رییس ستاد انتخاباتی اصلاح‌طلبان: نتایج شکایت‌ نامزدها، تاثیری در آرایش انتخاباتی ایجاد نکرد


رییس ستاد انتخاباتی اصلاح‌طلبان: نتایج شکایت‌ نامزدها، تاثیری در آرایش انتخاباتی ایجاد نکرد
تهران- ایرناپلاس- رییس ستاد انتخاباتی جبهه اصلاح طلبان معتقد است: نتایج بررسی شکایت‌های نامزدهای انتخابات از سوی شورای نگهبان، تاثیری در آرایش انتخاباتی ایجاد نکرده‌است.
حسن رسولی، عضو شورای مرکزی جبهه اصلاح طلبان درباره نتایج شکایات نامزدهای رد صلاحیت‌شده از شورای نگهبان می‌گوید: برآورد کلی ما از روند تایید صلاحیت اصلاح‌طلبان این است که نکته امیدوارکننده‌ای وجود ندارد. در تهران و بسیاری از استان‌ها نتایج رسیدگی به شکایات نامزدهای اصلاح‌طلب به هیات مرکزی و استانی، رضایت بخش نیست.
عضو شورای اسلامی شهر تهران در پاسخ به این پرسش که آیا چهره‌های شاخص بعد از شکایت احراز صلاحیت شده‌اند یا نه، به ایرناپلاس می‌گوید: در تهران چهره‌هایی چون مهندس افشانی شهردار سابق تهران که استاندار فارس هم بودند و دکتر مطهری که با خط و مشی اصولگرایانه در راستای حقوق اساسی ملت، فعالیت داشتند، همچنان نامشان در بین رد صلاحیت شدگان به چشم می‌خورد.
رییس ستاد انتخاباتی جبهه اصلاح‌طلبان درباره برنامه این جبهه برای انتخابات آینده، توضیح می‌دهد: امشب جبهه اصلاح‌طلبان کشور جلسه‌ای دارد که طی آن بناست کارگروه استان‌ها گزارشی دقیق‌تر از نتایج تایید صلاحیت نامزدهای اصلاح‌طلب، ارایه دهد. بعد از این، جبهه اصلاح‌طلبان موضع رسمی خود را اعلام خواهد کرد.
او درباره آمار اعلام‌شده ازسوی شورای نگهبان درباره تایید افراد جدید تاکید می‌کند: آماری که شورای نگهبان می‌گوید قطعا صحت دارد؛ اما آنچه به من به‌عنوان رییس ستاد انتخاباتی جبهه اصلاح‌طلبان  مربوط می‌شود، این است که براساس برآورد اولیه ما نتایج بررسی شکایت‌های نامزدهای انتخابات از سوی شورای نگهبان، تاثیری در آرایش انتخاباتی ایجاد نکرده است.
پیش از این عباسعلی کدخدایی، سخنگوی شورای نگهبان در برنامه «نگاه یک» صداوسیما گفته‌بود: تعداد کسانی که تعرض به حاکمیت داشته و رد صلاحیت شده‌اند، خیلی کم است.
این درحالی است که به گفته خود او، حدود ۹۰ نفر از نمایندگان مجلس فعلی رد صلاحیت شده‌اند.
البته قاسم میرزایی‌نیکو، از اعضای فراکسیون امید قبلا به روزنامه اعتماد گفته بود که تعداد نمایندگان کنونی مجلس که رد صلاحیت شده‌اند ابتدا ۱۲۰ نفر بوده که با «رایزنی‌های پشت‌پرده» و «مشورت با نهادهایی ازجمله سپاه پاسداران» به حدود ۹۰ نفر کاهش یافت.
حسن روحانی، رییس جمهوری نیز  ۲۵ دی‌ماه گفته‌بود: با رد صلاحیت‌های گسترده جلوی مشارکت همه احزاب و گروه‌ها در انتخابات گرفته می‌شود.
او همچنین تاکید کرده بود:«با یک جناح نمی‌شود کشور را اداره کرد. به مردم نگوییم که در برابر یک صندلی مجلس ۱۷ نفر، ۱۷۰ نفر، هزار و ۷۰۰ نفر، نامزد هستند. از چند جناح هزار و ۷۰۰ نفر، و ۱۷ نفر از چند جناح هستند، آیا از یک جناح هستند؟»