جان بولتون برای شهادت در جلسه استیضاح ترامپ اعلام آمادگی کرد

جان بولتون برای شهادت در جلسه استیضاح ترامپ اعلام آمادگی کرد  18 دی-98
چنانچه کف ترازو علیه ترامپ سنگینی کند برایب رون رفت از این بحران احتمال زدن جرقه جنگ آمریکا با رژیم ولایت فقیه زیاد می شود.
جان بولتون
جان بولتون، مشاور سابق امنیت ملی دونالد ترامپ، رئیس‌ جمهور آمریکا، روز دوشنبه گفت که مایل است در جلسه استیضاح رئیس‌ جمهور در مجلس سنا، شهادت دهد.
به نوشته رویترز، این تحولی تازه است که به‌طور بالقوه می‌تواند وزنه استیضاح را علیه دونالد ترامپ سنگین کند.
به عنوان یک دستیار ارشد کاخ سفید که شاهد بسیاری از وقایع مرتبط با موضوع این استیضاح بوده، جان بولتون می‌تواند شواهد جدیدی دربارهٔ تلاش ترامپ برای فشار به اوکراین برای تحقیق در مورد رقیب سیاسی‌اش ارائه دهد.
شاهدان دیگر در جریان تحقیقات استیضاح مجلس نمایندگان شهادت دادند که بولتون به شدت از تلاش وکیل شخصی ترامپ، رودی جولیانی، برای فشار آوردن به کی‌یف، خارج از مجاری عادی دیپلماتیک اعتراض کرده بود.
یک نماینده سنا به رویترز گفت: بازرسان کنگره معتقدند که بولتون به تصمیم ترامپ مبنی بر تأخیر در ۳۹۰ میلیون دلار کمک نظامی به اوکراین اعتراض داشته و می‌تواند در مورد آن صحبت کند.
دموکرات‌ها می‌گویند نگران هستند ترامپ با به تأخیر انداختن کمک‌های مالی آمریکا به اوکراین و زمان دیدارش با ولودیمیر زلنسکی، همتای اوکراینی خود در کاخ سفید، خواسته است وی را برای تحقیق پیرامون جو بایدن تحت فشار قرار دهد.
جو بایدن معاون اول باراک اوباما رئیس‌ جمهور سابق آمریکا است و از رقبای اصلی ترامپ در انتخابات ریاست جمهوری سال آینده محسوب می‌شود.تلاش‌ها برای استیضاح ترامپ زمانی آغاز شد که یک عضو نهادهای امنیتی ایالات متحده در مورد گفت‌وگوی تلفنی بین دونالد ترامپ و زلنسکی، نزد بازرس سازمان خود شکایتی را مطرح کرد.