نرگس محمدی خواستار تحریم انتخابات شد

نرگس محمدی خواستار تحریم انتخابات شد  16-بهمن-98
نرگس محمدی، فعال حقوق بشر زندانی، از مردم خواست تا به پای صندوق‌های رای در انتخابات مجلس شورای اسلامی و میان دوره‌ای خبرگان نروند و انتخابات را تحریم کنند.
وی روز سه‌شنبه ۱۵ بهمن با انتشار فراخوانی از زندان گفت: «شایسته است که با مدنی‌ترین شیوه اعتراض به پا خیزیم و با راه‌اندازی کارزار قدرتمند تحریم انتخابات پاسخ سیاست‌های تنگ‌نظرانه و سرکوب‌گرانه حکومت را داده و به حرمت خون کشته‌شدگان مظلوم در پای صندوق‌های رای حضور نیابیم
وی با اشاره به حضور پیشین مردم ایران در انتخابات و برآمدن دولت‌های موسوم به «اصلاحات» و «اعتدال» گفت که اما «حکومت با ایجاد بحران و سرکوب در مقابل ملت ایستاد».
به گفته وی حکومت هیچ یک از راه‌های قانونی و مسالمت‌آمیز مشارکت و اعتراضات مردمی از جمله تجمعات، راهپیمایی‌ها و تحصن‌ها و شکل‌گیری نهادهای مردمی و مدنی را برنمی‌تابد و با شیوه‌های خشونت‌آمیز زندان، شکنجه، سرکوب و کشتار آبان با مردمی بی‌پناه و ستم دیده مقابله می‌کند.

 نرگس محمدی:شایسته است که با مدنی ترین شیوه ی اعتراض به پا خیزیم و با راه اندازی کارزار قدرتمند "تحریم انتخابات" پاسخ سیاست های تنگ نظرانه و سرکوب گرانه حکومت را داده و به حرمت خون کشته شدگان مظلوم در پای صندوق های رای حضور نیابیم.
آبان ماه سال جاری در پی اعتراض افزایش قیمت بنزین و اعتراضات گسترده مردم، بنابر گزارش‌ها صدها نفر کشته و هزاران نفر بازداشت شدند. خبرگزاری رویترز با استناد به برخی منابع، شمار کشته‌ها را ۱۵۰۰ نفر تخمین زده است.
انتخابات یازدهمین دور مجلس شورای اسلامی و میان‌دوره‌ای مجلس خبرگان قرار است دوم اسفند ماه برگزار شود، اما گزارش‌ها حاکی از رد صلاحیت گسترده نامزدها است.

اخیرا شورای‌عالی سیاست‌گذاری اصلاح‌طلبان در بیانیه‌ای از رد صلاحیت ۹۰ درصد نامزدهای خود در انتخابات مجلس یازدهم خبر داد.