دستمان خفه کردم.
این مقام پلیسی در خصوص شیوه انتقال جسد به بیرون از خانه گفت: پدر خانواده در اعترافاتش ادعا کرد پس از کشتن همسرم، چون به خاطر سنگینی وزن همسرم، او را به داخل حمام انتقال دادم و با ساطور و چاقو اقدام به تکه تکه کردن جسد زنم کردم و تکه‌های جسد را در کیسه‌های 2 تا 3 کیلویی بسته‌بندی کردم و سپس بسته‌ها را به گردنه قوچک برده و در فاصله‌های 10 متر از هم به بیرون پرت کردم و به خانه بازگشتم.
سرهنگ مافی ادامه داد: ماموران در ادامه به صحنه جنایت رفته و پسر خانواده وقتی فهمید پدرش دست به قتل مادرش زده به مامورن گفت: پدرم مدتی در بیمارستان روحی و روانی بستری بود تا اینکه اهالی محل از ما خواستند پدرمان را به خانه بیاوریم که ما نیز به بیمارستان رفته و پدرم را ترخیص کردیم تا اینکه ظهر من به خانه آمدم و روی در آثار خون مشاهده کردم که پدرم سراسیمه یک دستمال برداشت و شروع به پاک کردن خون‌های روی در کرد و ادعا کرد که خون دماغ شده و این درحالی بود که قالیچه کوچکی هم شسته شده بود و پدرم به بهانه رفتن به بانک از خانه خارج شد.
پسر جوان به ماموران گفت: خبری از مادرم نبود و ماجرا را با خواهرم درمیان گذاشتم که خواهرم نیز عنوان کرد با پدر تماس گرفته و ادعا کرده که مادر بیرون از خانه است که با توجه به مرموز بودن این ماجرا‌ها از پلیس کمک خواستم.
رئیس کلانتری 164 قائم ادامه داد: ماموران در ادامه با راهنمایی قاتل به محل رها کردن بسته‌های جسد مادر خانواده رفتند و توانستند در تکه‌های جسد مادر خانواده را در منطقه گردنه قرچک به دست آوردند.
بنا به این گزارش، متهم برای تحقیقات بیشتر به دستور بازپرس پرونده در اختیار ماموران اداره 10 پلیس آگاهی تهران قرار گرفته است.
مدیرکل پیش‌بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی ضمن اشاره به تداوم بارش برف و باران در برخی مناطق کشور تا امروز دوشنبه (16 دی‌ماه) از کاهش دمای هوا در تهران به زیر صفر درجه سانتیگراد خبر داد.
صادق ضیائیان در گفت‌وگویی اظهارکرد: با حرکت شرق‌سوی سامانه بارشی از شدت بارش در مناطق مرزی کشور کاسته می‌شود و بارش در شمال شرق، شرق، جنوب شرق و جنوب و به شکل پراکنده در سواحل دریای خزر تداوم خواهد داشت همچنین بارش در مناطق سردسیر به‌صورت برف و در مناطق جنوبی به‌صورت رگبار و رعد و برق است و در مناطق مستعد بارش تگرگ دور از انتظار نیست.
مدیرکل پیش‌بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی با بیان این‌که وزش باد شدید برای شرق، جنوب شرق و بخش‌هایی از جنوب کشور پیش‌بینی می‌شود، تصریح کرد: بارش در شمال شرق و جنوب شرق به‌صورت پراکنده خواهد بود و از اواخر امشب سامانه بارشی از کشور خارج می‌شود.
به گفته وی طی روز سه‌شنبه (17 دی‌ماه) جوی پایدار در کشور حاکم است که سبب افزایش غلظت آلاینده‌های جوی در کلانشهرها و مناطق صنعتی می‌شود.
ضیائیان ادامه داد: طی روز چهارشنبه (18 دی‌ماه) سامانه بارشی دیگری از غرب وارد کشور می‌شود که از بعد از ظهر بارش پراکنده باران و برف را برای این مناطق به دنبال دارد.
مدیرکل پیش‌بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی با اشاره به این‌که طی روز پنج‌شنبه (19 دی‌ماه) بر گستره مناطق تحت تاثیر این سامانه افزوده می‌شود، اظهارکرد: تا سه‌شنبه (17 دی‌ماه) مرکز و شرق خلیج فارس، تنگه هرمز و شرق دریای عمان مواج خواهد بود.
وی در پایان درباره‌ وضعیت جوی تهران طی دو روز آینده گفت: آسمان تهران امروز (16 دی‌ماه) صاف تا کمی ابری همراه با غبار محلی و در بعد از ظهر وزش باد با حداقل دمای 1- و حداکثر دمای 7 درجه سانتیگراد و طی روز سه‌شنبه (17 دی‌ماه) نیز صاف همراه با غبار محلی و در بعد از ظهر وزش باد با حداقل دمای 2- و حداکثر دمای 8 درجه سانتیگراد پیش‌بینی می‌شود.
بارش برف در برخی محورها- لزوم تردد با زنجیر چرخ
رئیس مرکز اطلاعات و کنترل ترافیک پلیس راهور ناجا از بارش برف در محورهای شش استان خبر داد و بر لزوم تردد با زنجیر چرخ در برخی از محورها تاکید کرد.
سرهنگ نادر رحمانی درباره آخرین وضعیت جوی و ترافیکی راه‌های کشور گفت: براساس آخرین گزارش‌های دریافتی شاهد بارش برف در اکثر محورهای استان‌های اردبیل، خراسان رضوی، محورهای تبریز-سراب، تبریز-مرند و تبریز-میانه استان آذربایجان شرقی، محورهای کرمان-سیرجان و کرمان-بافت شمال استان کرمان، محور کرج-چالوس از ابتدای محور تا تونل کندوان و آزادراه کرج به قزوین در محدوده استاندارد تا آبیک هستیم.
وی ادامه داد: بارش باران نیز در اکثر محورهای استان‌های گیلان، مازندران، شمال استان کرمان و محور حاجی آباد-سیرجان استان هرمزگان هستیم.
به گفته وی، مه گرفتگی همراه با کاهش دید نیز در اکثر محورهای استان‌های آذربایجان شرقی، زنجان، خراسان رضوی و ارتفاعات محورهای کرج-چالوس و هراز وجود دارد.
رئیس مرکز اطلاعات و کنترل ترافیک پلیس راهور ناجا در ادامه از لزوم تردد با زنجیر چرخ در برخی از محورهای مواصلاتی خبر داد و افزود: تردد در محورهای سرچم-میانه و اسالم-خلخال استان اردبیل، محور سمنان-فیروزکوه استان سمنان، محور کرمان-بافت استان کرمان، محور کرج-چالوس از ابتدای محور تا تونل کندوان فقط با زنجیر چرخ امکان‌پذیر است
سرهنگ جلیلیان از دستگیری 2 موبایل قاپ جوان با 21 فقره سرقت خبر داد و گفت: سارقان قصد خود را از سرقت، تامین هزینه خوشگذرانی اظهار کردند.
به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان، سرهنگ دوست علی جلیلیان سرکلانتر هفتم پلیس پایتخت گفت: با وقوع چند فقره سرقت تلفن همراه در شامگاه‌های چند روز اخیر در محدوده کلانتری 117 جوادیه مشخص شد که سارقان 2 موتورسوار جوان بوده و با استفاده از تاریکی هوا سرقت هایشان انجام می‌دهند.
وی عنوان داشت: برای شناسایی سارقان، تعداد گشت زنی‌های هدفمند در محدوده کلانتری جوادیه افزایش یافت تا اینکه ساعت 01:45 بامداد ماموران گشت انتظامی کلانتری هنگام گشت زنی در محدوده میدان شوش به 2 موتور سوار جوان برخورد کردند که پلاک انتظامی موتورسیکلتشان نا خوانا بود.
سرکلانتر هفتم عنوان کرد: عملیات تعقیب و گریز متهمان آغاز شد و ماموران پس از مدتی تعقیب و گریز موفق شدند هر 2 موتورسوار را دستگیر و در بررسی‌های بیشتر از متهمان 5 دستگاه گوشی سرقتی و یک گردنبند طلا و تعدادی کارت عابر بانک مربوط به سایر اشخاص کشف کنند.
وی تصریح کرد: متهمان پس از انتقال به کلانتری جوادیه به 21 فقره سرقت تلفم همراه با همکاری یکدیگر اعتراف و انگیزه خود را از سرقت‌ها تامین هزینه خوشگذرانی اعلام کردند.
جلیلیان عنوان کرد: شناسایی مالباختگان و کشف سایر جرائم مشابه در دستور کار قرار دارد.