آماده‌باش ارتش فیلیپین برای خارج کردن شهروندان این کشور از ایران و عراق


آماده‌باش ارتش فیلیپین برای خارج کردن شهروندان این کشور از ایران و عراق16 دی -98
رودریگو دوترته، رئیس‌جمهوری فیلیپین
رئیس‌جمهوری فیلیپین به ارتش این کشور دستور داد که در صورت افزایش تنش‌ها در خاورمیانه، برای خارج کردن شهروندان فیلیپینی از ایران و عراق آماده باشند.
خبرگزاری آلمان روز یکشنبه از قول آرسنیو اندولونگ، سخنگوی وزارت دفاع ملی فیلیپین، گزارش داد که رودریگو دوترته، رئیس‌جمهوری، در نشستی اضطراری با مقامات ارشد دفاع ملی، نظامی و پلیس این کشور، خواستار آمادگی برای خروج شهروندان فیلیپینی از خاورمیانه خصوصا ایران و عراق در صورت افزایش تنش‌ها شده است.
در پی کشته شدن قاسم سلیمانی، فرمانده نیروی قدس، با حملات پهپادی ایالات متحده در بغداد، جمهوری اسلامی تهدید به تلافی نظامی کرده و دونالد ترامپ رئیس‌جمهوری آمریکا نیز تهدید کرده است اگر تهران جان آمریکایی‌ها را به خطر بیندازد، ۵۲ نقطه از جمله اماکن مهم فرهنگی ایران را هدف قرار خواهد داد.
آقای اندولونگ گفته است هم اکنون ۱۶۰۰ فیلیپینی در ایران و ۶۰۰۰ شهروند این کشور در عراق هستند و هدف دستور رئیس‌جمهوری فیلیپین، تامین امنیت جانی شهروندان این کشور است.
وی گفته است رئیس‌جمهوری از نیروی هوایی و دریایی خواسته است که برای خروج شهروندان این کشور از ایران و عراق، هر زمان که لازم باشد، آماده باشند.