پیکر شهید «ابومهدی المهندس» برای تدفین به نجف انتقال یافت

پیکر شهید «ابومهدی المهندس» برای تدفین به نجف انتقال یافت
بغداد - ایرنا - پیکر مجاهد شهید «ابومهدی المهندس» سه شنبه شب با بدرقه مردم بصره و شهرهای مختلف عراق در مسیر حرکت برای تدفین و خاکسپاری به نجف اشرف انتقال یافت.
پیکر ابومهدی المهندس  رئیس عملیات سازمان الحشد الشعبی عراق که بعد از ظهر امروز با استقبال صدها هزار نفری و تاریخی مردم بصره - زادگاه شهید - تشییع شد برای تدفین و انجام مراسم خاکسپاری در قبرستان «وادی السلام» به نجف اشرف منتقل شد تا در جوار بارگاه ملکوتی امام علی (ع) آرام گیرد.
پیکر ابوالمهندس بامداد یکشنبه گذشته برای تشییع همراه پیکر شهید سردار سپهبد «قاسم سلیمانی» و دیگر شهدای مقاومت از طریق فرودگاه نجف به اهواز انتقال یافته بود.
پیکر این شهیدان پس از اهواز در شهرهای مشهد، تهران و قم با حضور جمعیت میلیونی و استقبال بی سابقه ملت ایران تشییع شد.
پیکر ابوالمهندس سپس امروز از ایران به بصره انتقال یافت و در میان حزن و اندوه مردم این استان تشییع شد.
استقبال مردم بصره از مراسم تشییع این شهید به حدی گسترده و باشکوه بود که ازدحام جمعیت سبب شد پیکر المهندس با تاخیر چند ساعته وارد محل تشییع شود.
هزاران نفر از مردم بصره از بامداد سه شنبه در پاسگاه مرزی شلمچه برای تحویل پیکر ابوالمهندس اجتماع کردند، به طوری که جمعیت تشییع کننده از شلمچه تا میدان های «هواپیمایی» و «سعد» در مرکز بصره از مرز ۵۰۰ هزار نفر فراتر رفت.

سردار سپهبد قاسم سلیمانی فرمانده شهید سپاه قدس و ابومهدی المهندس معاون سازمان و رئیس عملیات نیروهای مردمی عراق (الحشد الشعبی) به همراه ۸  نفر دیگر بامداد جمعه گذشته در مسیر فرودگاه بغداد به دستور «دونالد ترامپ» رییس جمهوری آمریکا و با پهپادهای وزارت دفاع این کشور (پنتاگون) ترور شده و به شهادت رسیدند.